ik ben het vandaag gaan vragen en die kerel zei: “nen auto voor 2002 mag ze hebben, de rest niet”
op andere fora lees ik mei 2007!
maar mijn auto moet pas volgend jaar voor de eerste keer naar de keuring. Als ik nu zeg dat hij in 2006 op de baan kwam direct met bar moeten ze hem nog keuren toch?
Berlingo 1.6HDI
keuren ze af. het mag gewoon niet.
en groot gelijk hebben ze!
die kl*te dingen komen hard aan als je op de fiets zit.
je word ter hoogt van je ribben gepakt en dat doet verdorie geen deugd.
Zo is dat, loslopende koeien heb je hier niet, netzomin als loshoppende kangoeroes en als je berlingo niet tegen een konijntje kan dan is er iets mis met je auto…..
Een oplossing zou kunnen zijn: kijk of je ergens een bumper van een Peug partner VTC op de kop kan tikken, ziet er weer nét stoerder uit!
Move like a jellyfish
Rhythm is nothing
go with the flow
and don’t stop
Hugo Bom schreef:en groot gelijk hebben ze!
die kl*te dingen komen hard aan als je op de fiets zit.
je word ter hoogt van je ribben gepakt en dat doet verdorie geen deugd.
ik vraag me dan af hoe groot jij bent. Mijn bullbar komt maximaal ten hoogte van iemand zijn knieën!
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bullbars veroorzaken bij voetgangers en fietsers vaak zwaar letsel bij een aanrijding.
Meteen verbieden die ondingen!
Citroen!
Ze worden niet voor niets verboden .
Als je ze dan toch mooi vindt, nou ja ieder zijn meug. Voor mij blijft het een buizenframe dat meer zegt over de rijder dan over de auto .
Gr.
Jean
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
berlingo1.6HDI schreef:Hugo Bom schreef:en groot gelijk hebben ze!
die kl*te dingen komen hard aan als je op de fiets zit.
je word ter hoogt van je ribben gepakt en dat doet verdorie geen deugd.ik vraag me dan af hoe groot jij bent. Mijn bullbar komt maximaal ten hoogte van iemand zijn knieën!
Die bij een aanrijding meteen verbrijzeld zijn… lekker hoor. Bull bars zijn een belachelijk accessoire.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
berlingo1.6HDI schreef:Hugo Bom schreef:en groot gelijk hebben ze!
die kl*te dingen komen hard aan als je op de fiets zit.
je word ter hoogt van je ribben gepakt en dat doet verdorie geen deugd.ik vraag me dan af hoe groot jij bent. Mijn bullbar komt maximaal ten hoogte van iemand zijn knieën!
ik ben 1,80m groot en rij op een koersfiets.
de houding op de koersfiets is lager dan bij een gewone fiets.
en ok, die van een berlingo komen niet zo hoog maar wat denk je van een toyota hi-lux?
dan nog, als ik de vraag hier stel kan je er vanuit gaan dat ik met een berlingo rij en niet met een toyota !
Berlingo 1.6HDI
weet je wat? ga jij ff op de fiets zitten en ik kom eraan gevlogen met een berlingo met bull bar.
nadien zal ik vragen waar het pijn doet.
ribben, knieën, om het even wat.
het blijft een gevaarlijk atribuut voor op de wagen.
bij mij was het al een geluk een hi-lux en had alleen drie ribben gebroken.
nog erger was het geweest als het een berlingo was want dan had ik mijn fietsen kunnen verkopen en de rest van mijn leven mank gelopen.
snap je het nu waar het gevaar zit?
en dan praten we nog niet over aanrijdingen bij kinderen.
tis allemaal ferm, machtig en show maar het gaat ten koste van andermans veiligheid.
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Met of zonder bullbar en eender welke wagen het is, maar als je een serieuze klap krijgt van een wagen als fietser of voetganger, dan denk ik dat je zowiesio altijd ernstig gewond kan raken of zelfs gedood.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De laatste jaren is er heel veel verbeterd ten aanzien van voetgangers-veiligheid. Zo moeten auto’s een motorkap hebben die tenminste 10cm kan inveren bij een aanrijding met een voetganger, mogen bumpers alleen nog van flexibel kunststof zijn, gelden er allerlei eisen ten aanzien van te gebruiken materialen in de voorzijde van het voertuig en worden er crash-test gedaan met voetganger dummies. Alles om voetgangers een grotere overlevingskans te geven en verwondingen te verminderen.
Door het monteren van een totaal zinloos accessoire als een bull bar ( waar komen we in ons west-europese verkeer in godsnaam koeien tegen op de weg..) doen we direct tenniet aan al die verbeteringen…Nee, een bull bar, die alleen het doel dient om de voorzijde van een berlingo te verfraaien, zou écht verboden moeten worden. Vergeet aub niet dat we het hier over verfraaien TEN KOSTE van de veiligheid van anderen hebben hé!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste