23 van de 97
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 14 juli 2009 08:39 PM
  [ # 331 ]

Even gebrainstormed met een maat en het volgende beseft:

Ik heb laatste keer dat ik met de auto gereden heb ook wat autosnelweg gedaan. Daar heb ik dus 120 gereden. En daar heb ik ook gehad dat de auto opeens inhield en dat de toerenteller terugviel.

Omdat die toerenteller afhangt van het bobijn, zou het dan toch niet het bobijn zijn? Of heeft ook dáár de computer iets mee te maken?

Als ik nu start dan zie ik de toerenteller klein beetje bewegen in elk geval.

Kortom, doe ik er goed aan om een 2de handse computer + bobijn te zoeken? En is die computer dezelfde computer als die onder de bijrijder stoel zit? Of is die ontstekingscomputer nog een andere?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 juli 2009 08:46 PM
  [ # 332 ]

Altijd handig om dat soort parts dubbel te hebben. De bobine zal direkt gevoed worden door de computer, die idd onder de passagiersstoel zit.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 14 juli 2009 08:48 PM
  [ # 333 ]

En nog een vraagje, ik kan van een maat een bobijn lenen om te testen. Maar kan ik gewoon testen met eender welk bobijn?

Zal in elk geval in het gevraagd deel hier een oproepje zetten. Allemaal al super bedankt voor het advies. Heb echt al een pak bijgeleerd. Zie het momenteel zelf zitten om dat bobijn er uit te halen (en dat is niet gewoon bobijn losvijzen en eruithalen heb ik gezien, eerst een hoop slangen weg doen enzovoort)

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 14 juli 2009 09:34 PM
  [ # 334 ]

Ik wil toch ook eens even die BDP sensor verifiëren en vervangen. Maar ik vind geen senser op mijn automaat buiten die van de foto hierboven.

Zou iemand een foto of een gedetailleerde beschrijving kunnen geven?

Alvast bedankt Smile

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 14 juli 2009 10:39 PM
  [ # 335 ]

Bij mijn BX zit de ontstekingsmodule links naast de bobine (bobijn?),tegen het schutbord.

Ik denkt dat jou onstekingmodule verwerkt is in je ecu,dat kastje dat ligt onder je passagiers zetel.

Succes.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 14 juli 2009 10:41 PM
  [ # 336 ]

Ik zal morgen (of wanneer ik tijd heb) de passagiersstoel er eens uithalen. Dat zijn ‘gewoon’ de vijzen die vanvoor en vanachter in die rail zitten?

Of is er een makkelijkere manier om aan die ECU te raken?

Volgens de Haynes zit die Magneti echter onder de bestuurdersstoel, daar zit bij mij echter niets…

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 14 juli 2009 11:32 PM
  [ # 337 ]

Volgens mij hoeft je de zetel er niet eens uit te halen….

Heb je al gecontroleerd of de bougie vonkt als je ‘m op een massapunt houdt?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 14 juli 2009 11:52 PM
  [ # 338 ]
BunnY schreef:

Even gebrainstormed met een maat en het volgende beseft:

Ik heb laatste keer dat ik met de auto gereden heb ook wat autosnelweg gedaan. Daar heb ik dus 120 gereden. En daar heb ik ook gehad dat de auto opeens inhield en dat de toerenteller terugviel.

Dat is hét verschijnsel bij een kapotte BDP sensor. Die sensor heb jij echt wel, anders zou je auto het nooit gedaan hebben.

ECU’s (de computer) gaan niet of zelden kapot. Tenzij ze natte voeten gehad hebben.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 juli 2009 12:09 AM
  [ # 339 ]
BunnY schreef:

Zou iemand een foto of een gedetailleerde beschrijving kunnen geven

PrutsyLJ schreef:

De BDP zit bijna recht onder je verdelerkap strak tegen het motorblok aan. De BDP leest immers een groef in het vliegwiel.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 juli 2009 12:14 AM
  [ # 340 ]
PrutsyLJ schreef:
BunnY schreef:

Zou iemand een foto of een gedetailleerde beschrijving kunnen geven

PrutsyLJ schreef:

De BDP zit bijna recht onder je verdelerkap strak tegen het motorblok aan. De BDP leest immers een groef in het vliegwiel.

Omschrijf even motorblok, groef en vliegwiel… Rolling Eyes

 

 

 

 

 

 

Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 juli 2009 12:28 AM
  [ # 341 ]

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 juli 2009 12:36 AM
  [ # 342 ]
Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 juli 2009 12:00 PM
  [ # 343 ]
PrutsyLJ schreef:
BunnY schreef:

Zou iemand een foto of een gedetailleerde beschrijving kunnen geven

PrutsyLJ schreef:

De BDP zit bijna recht onder je verdelerkap strak tegen het motorblok aan. De BDP leest immers een groef in het vliegwiel.

Aha, daarom vond ik het niet. Ik keek wel tegen het motorblok aan maar aan de verkeerde kant van de automaat (ik keek aan de kant van de radiateur).

Sorry (ik heb het tekstje echt 3 keer gelezen maar toch Surprisedops: ).

Job voor vanavond Cool

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 juli 2009 11:53 PM
  [ # 344 ]

Ok, ik ben even gaan kijken en deze sensor zit misschien wel op de goede plaats om de BDP te zijn Smile

Deze zit waar de schroevendraaier heen wijst

Is dit de BDP sensor? (let’s hope so Rolling Eyes )

En heb van een mede TZi bezitter nog de tip gekregen om 2 relais te checken. Wat ik ook nog even ga doen.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 16 juli 2009 12:04 AM
  [ # 345 ]

Lijkt erop dat je hem hebt, als ik het mij goed herinner is het idd een tonnetje met aan een kant een boutje.

Dat van die relais is ook een goede, bij de break van mijn pa was er toen een draadbreuk richting een van de relais. Als ik het mij goed herinner had hij twee dunnere en twee dikkere draden, een van die dikke moet een constante plus op staan.

Ik zie overigens nogal wat gehobby met extra zekeringen en draden, loop die ook even na om te kijken of alles nog contact maakt en er geen zekeringen door zijn.

Profiel  
 
 
23 van de 97
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook