2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Drukgroep 1.1
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 04 augustus 2005 09:53 PM
  [ # 16 ]

Ik heb het weekend om iets te vinden… Is er iemand die zeg maar evt kan assisteren wanneer ik er niet uit kan komen? Helaas kan ZX 1.4i zijn kennis en vaardigheid niet binnenkort aanbieden, wellicht dat iemand tegen een rationele vergoeding mij van assistentie kan voorzien op een vantevoren uitgezocht tijdstip als zx niet kan. Maarrrrr….. Eerst zelf kijken

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 augustus 2005 12:52 AM
  [ # 17 ]

Ik hoop dat je er zelf uit kunt komen en anders kan ik volgende week vrijdag avond op zijn vroegst effe komen kijken.

Hopelijk is het de spie en anders zit er niets anders op om de hele boel uitelkaar te trekken en de koppeling te vervangen. Of zou de boel eerst geinspecteerd kunnen worden, zit er ergens een kijkgat Confused: . Ik heb bij de ZX diesel (ex ZX) van Weefje een dergelijk inspectiegat gezien.

Misschien kan iemand wat meer vertellen aan de hand van de volgende info, dit heb je volgens mij nog niet verteld David:
Wat mij één keer is opgevallen tijdens de proefrit na de koppakkingwissel is dat bij het intrappen van de koppeling een ratelend geluid hoorbaar was. Ik wilde toen van zijn 2 naar de 3, bij het intrappen van de koppeling een ratelend geluid, koppeling op (nog niet geschakeld) en weg was het geluid Confused. Een paar keer de koppeling weer ingetrap, maar nog niet geschakeld en weer een ratelend geluid, uiteindelijk naar zijn 3 geschakeld, wat goed ging en weg was het geluid.

Dit was volgens David niet de eerste keer Confused  Confused:

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 05 augustus 2005 12:59 AM
  [ # 18 ]

... en het niet kunnen koppelen is een maand ongeveer geleden gebeurt, dubbel koppelen hielp of tijdens het koppelen het pedaal oip laten komen waardoor de bak alsnog in de versanelling ging.

Dank ZX voor je toevoeging

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 augustus 2005 02:07 AM
  [ # 19 ]
david.tb schreef:

Ik heb het weekend om iets te vinden… Is er iemand die zeg maar evt kan assisteren wanneer ik er niet uit kan komen? Helaas kan ZX 1.4i zijn kennis en vaardigheid niet binnenkort aanbieden, wellicht dat iemand tegen een rationele vergoeding mij van assistentie kan voorzien op een vantevoren uitgezocht tijdstip als zx niet kan. Maarrrrr….. Eerst zelf kijken

Hallo?? Je kan toch wel iemand vinden die ff een koppeling voor je in kan trappen? Dat moet zelfs een assistent met 2 linkervoeten nog wel voor elkaar krijgen toch? Jij hoeft dan vervolgens alleen maar ff te kijken.

Sterker nog.. als je eens met je hand aan de hevel voelt dan merk je snel genoeg of deze los op de as zit. Dus, niet achter de computer mutsen maar gewoon handen uit de mouwen en terzake komen!

Gr,
Marten

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 05 augustus 2005 04:44 AM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:

Hallo?? Je kan toch wel iemand vinden die ff een koppeling voor je in kan trappen? Dat moet zelfs een assistent met 2 linkervoeten nog wel voor elkaar krijgen toch? Jij hoeft dan vervolgens alleen maar ff te kijken.

Sterker nog.. als je eens met je hand aan de hevel voelt dan merk je snel genoeg of deze los op de as zit. Dus, niet achter de computer mutsen maar gewoon handen uit de mouwen en terzake komen!

Gr,
Marten

Dat is geenszins wat ik bedoelde, ik bedoel wanneer iemand kan assisteren als blijkt dat het een reparatie gaat worden die mij boven de pet gaat of er mensen zijn die kunnen assisteren… Achter de kompjoeter doe ik hele andere dingen, zoals veeeel Duitsers neerschieten, huizen en tegenliggers ontwijken bij >250 en een race uitrijden tegen vnl 50’s Fords… En inderdaad raad en tips via gespecialiseerden weghalen over het probleem van mijn kleintje. En dat heb ik gekregen, nu aan de slag (eerst nog ff een avonddienst)

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 augustus 2005 04:53 AM
  [ # 21 ]
david.tb schreef:

Dat is geenszins wat ik bedoelde, ik bedoel wanneer iemand kan assisteren als blijkt dat het een reparatie gaat worden die mij boven de pet gaat of er mensen zijn die kunnen assisteren…

Ik kan wel assisteren maar pas over een week, ik ga maar eens neuzen in de vraagbaak of dit klusje te doen is. Een troost, een momentsleutel heb ik al en de spullen kan ik voor je met korting halen bij de dealer. Een extra krik heb ik ook al, deze heb ik laatst gekocht.

david.tb schreef:

....nu aan de slag (eerst nog ff een avonddienst)

Ah, avond dienst, ik dacht al dat je niet kon slapen vanwege je AX Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 augustus 2005 12:27 PM
  [ # 22 ]
david.tb schreef:

Dat is geenszins wat ik bedoelde, ik bedoel wanneer iemand kan assisteren als blijkt dat het een reparatie gaat worden die mij boven de pet gaat of er mensen zijn die kunnen assisteren…

Het is toch wel zo prettig als je eerst weet wat er aan de hand is. Ofwel de diagnose stellen. Daarna zul je mogelijk hulp nodig hebben om te fixen. Een beetje om er een andere spie in te krijgen en wat meer hulp als idd de bak verrot is.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 augustus 2005 01:59 AM
  [ # 23 ]
mpostma schreef:

Daarna zul je mogelijk hulp nodig hebben om te fixen. Een beetje om er een andere spie in te krijgen en wat meer hulp als idd de bak verrot is.

