25 van de 97
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 17 juli 2009 11:37 PM
  [ # 361 ]

Wat is een “K” lampje?
Katalysator? Motormanagement?

Een CX heeft die onzin allemaal niet…...  Cool

Enfin, waarom zou je meteen die bak reviseren?
Een keer goed leegmaken, nieuwe ATF + lube erin, en daarna elke 10.000 beurt opnieuw ATF verversen.
Per keer kun je maar een deel doen dus het duurt zo wel even voordat het weer schoon is.

De oude bak van mijn CX bokte ook, maar had vast nog wel meer dan 256 dkm kunnen doen (toen begaven de krukaslagers het en heb ik bak + blok vervangen door relatief verse exemplaren).

Ik denk dat je over die bak niet zo paniekerig moet zijn, gewoon eerst die aandrijfaskeerringen vervangen.
Heb je al eens de boel schoongemaakt om te zien *waar* de lekkage precies vandaan komt?
Je weet ook dat de aftap-plug slecht afdicht, D&O had destijds al gewaarschuwd dat daar een helicoil inmoet….....

Verder ben ik het geheel eens dat je de zaken goed moet aanpakken, maar wat je zelf kunt doen moet je zelf doen.
Verkoop die rooie lerpen maar (inside joke).  Cool

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 17 juli 2009 11:52 PM
  [ # 362 ]

Motormanagment lampje. Lampje gaat bij het starten wel uit als ik op gas probeer te starten. Maar we zien wel wat er moet gebeuren als er een professional bij is… Met blijven aanmodderen raak ik er ook niet, kan ik beter samen met mijn garagist de problemen verhelpen.

En wat je nu zegt over die automaat maakt me helemaal blij. En jep, allemaal proper gemaakt.

En die rode lerpen, ik ga er compleet nuchter tegenaan kijken. Klinken ze niet zoals ik ‘wil’ dan vliegen ze inderdaad.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 juli 2009 01:54 AM
  [ # 363 ]

Het is vaak zo dat het motormanagementlampje op LPG sowieso uitgeschakeld is. je injectiecomputer met alle sensoren snapt er namelijk geen reet van als je op LPG loopt. Op benzine hoort ie wel uit te gaan na een succesvolle start.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 18 juli 2009 10:59 AM
  [ # 364 ]

ik denk dat ik nog een bdp sensor heb liggen die zou je mogen lenen van me om te testen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 18 juli 2009 01:55 PM
  [ # 365 ]

Allemaal bedankt Smile ... maar ik ga momenteel eerst even afwachten wat mijn garagist zegt. Het is namelijk allemaal niet bij de deur, en 20,- euro aan benzine is ook weer snel opgereden (weet uiteraard niet wat een nieuwe BDP kost… iemand een idee? Want hij moet blijkbaar bij de dealer gehaald worden)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 juli 2009 04:12 PM
  [ # 366 ]

4 tientjes kost zoiets bij de dealer geloof ik. Overigens kan je bijna alle BDP sensoren uit zo’n beetje elke citroen gebruiken. De Xantia, Xsara etc ze hebben allemaal dezelfde.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 30 juli 2009 05:47 PM
  [ # 367 ]

Ok, in afwachting met het motorisch weer goed krijgen heb ik me eens bekommerd om de binnenkant.

1e probleem was het loskomen van de naad van de pasagierszetel (deze is er het ergste aan toe). Ik heb (om aan de computer te kunnen) de zitting er uit gehaald en dus leek het me dé kans om die naden eens te laten toe naaien door bijvoorbeeld de schoenmaker.

Nu zit ik al zo ver:

Nu vermoed ik dat ik die koortjes moet losknippen maar ik wil het het liefst zeker weten voor ik dat doe. Als ik het leer er helemaal af heb kan ik er eens mee naar de schoenmaker om alle naden terug toe te laten stikken. En meteen vragen waarmee ik best dat leer behandel om het terug ‘sjiek’ te maken. Kan er meteen ook een stukje leer achter een klein scheurtje worden gekleefd…

Dus mensen, hoe krijg ik dat mooi los?

En dan nog iets, dit is mijn onderkant:

en

Die is dus deels kapot. Zijn die onderkanten nog te vinden op de sloop? Of is dat een kwaaltje dat ze allemaal hebben? Als ik namelijk toch bezig ben kan ik het mijns inziens even goed echt goed doen.

Alvast bedankt voor het advies…

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 30 juli 2009 06:01 PM
  [ # 368 ]

Ik kon niet wachten en het leer is van de stoel af Laughing .

