32 van de 43
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 09 juli 2009 02:23 PM
  [ # 466 ]

Geweldig! Vooral die tweede foto is leuk, walm in de pijp en achterkant die zo hangt. Als de datum op die stallingsfoto klopt was dat nog in de tijd dat die van Bas was (zoon van de man van wie ik hem heb gekocht) In zijn topic heeft hij het ook over een stalling.

Dat die van remco was had ik ook gevonden, staat ook nog een foto van mijn auto op zijn site.

Overigens

heb ik eens met het linkervoorwiel keihard een stoeprand geraakt. Zelfs dusdanig hard dat er een deuk in de (orginele velg) zat en mijn band lek was.

Hoe groot is de kans dat er een draagarm/fusee krom is?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 juli 2009 12:19 AM
  [ # 467 ]
Gais schreef:

Als de datum op die stallingsfoto klopt was dat nog in de tijd dat die van Bas was (zoon van de man van wie ik hem heb gekocht) In zijn topic heeft hij het ook over een stalling.

De datum klopt hoor.  Wink

Mail Remco maar eens. Hij zal het leuk vinden om weer eens iets te horen van zijn oude GTI. Hij zal je ook meer foto’s kunnen sturen.

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 10 juli 2009 11:13 AM
  [ # 468 ]

Ik vond het zeker leuk om weer eens te horen over mijn oude GTI! Had nooit verwacht dat ik die nog ergens tegen zou komen. Leuk om te zien dat ie weer rijdbaar is, al die roest en andere ellende ben ik toen (<2005) nooit tegengekomen.

Nu weer verder met mijn BX Sport!

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 10 juli 2009 05:51 PM
  [ # 469 ]

Uiteindelijk krijgt elke BX last van het roestmonster, dat ze zo lang stil heeft gestaan helpt natuurlijk ook niet mee. Die automaat kwam uit een belgische sloper die de vorige eigenaar had gekocht, daarvan is het blok en automaat dus in deze terecht gekomen nadat bij het tweede blok de koppakking lek was gegaan en er iets mis was gegaan bij de reparatie daarvan.

Vandaag weer een flink stuk gereden en die nieuwe bollen zijn echt een verademing. Korte hobbels is ze wat stugger maar ze veert wel stukken beter. Ligt ook veel beter op de weg, reageert directer op het stuur (maar de versleten draagarmbussen zijn nu echt irritant) Helemaal top dus. Stuurbekrachtiging doet het ook merkbaar beter al wordt het pas optimaal met een schone debietregelaar. Ook maar eens de ruitenwisser goed vastgezet, deze was eerder al twee keer losgesprongen (en vervolgens niet meer aan denken) maar met deze regen had ik weinig keuze dan er even flink aan te hangen dat die echt vastklikt.
Overigens bar weinig grip vandaag, bij veel stoplichten kon ik amper normaal wegrijden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 10:30 PM
  [ # 470 ]

Een beetje roest ja, maar BX type 3 staat niet bekend om het onder je kont vandaan roesten Wink

Type 1 is wel een ander verhaal…

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 10 juli 2009 11:05 PM
  [ # 471 ]

@ Arjan: Dit is een Type 2 hoor Wink En juist de Type 3 hoor ik verhalen over dat ze heel onverwachts kunnen roesten, vooral de exemplaren van rond 1991.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 11:18 PM
  [ # 472 ]

De stelling is elke BX Wink

Overigens is type 2 volgens mij niet zoveel verschillend van type 3 qua roest. Alleen de LHM leidingen zijn ergens rond 90 a 91 gecoate wat een hoop gezeur met de leidingen verkomt Smile

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 10 juli 2009 11:39 PM
  [ # 473 ]

Als je lang genoeg wacht roest elke BX, maar dat is met alle auto’s zo.
De ene roest wat eerder dan de andere, het staal zelf heeft daar ook veel invloed op. Ik vermoed dat er af en toe een batch slecht plaatwerk voorbij is gekomen en dat daarom de roestgevoeligheid zo verschillend is.
BX’en uit dezelfde periode als die van mij konden ook flink roesten, heb al wat gehoord over GTi’s uit dezelfde tijd dat ze verschrikkelijk rot waren. Ik denk dat ik nog geluk heb met die van mij (kijk maar naar die van Knackor)

Collega van mij had zo’n taxi Mercedes, spatbordranden zo krokant als bij vele Opels terwijl hetzelfde model maar dan een jaar later nergens last van hadden.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 16 juli 2009 12:16 AM
  [ # 474 ]

Oeps, ben geen fan van oude banden maar wilde nog even afwachten aangezien ik twijfelde tussen nieuwe banden of grotere velgen. Achteraf kan ik mijzelf wel voor de kop slaan ookal is het goed gegaan.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 16 juli 2009 12:20 AM
  [ # 475 ]

Daar zou ik geen meter meer op rijden, het ziet er alles behalve feestelijk uit.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 16 juli 2009 12:25 AM
  [ # 476 ]

Vertel mij wat, ben er ook niet bepaald trots op dat ik er toch mee ben gaan rijden (toen zat er overigens nog geen gat in)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juli 2009 12:28 AM
  [ # 477 ]
Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 16 juli 2009 12:35 AM
  [ # 478 ]

Dat is nou een echte Michelin, blijft overigens wel gewoon netjes op druk.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 16 juli 2009 07:14 PM
  [ # 479 ]

Nieuw probleempje erbij, remleiding die lekt op het stuk van de vaste naar de rubbere leiding. Ik vermoed verkeerd zuinigheid van de vorige eigenaar (leidingrubbertje)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 juli 2009 11:29 PM
  [ # 480 ]

Je bedoelt de slang van de stalen leiding naar de klauw? Daar zitten geen eens rubbers tussen. Ik zou ze direct vervangen, die slangen kostten echt maar een paar euro.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
32 van de 43
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook