Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nou ja, vandaag wordt er aan de CX van Marc gewerkt om het goed te krijgen, dus we wachten even de verhalen af.

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zoals Yuri al zei, de muppet loopt nu ook op gas bijna zoals het hoort. Morgen even de duizendkilometerbeurt van de gasinbouw uit laten voeren (we zijn hier nu toch, geheel ongepland ehum) en dan zou het helemaal goed moeten zijn. Ze loopt nu in elk geval weer zoals het hoort, zonder gek gestoot en onregelmatige loop. Ik voel me wel een klein beetje dom dat ik dat niet zelf heb kunnen bedenken. Ik kan een hoop aan een auto, maar afstellingen van een en ander zal ik nooit echt in de vingers krijgen vrees ik. Gelukkig heb ik ook geen verstand van verzekeringen

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Bijna vergeten, de update van het fornuisverhaal. Afgelopen donderdag voor de duizendkilometerbeurt van de gasinstallatie geweest. De computer is opnieuw ingeleerd en ik moet zeggen dat de auto weer erg prettig rijdt. De prestaties zijn als vanouds, het gestotter is er uit en het oppakken van onderuit is erg goed bijgeregeld, het is weer gewoon de fijne rijauto die het was. Over het verbruik kan ik niet heel veel zeggen, omdat er zowel op de terugweg uit A’dam niet veel harder dan 90-100 mee gereden is (samen opgereden met Wes in de 203) en ook het ritje naar Arras ging niet veel vlotter achter de trax aan Eerstvolgende karwei, de trekhaak.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Vandaag de ontbrekende onderdelen voor de trekhaak binnengekregen van Leontien, dus gelijk maar aan de slag. Niet dat het erg opschiet als je eerst de achterbumper heel op de verkeerde manier probeert los te maken en vervolgens gestoord wordt in je karwei door een zwik kraamvisite, maar goed. De ophangbalk achter de bumper zit op zijn plaats, de haak hangt er onder en het ontbrekende plaatje voor in de chassisbalk is nagemaakt van de ene die ik wel had. Helaas werd ik toen overvallen door een regenbui en een dikke lip die ik mijzelf heb bezorgd door uit te schieten met de ratel Morgen even wat M8 veerringetjes scoren en een nieuwe contactdoos, dan kan ik weer rustig verder prutsen na het werk

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Mooi de trekhaak zit, alles is weer gemonteerd en het werkt ook nog allemaal zoals het hoort. Wat een gepiel om de bumper weer terug pas te krijgen met de bevestigingsplaat van de trekhaak ertussen zeg. Niets wat niet met wat gepast verbaal geweld te fixen is natuurlijk Een ding is zeker, de firma Gosliga heeft het apparaat goed in de prut gezet zeg, wat een plakboel daar onder die auto
Nou ik toch bezig was eindelijk die vermaledijde spatlappen er ook maar eens vanonder gehaald, weer een streep op mijn to do lijstje

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Ik ben trots op je Marc.
Gooi die spatlappen maar bij mij in de kofferbak.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
graddus schreef:Mooi de trekhaak zit, alles is weer gemonteerd en het werkt ook nog allemaal zoals het hoort.
Bravo Marc!!! Goed gedaan!!!!
Ja, ‘t is echt een rukwerkje, zo’n rukhaak, zeker met vastgerotte bouten, Dinitrol en andere feestelijkheden. Blij dat ik dat hier tot op heden nog niet heb hoeven doen. Nee, laat mij maar liever onderdelen opsturen van zo’n ding hahaha!
Maarrr.. zo zie je weer: de Aanhouder wint!!!
Fijne, veilige vakantie voor straks!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Dank je Leo. Ach weet je, vastgerot zat het nog niet eens. Ik heb wat tijd verkloot door allerlei verkeerde boutjes los te draaien voor de bumper die allemaal stuk voor stuk op rotplekken zaten en bij het monteren is het vooral de plaat die achter de bumper komt die er voor zorgt dat met name de bevestigingsgaten van de onderplaat niet meer heel erg overeenkomen met de nieuwe stand van de bumper. En ok, die gedinitrolde nagels houd ik nog wel even

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
La Léo schreef:graddus schreef:Mooi de trekhaak zit, alles is weer gemonteerd en het werkt ook nog allemaal zoals het hoort.
Bravo Marc!!! Goed gedaan!!!!![]()
![]()
Ja, ‘t is echt een rukwerkje, zo’n rukhaak, zeker met vastgerotte bouten,
Oeh en dat uit de mond van een blondine in een blauwe avondjurk

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Denk toch dat ze in haar rode overall zat toen ze dit schreef…. En dan past het prima. Je bent garagiste of niet, toch…?

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Zijn er ook beelden van deze onderzet actie Chef? (de Garage Alras Sarl gravier).
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Van de actie op zich niet, want de secretaresse zat binnen haar nagels te lakken. Ik heb vanmiddag wel even een fotootje van het resultaat gemaakt, maar mijn telefoonverbinding krijgt het niet tot op internet, even geduld nog dus

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Oké.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special