1.
De zonneklep aan de passagierskant van mijn Serie 2 Limousine blijft niet staan. Dat is lastig bij het voorrang geven aan verkeer van rechts. Verder was het nooit zo hinderlijk omdat mijn vrouw altijd rechts zat, en ze is niet zo groot.
Nu ze een rijbewijs heeft zit ik ook wel eens rechts en nu stoort het me opeens enorm: ik ben wel groot…
Bij mijn garage hebben ze geen goede zonnekleppen meer. Is er een oplossing voor?
2.
Een van de twee zonneschermpjes op de hoede(n?)plank wil niet meer oprollen en ligt er nu heel treurig bij. Weet iemand wat je daaraan kunt doen?
Bedankt, Leon
Dit is kennelijk een heel moeilijke vraag. Of is hij te moeilijk gesteld?

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik had ook het probleem dat mijn zonnekappen voor elke keer naar beneden vallen. Ook de bestuurderskant, dat is pas irritant
Uiteindelijk vervangen door betere exemplaren, daarna nooit meer naar beneden gekomen. Er zit gewoon teweinig weerstand op de as om de kap omhoog te houden
Zo’n rolgordijn kan je misschien ook vervangen?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leon_v schreef:Dit is kennelijk een heel moeilijke vraag. Of is hij te moeilijk gesteld?
nieuwe houdertjes proberen waar die zonnekleppen in vast klikken (die zwarte happertjes) kan je ook proberen. of evt iets tape rond het asje, zodat ie strakker zit…... (zelf nog niet hoeven proberen…..)
en zonne scherm achter (de rolo) kan je uit elkaar halen nadat je die uit de auto hebt verwijderd, en dan per aangedane zijde de veer goed opwinden - dit via afdekdopje aan de zijkant wat met een schroefje vast zit. en dan terug monteren (zou moeten kunnen, moet ik nog doen, maar nog niet aan toegekomen). als je de jouwe hiermee kan redden scheelt dat weer een goede zoeken….......
suc6
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cx25gtit2 schreef:leon_v schreef:Dit is kennelijk een heel moeilijke vraag. Of is hij te moeilijk gesteld?
nieuwe houdertjes proberen waar die zonnekleppen in vast klikken (die zwarte happertjes) kan je ook proberen. of evt iets tape rond het asje, zodat ie strakker zit…... (zelf nog niet hoeven proberen…..)
Dit heb ik bij mij beide gedaan, helaas zonder goed resultaat.
Tape helpte wel iets, maar niet voldoende…
De huidige zonnekappen blijven ook hangen als ze los zijn van het houdertje. Dus deze kant strakker maken is niet de oorzaak van het probleem

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:cx25gtit2 schreef:leon_v schreef:Dit is kennelijk een heel moeilijke vraag. Of is hij te moeilijk gesteld?
Dit heb ik bij mij beide gedaan, helaas zonder goed resultaat.
Tape helpte wel iets, maar niet voldoende…De huidige zonnekappen blijven ook hangen als ze los zijn van het houdertje. Dus deze kant strakker maken is niet de oorzaak van het probleem
thv de buitenste zijde is een asje die in de in het klepje steekt, die kan je er zo uittrekken. als je die stroever maakt, houdt die zijde dan wellicht het klepje beter omhoog. beetje fijn zand er in ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Voor:
De zonneklep is al diverse keren vervangen door Citroville. Zij hebben geen betere meer. Het asje dikker maken met tape hielp ook niet. Een lokale Citroëngarage duwde het scherm met geweld verder (te ver) op zijn as, dat hielp even. Misschien moet ik hem maar aan de hemel plakken. Of weghalen. Of op zoek naar een alternatief van een ander type auto.
Achter:
Ik heb (al eerder) gekeken of de rolo (dank je wel voor het woord) er uit kan, maar hij zit met popnagels vast. Ook hier heeft Citroville geen vervanger. Onder het schuine raam kun je die natuurlijk niet uitboren. Vanuit de kofferbak zag ik het niet zo snel. Daar zal ik nog eens naar kijken… Dan kan ik misschien die veer opnieuw strakker zetten.
Gelukkig gaan we pas laat met vakantie.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leon_v schreef:
Achter:
Ik heb (al eerder) gekeken of de rolo (dank je wel voor het woord) er uit kan, maar hij zit met popnagels vast. Ook hier heeft Citroville geen vervanger. Onder het schuine raam kun je die natuurlijk niet uitboren. Vanuit de kofferbak zag ik het niet zo snel. Daar zal ik nog eens naar kijken… Dan kan ik misschien die veer opnieuw strakker zetten.Gelukkig gaan we pas laat met vakantie.
popnagels via de kofferruimte benaderbaar, die afknippen met stevige tang, rest met de dremel. dan snel genoeg los. en kan je de rolo verwijderen en eens bestuderen.
rollo’s en kleppen heb ik vast wel liggen.. stuur maar pb bij intresse
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Een stukje klittenband op de klep en tegen de hemel. Je kan de klep gewoon omhoog en omlaag doen als je wilt. Bij mij werkt dat perfect.