hee lijsters,
hebben een van jullie wel eens last gehad van een niet werkende achterwisser.
de mijne doet helemaal niets.
ik heb alles losgehaald er zijn twee stekker een rode en gele maar op geen een van deze stekkers staat spanning weet iemand waar deze voeding vandaan zou moeten komen?
ik heb geen instructieboekje dus het is lastig zoeken.
of staat haynes boek ergens op internet?
alvast bedankt voor jullie hulp
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
A Kabelboom brak door het schanieren van je klep
B Je interval relais in de klep, blauw ding, is overleden
C Je schakellaar heeft zijn langste tijd gezongen
D Tja verzin maar….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:A Kabelboom brak door het schanieren van je klep
B Je interval relais in de klep, blauw ding, is overleden
C Je schakellaar heeft zijn langste tijd gezongen
D Tja verzin maar….
interval relais al vervangen.
schakelaar vernieuwd
d ik zal de draadboom moeten gaan volgen want ik heb geen spanning op het geheel staan en de zekeringen zijn niet kapot.
kan iemand mij vertellen waar ongeveer de relais zitten van de ruitwisser voor? ik vermoed dat er een stekkertje los zit.
- Xantia Ambulance, GiFa
Ruitenwisser voor?
Pfff succes. Je steekt je arm van onder helemaal naar linksboven van je dashbord ergens achter de ventilatie slangen….
Zet anders ruitenwisser even op interval, als die nog doet dan voel en hoor je hem wel tikken
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Ruitenwisser voor?
Pfff succes. Je steekt je arm van onder helemaal naar linksboven van je dashbord ergens achter de ventilatie slangen….
Zet anders ruitenwisser even op interval, als die nog doet dan voel en hoor je hem wel tikken
zou ik bij kunnen waneer de klokken eruit zijn???
zou iemand kunnen kijken welke zekering het zou moeten zijn voor de achterruitwisser????
nou het schanierende gedeelte is echt gaar wat bedrading betreft ik ga morgen op m’n werk deze maar eens vervangen.
ze hadden al lopen klooien met draadverbinders ik ga het geheel vervangen met de juiste kleurendraad en een nette soldeerverbinding eens kijken ff ie het dan wil gaan doen.
oja weet iemand toevallig waar de pieper van het vergeten licht zich bevindt? deze doet het nl ook niet meer en de zekeringen zijn allemaal goed.
- Xantia Ambulance, GiFa
Achterkant zekeringskast als goed is, wit ding, ook relais vorm
zow die doet het weer die wisser er waren 3 draden door.
kan alleen de lichtverklikker nog niet vinden
nou ik heb gisteren alles opengemaakt dwz zekering kast weggehaals een hoop bedrading maar heb niets kunnen vinden wat op een pieper zou moeten lijken.
zou iemand een foto’tje kunnen maken ervan????
dan weet ik waar ik naar zoek
Zoek naar een wit blokje (lijkt op een relais), boven het zekeringenpaneeltje.
de foto komt mij niet bekent voor ops: ik heb het paneeltje helemaal eruit gehaalt maar die relais die daar op de foto zte zien zijn zie ik niet.
nog maar eens goed zoeken.
- Xantia Ambulance, GiFa
Doet je binnenlicht het wel dan?
ja die doet het wel
nou lijsters
ik raak redelijk gefustreerd
ik heb inmiddels het hele gedeelte bij de zekering kast onderzocht maar kan het gewoonweg niet vinden.
er zitten achter het luchtrooster een aantal relais waarvan er 1 langwerpige oranje zit maar dat is volgens mij niet de verklikker
ff resume ik kijk dus boven de zekeringkast terhoogte waar de dashboardverlichtingsdimmer en de centraledeurvergrendelings module zit maar daar zit dus echt niks.
we praten dus over een zx break uit het jaar 1997
wie o wie helpt mij hiermee ik krijg er de balen van
eindelijk gevonden:
gisteren in de garage ben ik weer op zoek gegaan en met hulp van m’n monteur heb ik deze gevonden op een plek waar ik hem wel verwachte maar niet kon zien.
nl achter de ventilatie slang (die moest ook gedemonteerd worden)zat op het relais bord helemaal boven aan het relais.
eindelijk werk ie nu weer.
verder zijn er een aantal puntjes aangepast nl:
de sensor van de koelvloeistof is verplaats omdat deze op een plek zat daar waar de aanwijzing niet goed was omdat ie ook de warmte van het motorblok mee meten.
de verlichting van het instrumentarium is vernieuwd.
nw knipperlicht units aan de voorzijde gezet omdat de oude kapot waren en van 1 stuk zelfs het glas weg was.
uitlaatbeugel van de achterdemper gelast deze was doorgerot maar de demper zelf was nog oke
en we hebben de remdrukverdeler weer gangbaar gemaakt.
nu komen er over 2 weken nw remschijven en blokken op dan is het hinderlijk trillen bij stevig remmen ook eindelijk over .