Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als je veel (of meer) vermogen heb wil je toch nogaltijd meer… Ik vind de prestaties van de mijne al ondermaats, voor een V6 toch…
Het is natuurlijk ook waar je je auto voor gebruikt en hoe je er mee rijdt!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
Citroenbx schreef:Als je veel (of meer) vermogen heb wil je toch nogaltijd meer… Ik vind de prestaties van de mijne al ondermaats, voor een V6 toch…
Eens.
Het zou iets giftiger mogen,al heb ik bij inhalen met de s-stand heel veel plezier van de auto.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Het zal vooral een kwestie zijn van de motor op toeren te houden, maar als je dat doet is het best wel een vlotte wagen denk ik.
http://www.youtube.com/watch?v=-Dmh4_Br4ZU
Het is natuurlijk ook wat je gewoon bent, en de V6 benzine van citroen gaat al wel wat jaartjes mee. Zeker vergeleken met de bommetjes van duitse orde, die soms tot 100 pk meer uit een 3.0 halen.
In de C5 was het natuurlijk niet mogelijk, maar bvb bij een C6 zou ik veel liever voor de 2.7 of nu 3.0 hdi kiezen, ongeveer even snel (in het geval van de 2.7) maar door het hoge koppel een veel en veel hoger rijgemak en ook comfort.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Het beestje is nog best zuinig ook, rij nu gemiddeld 1 op 11 ! 20% filerijden in R’dam met airco aan en 80% woon-werkverkeer met wisselend airco-gebruik en dan moet ‘ie nog wat TLC krijgen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Zuinig of niet, midden op de snelweg de eerste PIEEEEPP ... STORING UITLAATGAS is een feit !
Bij het stoplicht de motor afgezet en weer gestart en weer de piep en de melding
Motor loopt zoals het hoort, schudt niet en levert gewoon z’n vermogen. Dus geen bobine…... Misschien de bougies omdat er nu 120.250km op de teller staat.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Even uitlezen is de boodschap, kan van alles zijn.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
En dat gebeurt altijd op vrijdag, na 16:00 als alle garages dicht zijn…..Maandag ben je de eerste
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Veel Garage’s zijn op zaterdag morgen ook nog open (wij niet gelukkig , verkoop wel.)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Willem schreef:En dat gebeurt altijd op vrijdag, na 16:00 als alle garages dicht zijn…..Maandag ben je de eerste
Bij van Schie in ‘s-Gravenzande zijn ze er dan nog wel hoor
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
En vanmorgen was de storing weer weg….....
Bij Van Schie nota bene alle 6 de bobines en bougies op voorraad, kostte wel effe 319 euro
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je weet tocht dat V6 rijden duur is
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Arjan Verkade schreef:Je weet tocht dat V6 rijden duur is
Mwah, dat valt op zich wel mee, de bougies zijn van het platinum type en de bobines hebben niet het eeuwige leven, dus je houdt er gewoon rekening mee.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Welke bean-counter nou heeft besloten om alle vacuum-slangetjes van keihard plastic te maken????
Bougies en bobines vervangen, starten en toen hoorde ik ssssssssssssssssssssssssssssssss…..WTF
Hij is nu met een stukje gardena tuinslang “gerepareerd” morgen maar een nieuwe bestellen…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ontluchtingslang 1192-V7 heeft het begeven à €62,57…...
En de bougie waar destijds een nieuwe bobine was geplaatst, ziet er wel erg zwart uit. Dikke zwart koek…Even in de gaten houden.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Mijn voorste bougies er onlangs uitgehaald en die zagen lichtgrijs, maar uiteraard wel met LPG.
Als ze echt zwart zwart zien zou ik het toch effe in de gaten houden.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.