Hoi,
Een bekend onderwerp, al 2 keer eerder een item gespot. C4 Grand Picasso sinds 1 3/4 jaar. Sinds 2 weken een kapotte stoel + frame op de derde zitrij waarbij we werkelijk waar niets fout hebben gedaan bij het opzetten. De dealer geeft geen garantie en dus maar via de rechtsbijstand gespeeld. Morgen gaat er een ingebrekestelling de deur uit naar de dealer, die vervolgens 14 dagen de tijd heeft om het gebrek te verhelpen. Zoniet dan volgen juridische stappen.
Ondertussen nog meer gevallen bekend? Dan kunnen we de krachten bundelen en Citroën dwingen om deze constructiefout bij iedereen te herstellen.
Raar dat ze zo moeilijk doen over een reparatie, ze geven toch twee jaar fabrieksgarantie op de auto ? Mag ik vragen of je die derde rij vaak gebruikt ?
Nou, zo’n 10x per jaar schat ik
Join the club…...
Eerste keer nadat de auto ongeveer 1 uur in mijn bezit was
Tweede keer binnen de garantie frame wederom kapot nadat de stoel was gebruikt, dit is binnen de garantie verholpen omdat ik een leaserijder ben…...... prive was dit geen garantie geweest.
Nu de derde keer, inmiddels buiten de garantie wederom de stoel kapot nadat ik ‘m gebruikt heb.
De dealer kon alleen maar een nieuw frame plaatsen, dit heb ik niet laten doen omdat de auto volgende maand vervangen gaat worden.
kosten ongeveer 400 euro, ik heb de dealer verzocht de stoel opgeklapt terug te plaatsen zodat ik de achterbak in ieder geval gewoon kon gebruiken. Dit is gedaan…............ waarschijnlijk met hééééél veel geweld, je wilt niet weten hoe het frame er nu uitziet.
ik heb er een duidelijke mening over: pisbakken staal met een waardeloze constructie en niet geschikt voor welk gebruik dan ook.
ik gebruik(te) de stoel ongeveer 5 keer per jaar.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Toch hebben ze nu in de Peus 5008 weer dezelfde derde zitrij gemonteerd. Als de zoveel klachten zou veroorzaken dan hadden ze voor dit nieuwe model neem ik aan toch voor een andere optie gekozen.
Waarschijnlijk een betere kwaliteit frame gebruikt in het nieuwe ontwerp? Als ze dit niet zouden doen, is het ‘t toppunt van domheid gezien het grote aantal klachten
- C5 X Shine Hybrid 225
sjoertels schreef:Waarschijnlijk een betere kwaliteit frame gebruikt in het nieuwe ontwerp? Als ze dit niet zouden doen, is het ‘t toppunt van domheid gezien het grote aantal klachten
Ik heb er nog niet zo heel veel klachten over gehoord/gelezen. Zeker niet gezien het aantal GC4P’s er inmiddels op de weg zitten. Natuurlijk had de constructie waarschijnlijk beter gekund maar het is toch op z’n minst vreemd dat ik zo al zeker 10 mensen ken die die stoelen meer dan wekelijks gebruiken en dit al twee jaar zonder enkel probleem doen. Ikzelf gebruik ze een keer of twee per maand en dat nu meer dan twee jaar zonder enkel probleem.
Bij mijn leasemaatschappij Athlon loopt ook al een onderzoek nav het aantal gevallen, dus daar was het ook al opgevallen.
Ik vroeg hierboven om mensen die ook dit probleem hadden, niet om mensen die pro-minded zijn en het allemaal willen afzwakken . Het is toch op z’n minst vreemd dat er geen garantie op wordt gegeven bij een auto die minder dan 2 jaar oud is. En het is vreemd dat er zoveel gevallen zijn, wat duidt op een constructiefout: laten we maar wachten op het oordeel van de expert
Misschien heb je geluk, of misschien zie ik je binnenkort wel weer terug op dit forum met een kapotte stoel
Totaal aantal Berichten: 205
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Hoewel ik de achterste stoelen zeer regelmatig gebruik nog geen problemen gehad en hoop ze ook niet te krijgen. Met verbazing wederom gelezen dat leaserijders kennelijk wel geholpen worden bij dit probleem en privérijders niet
- C5 X Shine Hybrid 225
sjoertels schreef:
Ik vroeg hierboven om mensen die ook dit probleem hadden, niet om mensen die pro-minded zijn en het allemaal willen afzwakken .