Eigenlijk slim bevestigd op die stoelen… alleen had ik ze niet vast gelijmd Rolling Eyes

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 31 juli 2009 01:13 AM
  [ # 369 ]

Die stoel kuipjes kun gewoon op de sloop halen.
Van iedere BX met kuipstoel zijn het hetzelfde.
(misschien ook nog wel hetzelfde als de zitzakstoelen, maar dat weet ik niet zeker)

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 31 juli 2009 04:45 AM
  [ # 370 ]

Nou Pieter, ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat je bang bent om de handen vies te maken.
Volgens mij heb je al een hoop erbij geleerd sinds dat ik er de laatste keer was! Smile


Moest ik Zaterdag AS nog langskomen om eens mee te kijken?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 31 juli 2009 11:52 AM
  [ # 371 ]

@Jan: Graag Smile

En die BX heeft me in elk geval al véél bijgeleerd Very Happy

@BasisBX: dan zal ik eens een zoekertje plaatsen hier voor een nieuwe bodem voor de stoelen (want in België is er niet echt een sloop)

En ow, vanavond ga ik een ‘reserve’ bobijn halen in elk geval Smile . Kunnen we morgen meteen kijken of het toch het bobijn zou zijn.
Als het bobijn het probleem is ben ik ook wel van plan om er sowieso een nieuwe verdeelkap op te zetten. Al is het maar om zeker te zijn (en zou maar iets van een 20 euro kosten?). Behalve natuurlijk als Jan zegt dat die verdeelkap er nog goed uitziet Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 31 juli 2009 04:33 PM
  [ # 372 ]

Ok, terwijl ik toch moet wachten tot de schoenmaker weer open is (maandag dus normaal) ben ik me maar eens gaan oriënteren naar het vervangen van de dashboard-lampjes. Net 25 lampjes gaan halen Smile .

Rustig beginnen dus heb ik de deur-open-indicator er maar eens uit gehaald. Wie weet zijn dit wel dezelfde lampjes als in het dashboard en dan heb ik meteen een ‘zin’ voor de werkende lampjes die nog in het dashboard zitten Very Happy (want ze zijn toch net iets te duur om ze weg te gooien Wink )

Ben me nu nog even mentaal aan het voorbereiden om de lunettes er uit te halen Rolling Eyes  Surprisedops:

Edit: het zijn dezelfde lampjes. Dus dan hou ik die dat er nu inzitten gewoon voor in dat dinkje Smile . Zijn ze toch niet weg gegooid Very Happy

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 31 juli 2009 05:27 PM
  [ # 373 ]

Ok, het klokkenspel ligt bijna los (dankzij de homepage van Roel Tiemersma).

Paar probleempjes, hoeveel stekkers moet je losmaken eigenlijk?  Shocked Moeten echt alle draden die uit het dashboard kunnen via een stekker los raken?

En dan daarna, hoe krijg je in godsnaam ooit die vleugelmoeren weer vast?  Shocked Los was al een groot probleem… Het probleem stelt zich nu nog niet maar had het toch graag al geweten Wink

En is het de bedoeling dat ik van mijn kilometerkabel een stukje metaal kan zijn vlak bij de plug?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 31 juli 2009 05:56 PM
  [ # 374 ]

Om erbij te kunnen hoeven alleen de stekkers die aan het dash zitten los, die van de knoppen aan de zijkant (van de alarmlichten enzo) kun je laten zitten.

De vleugelmoeren draai je “op gevoel” weer vast. Ze moeten er makkelijk op te draaien zijn, anders zitten ze scheef. Denk ook aan de klemrubbertjes (die zwarte schijfjes) die ervoor zorgen dat de boel niet los kan trillen. Ik doe altijd beide vleugemoeren met de linkerhand, zittend op de bestuurdersstoel. Als je dat probeert merk je wel of het lukt.

Je km tellerkabel: klinkt als een gebroken buitenkabel. Post er eens een foto van. Je hoort alleen in de “plug” een vierkant metaal stukje te zien. Als je de binnen kabel op andere plaatsen ook kan zien is je buitenkabel dus stuk. Is niet meteen een ramp maar het veroorzaakt vaak “slingerende” snelheidsmeters en je loopt meer kans op breuk van de binnenkabel.

Succes weer.

En o ja: probeer nou eerst zelf eens iets en ga pas wat vragen als je er echt niet uitkomt. Je zult zien dat je dan meer en sneller leert, buiten dat kun je je eigen manier van werken ontwikkelen. Dit is geen kritiek maar een goedbedoeld advies Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 31 juli 2009 06:02 PM
  [ # 375 ]

Uiteindelijk doe ik dat ook… Ben toch te ongeduldig om te wachten op antwoord Laughing . Maar heb gewoon zo veel schrik om iets verkeerd te doen (vb: dat moertje in het dash laten vallen Shocked )

Mijn snelheidsmeter schommelt inderdaad, en vermoedde al dat het daar aan lag. Misschien meteen maar eens zorgen voor een nieuwe kilometerkabel dan.

Ik ben net ook (na een pauze om even te bedaren zodat ik niet met grove kracht zou beginnen Surprisedops: ) nog eens gaan kijken hoe die stekkers los komen. Maar die bovenste rij stekkers (zijn er een 4 of 5 naast elkaar) krijg ik echt niet los. Ik zie 2 lipjes die je elke keer opzij moet trekken maar ik kan me niet inbeelden dat die lipjes zo flexibel zijn Confused: .
Kortom, zal het maar even tot morgen laten.

En ow, ik had geen klemrubbertjes Confused: . Maar als dat helpt tegen het rammelen dan moet er wel iets gelijkaardigs komen. Hoe groot en dik zijn die rubbertjes ongeveer? Dan kan ik eens kijken of ik niks kan fabriceren dat er voor kan dienen Smile

Profiel  
 
 
25 van de 97
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook