Sinds eind juni ben ik de bezitter van een ZX furio 1.8i uit 1994, 148.000 km, rood (rose..), licht metalen velgen, spoiler, + 4 jaar aan APK rapporten, APK tot nov; voor slechts 750,—. (mijn 1e auto, goed begin is het halve werk;-))
Er zijn nog wat mankementjes op te lossen waarbij ik wel wat hulp en advies kan gebruiken (ik ben totaal leek wat auto’s betreft maar in het bezit van een vraagbaak en bovengemiddeld handig).
Nog te doen:
* remschijven + blokken voor vervangen: zijn tamelijk versleten hoeveel mm mogen ze slijten voor de APK, 2 ofzo?? Wat kosten 2 schijven + 2 set blokken (Girling). In de vraagbaak staat dat je eerst een deel van de remvloeistof moet aftappen, waarom/hoe/waar doe je dat?
* Dagteller is op geen enkele manier meer te resetten: Nokje afgebroken? Hoe demonteer je die?
* Is de roze waas over de lak weg te poetsen?
* Uitlaat v.a. kat. vervangen: Kun je dat zelf doen, ik heb (nog) geen las ervaring?
Reeds gedaan:
- Uitlaat verbogen om ‘rammel’ kwijt te raken.
- Slot achterklep vastgezet.
- Spoiler + 3e remlicht gerepareerd
- Wielbouten gangbaar gemaakt
kleur: werk jezelf in het zweet met commandeur 4, dat is een soort schuurmiddel dat de kleur weer naar boven haalt.
remmen; vervang gewoon je schijven en blokken. Kun je zelf prima doen en een set schijven nieuw kost rond de 60 euro, blokken iets minder dus voor nog geen 100 euro is voor klaar. Achter is wat lastiger.
Dagteller; idd , palletje afgebroken, heb ik ook, klote maar geen prio met laag budget.
Uitlaat kun je zelf vervangen vanag kat, maar zou gewoon naar de snelle fit gaan. Is ws goedkoper dan zelf doen.
gompy58 schreef:kleur: werk jezelf in het zweet met commandeur 4, dat is een soort schuurmiddel dat de kleur weer naar boven haalt.
remmen; vervang gewoon je schijven en blokken. Kun je zelf prima doen en een set schijven nieuw kost rond de 60 euro, blokken iets minder dus voor nog geen 100 euro is voor klaar. Achter is wat lastiger.