Ik kan je niet anders dan gelijk geven Cool 
Morgen hoop ik oponderzoek uit te kunnen gaan nadat ik met de BX TGD Break van een maat boodschappen bij de Lidl heb gedaan….

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 augustus 2005 04:29 AM
  [ # 24 ]

Suc6, hoop voor je dat het daar mooi weer is.

Hier mag het flink gaan regenen en stormen, dan kan de Jumper lekker op zijn plek blijven staan en hoef ik niet uit te rukken voor storingen Wink

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 augustus 2005 05:21 AM
  [ # 25 ]

Laat dat weer maar lekker daar dan als jij er zo blij mee bent Very Happy Ik kan het hier zeker niet gebruiken morgen (en nooit eigenlijk)

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 augustus 2005 05:28 AM
  [ # 26 ]

Het weer was afgelopen week perfect, alleen 2 meldingen op zaterdag gehad Twisted Evil

Ben nu een mailtje met foto’s en uitleg in Jip & Janneke taal voor je aan het maken.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 augustus 2005 09:08 PM
  [ # 27 ]

Goed… geen succes wat mij betreft aangezien de as in het midden van de hevel keurig meedraait met de hevel. Gecontroleerd middels een markering op de as en de hevel, deze blijft keurig in 1 lijn. Wat mij nu welopvielwas weerstand bij het intrappen v/d koppeling met draaiende motor op het laatste stuk, schoksgewijs en dan heel licht enkel op het laatste stuk v/d slag, circa 5 cm. Ik heb de koppelingskabel terug gedraaid zodat hij niets meer raakt op zijn pad. Ik weet het nu niet meer en vrees een grote reparatie… Sad

Ideeen / Tips?????

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 augustus 2005 09:50 PM
  [ # 28 ]

toevoeging; wanneer ik de pook tegen de 1e versnelling zet en de koppeling langzaam in trap krijg ik de trilling ook in de pook te voelen op ‘t eind van de slag. Op geen enkel moment echter het gevoel dat de tandwielen willen grijpen. Als ik de bak tegen een versnelling aanzet begint de synchromesh wel te werken aangezien de motor iets lager in de toeren gaat, zoals altijd overigens. Kan het niet iets met de synchronisatie zijn? Ik hoorde de laatste tijd regelmatig een soort schurend/gierend geluid bij terugschakelen en had dan weerstand bij het schakelen.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 augustus 2005 12:54 AM
  [ # 29 ]
david.tb schreef:

toevoeging; wanneer ik de pook tegen de 1e versnelling zet en de koppeling langzaam in trap krijg ik de trilling ook in de pook te voelen op ‘t eind van de slag. Op geen enkel moment echter het gevoel dat de tandwielen willen grijpen. Als ik de bak tegen een versnelling aanzet begint de synchromesh wel te werken aangezien de motor iets lager in de toeren gaat, zoals altijd overigens. Kan het niet iets met de synchronisatie zijn? Ik hoorde de laatste tijd regelmatig een soort schurend/gierend geluid bij terugschakelen en had dan weerstand bij het schakelen.

ALs je in de versnelling de pook aandrukt, dan duw je de synchromesh tegen het tandwiel aan. ALs je dit heel hard doet kan ie zelfs voorruit gaan kruipen. HEEL SLECHT VOOR JE SYNCHROMESH!!!

Ik denk dat we moeten concluderen dat je drukgroep is overleden. ALs je de koppeling niet vrij krijgt en je hebt nu uitvoerig gecheckt dat het probleem niet in de bediening zit, dan kan het alleen nog in de drukgroep zelf of in het druklager zitten. Inderdaad een flinke hoeveelheid werk om te doen (ik heb net mijn Turbo D12 weer in elkaar zitten)  

Simpele test of te kijken of het nu echt niet in de bak zit (denk het niet persoonlijk). Zet hem in de 1e versnelling, trap de koppeling volledig in en stel de startmotor in werking. Zorg dat er niks voor je auto staat, want hij zal er ongetwijfeld vandoor gaan. Als je auto vooruit schiet bij het starten dan weet je heel zeker dat de koppeling niet goed ontkoppelt.

Als je koppeling niet goed vrij komt, gaat je bak ook slecht schakelen, dat is niks bijzonders. De koppeling is er immers voor bedoeld om de assen te ontkoppelen zodat de bak zijn werk kan doen. Als de koppeling zijn werk niet goed doet , kun je ook niet goed schakelen.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 07 augustus 2005 01:07 AM
  [ # 30 ]

Na het overrijden van de buurvrouw Surprisedops:  kunnen we concluderen dat het niet in de bediening van de bak zit. Wordt dus een hele andere operatie Crying or Very sad 
Hoe kom ik er nu achter of het de drukgroep of het lager betreft?

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook