Totaal aantal Berichten: 219
- XM 2.0 16v op LPG G3
Saxootje 1.4 automatic 1999 overgenomen van m’n ma, om iets te hebben om te rijden terwijl ik de perfecte Xm zoek.
Het heeft 14.000 km, nieuwe distributieriem erin (heb ik reeds over bericht), grote onderhoudsbeurt, versnellingsbakolie ververst en zo.
Niet te geloven hoe leuk dat autootje rijdt mensen (meestal stadskilometers), precies een go-cart - het ‘it puts an ear-to-ear-grin on your face’-effect. Ik zit gewoonweg uit te kijken naar gelegenheden om ermee te rijden.
Als lpg-fanaat - kilometerprijs én milieu - heb ik een Prins-lpg-installatie besteld. Die komt er binnen de twee weken in want ik denk dat ik véél meer kilometers zal doen dan verwacht.
Autorijden is weer leuk geworden, na die shit-C5. Het volgend gevoel : http://www.influx.co.uk/wordpress/features/hail-the-french-spirit-of-youth/
Roadrunner… never been caught.
Totaal aantal Berichten: 58
- Saxo 1.4i SX automaat
- C1 Ambiance 5-deurs Sensodrive
- C1 Séduction+ 3-deurs
Re: Ik doe ‘m nooit meer weg…
Saxo’tjes zijn nou eenmaal fijne auto’tjes .
Als het op rijden aankomt ben ik het helemaal met je eens (ik heb ook een 1.4i automaat uit 1999, maar dan met 52.000 km op de teller)
gr.
Matthijs
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Re: Ik doe ‘m nooit meer weg…
JJRoadrunner schreef:Autorijden is weer leuk geworden, na die shit-C5.
Pech mee gehad?
- XM 2.0 16v op LPG G3
Oh ja, die C5 - een 2002, ik dacht dat de kinderziektes voorbij zouden geweest zijn - is de slechtste auto die ik ooit heb gehad (in totaal had ik een stuk of dertig auto’s - ja, freak hé). Om het op z’n duits te zeggen ‘zum Kotzen’.
Aan die auto is letterlijk àlles kapotgegaan, als ik het allemaal zou opsommen zou je me gewoon niet geloven. Franse auto’s zijn nu eenmaal niet de beste, maar zo erg had ik het toch niet verwacht. Inmiddels is dat vreselijke ding weg en de fun met het Saxootje kan niet op - wat er niet in zit kan ook niet kapotgaan, hé.
Maar OK, door ook een dagje ouder te worden begin ik meer en meer alles eenvoudiger te maken - keep it stupid simple, het ‘KISS’-principe.
Mijn Xm had ook een paar kinderziektes, maar nadat deze opgelost waren reed hij prima.
Waarom ik nu ook weer een (gecompliceerde) Xm wil ? Tja, hij (zij?) is nu eenmaal de mooiste auto die er ooit gemaakt werd - én comfortabel (Gent-Hamburg en terug in 1 dag gebeurde vaak) - liefde is nu eenmaal blind. En dan doe ik hem weg om een C5 te kopen - gewoon debiel, ik zou mezelf nog altijd kunnen slaan.
De toekomst ziet er dus toch rooskleurig uit : Saxo als go-cart en Xm (zodra ik hem vind - hij bestaat ) om lekker te cruisen en medelijden te hebben met iedere C5 en C6-rijder die ik zie.
Honni soit qui mal y pense.
- C3 1.4 VTi Exclusive
JJRoadrunner schreef:En dan doe ik hem weg om een C5 te kopen - gewoon debiel, ik zou mezelf nog altijd kunnen slaan..
Zal ik dan ook maar vast beginnen mezelf in elkaar te rossen dan?
- XM 2.0 16v op LPG G3
looool, jij hebt dus duidelijk een C5 - innige deelneming, mate.
Och ja, ik neem aan dat er ook wel goeie C5’s zullen bestaan, maar die van mij… ik krijg er nog maagkrampen van als ik eraan denk.
Ik raakte ‘m eerst niet kwijt (zelfs advertenties gezet om te ruilen met Xm) toen mijn nichtje me vertelde dat ze dringend een auto nodig had - wel geen centen, ken je dat ?
Eerst heb ik hem aan haar verkocht met ‘betaal ‘m maar af als het past’ (ja, het is nu eenmaal mijn nichtje hé - eerst de auto helemaal laten nazien en onderhoudsbeurt, nieuwe banden en zo) maar ik heb ze ondertussen laten weten dat ze niet meer moet betalen - als er ooit iets mis mee gaat dan sta ik tenminste niet met het schaamrood op m’n wangen.