Ooit gehoord van ‘hoor en wederhoor’?
Jij wil precies het omgekeerde; jij wil alleen maar slechte verhalen horen ter bevestiging van jouw gevoel. Blijkbaar heb je nog niet zoveel forumervaring en zeker niet op dit forum.
Ik wens je veel succes bij het oplossen van je probleem.
- C5 X Shine Hybrid 225
aerdt schreef:Hoewel ik de achterste stoelen zeer regelmatig gebruik nog geen problemen gehad en hoop ze ook niet te krijgen. Met verbazing wederom gelezen dat leaserijders kennelijk wel geholpen worden bij dit probleem en privérijders niet
Maar de TS is wel een leaserijder.
tilanus schreef:sjoertels schreef:
Ik vroeg hierboven om mensen die ook dit probleem hadden, niet om mensen die pro-minded zijn en het allemaal willen afzwakken .
Ooit gehoord van ‘hoor en wederhoor’?
Jij wil precies het omgekeerde; jij wil alleen maar slechte verhalen horen ter bevestiging van jouw gevoel. Blijkbaar heb je nog niet zoveel forumervaring en zeker niet op dit forum.
Ik wens je veel succes bij het oplossen van je probleem.
Lijkt me logisch als je hier een statement wilt maken naar Citroen dat je juist zoekt naar de probleem gevallen, je gaat niet zoeken naar de keren dat het wel goed schijnt te gaan.
De vraag is duidelijk: wie heeft er ook problemen om zodoende samen sterker te staan.
De vraag is niet bij welke duizenden gaat het wel goed, het lijkt mij dat het gewoon bij iedereen goed moet gaan.
Omdat ik in een GC4P rijdt van de allereerste uitvoering (showroom auto geproduceerd in 2006) ben ik er vanuit gegaan dat inmiddels de kwaliteit wel verbeterd zou zijn, dit is dus niet het geval!
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Thnx Wimz. je verwoord het prima, precies wat ik bedoel
tekst hersteld
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
tja ik kan wel enigzins een garantiebeperking op de stoelconstructie voorstellen; je weet immers niet hoe iedereen er mee om gaat. (geen twijfel aan de ts maar in algemene zin)
ik weet toen ik nog bij Citroen werkte en de eerste c4 pic. verkocht er een paar % van stuk gingen. Dit had te maken dat het koortje achterop de stoel recht naar achter dient te worden getrokken niet onder een schuine hoek. hiermee waren toen inderdaad de eerste constructies stuk gegaan.
maar het is denk ik een juist initiatief om de constructie in algemene zin aan de kaak te stellen en de hierboven geschetste manier is ook niet geheel foolproof (wat dit dan toch wel hoort te zijn).
succes.
- C5 X Shine Hybrid 225
sjoertels schreef:is het ‘t toppunt van domheid gezien het grote aantal klachten
Dit is waar op op reageerde om dat ik het een nogal overtrokken stelling vind en als jij daar niet tegen kan dat iemand niet blind achter jouw mening aan loopt dan is dat voornamelijk jouw probleem.
Verder wens ik niet als citroën verdediger pur sang betiteld te worden. Als je immers eens een beetje verder leest op dit forum alvorens een mening over iemand klaar te hebben, zal je zien dat ik best heel kritisch ben.
Ook over jou.
- C5 X Shine Hybrid 225
Sep schreef:
maar het is denk ik een juist initiatief om de constructie in algemene zin aan de kaak te stellen en de hierboven geschetste manier is ook niet geheel foolproof (wat dit dan toch wel hoort te zijn).
Hier ben ik het dan ook volledig mee eens.