PS : als anekdote : ooit heb ik gedacht een filmpje te maken voor YouTube met de C5 in de hoofdrol - hem in de car crusher stoppen en filmen met als achtergrondtekst ‘the first day I had fun with my C5’.
Maar dat was wel ietsje te decadent. Nichtje heeft nu toch iets om mee te rijden.
- C3 1.4 VTi Exclusive
Jij bent er wel heel erg mee klaar hè?
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ja hoor, zelfs een nieuwe gratis Citroën komt er bij mij niet meer binnen.
Saxo is simpel en leuk én die ken ik, Xm is gewoon de max, die lijn .... maar al de rest…. pfft, nee, hoeft niet meer.
- Saxo 1.4i SX automaat
- C1 Séduction+ 3-deurs
Mijn oom heeft een C5 2.0i 16v uit 2003, en hij heeft (voor zover ik weet) er nauwelijks gezeur mee gehad. Misschien komt dat door dat de C5 van m’n oom van 2003 is, waardoor de kinderziektes al onder de knie waren
Een Saxo is in principe een simpel auto’tje waar weinig aan kapot kan.
En vanaf het moment dat ik met m’n Saxo ging rijden, voelde ik me er snel in thuis . Alsof je die fijne vertrouwde jas weer aantrekt
gr.
Matthijs
Ach ja je hebt af en toe een mislukkeling erbij zitten. Er zijn tientallen, ik zeg honderden, tevreden C5 rijders. Ook met auto’s uit de eerdere jaren. Ik heb er zelf ook 1 gehad uit 2002 en niks mee gehad. Was wel altijd door de dealer onderhouden…
Voor jou een geluk dat hij weg is Veel plezier met de Saxo. Die rijden overigens ook prima!
dat gevoel dat je een jas aantrekt heb ik wat meer bij een vw scirocco.
maar ik moet zeggen dat qua fun een saxo echt leuk is om mee te rijden!!!
ook al heb ik hem te koop staan!
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
- Saxo 1.4i SX automaat
- C1 Séduction+ 3-deurs
De reden dat het voor mij “zo vertrouwd als een jas” overkwam, is omdat bij mij in de familie - behalve de 1.4i automaat waarmee ik rijd - nog 2 andere Saxo’s (2x 1.1i), de revue zijn gepasseerd. (vanuit de bijrijdersstoel kon ik al een beetje “ervaren” hoe een Saxo reed. Ik heb er toen van genoten om eerlijk te zijn )
Ze waren er dik tevreden over. (Familie van pa’s kant rijdt al jáááren Citroën, en naar volle tevredenheid)
Dus vandaar dat het voor mij al vertrouwd overkwam toen ik in de “mijne” stapte.
Danoontjepower schreef:maar ik moet zeggen dat qua fun een saxo echt leuk is om mee te rijden!!!
Daar ben ik het helemaal mee eens!
gr.
Matthijs
Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Ook hier een zeer tevreden Saxo automaat rijder, ik heb een 1.6i van 1997 met 50.000 km op de teller.
Het is mijn eerste auto, ik heb hem sinds 12 Juni (2009).
- XM 2.0 16v op LPG G3
Mooie auto, DSFreak. Het leuke aan de Saxo is dat ik mij voortdurend zit af te vragen waar ik nu weer eens naartoe zou kunnen rijden.
Dinsdag was het hier onze nationale feestdag (dus ‘s morgens niemand op baan - het is ook al vakantie) en ik ben gewoon heel vroeg, 5h45, weggereden voor een ritje van zo’n 150 km. Just for fun, weer eens echt rijden, zonder electronische gizmo’s die je zeggen wat je moet doen of laten, automatische ruitenwisers die slecht werken of automatische lichten en hydropneumatische stuff gestuurd door bazige boordcomputers die denken dat ze voor de NASA werken en je licht uitschakelen als je door een tunnel rijdt e.d.
Het was jaren geleden dat ik dat nog gedaan had - gewoon lekker rijden.
Vandaag opnieuw - eens naar Cadzand rijden om te zien of de zee er nog ligt…
- Saxo 1.4i SX automaat
- C1 Séduction+ 3-deurs
Inderdaad een mooie auto, DSFreak
@ JJRoadrunner:
Wat ik ook het leuke vind aan de Saxo: geen overbodige poespas. Rijden zoals het bedoeld is.
gr.
Matthijs