Na een aantal jaren probleemloos van mijn XM met g3 installatie genoten te hebben, heeft de AG- installatie onlangs het bijltje er bij neergegooit.
Het gaat om het beruchte DGI type waar de injectoren na een bepaalde tijd de geest geven. Nu blijkt hier op het forum al dat deze onderdelen vrij moeilijk te bemachtigen zijn en dat vevanging op de lange termijn voor gelijke problemen kan zorgen.
Nu heb ik ondertussen al een xantia op diesel aangeschaft en heeft het lpg rijden voor mij met de xm weinig zin meer.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het uitbouwen van een g3 installatie en de daarbij komende kosten.
De lpg installateurs waar ik geweest ben, adviseerden om er een conventionele lpg installatie in te bouwen (á €400) en G3 op het kenteken te laten staan.
Dit zou alleen voordelig zijn als ik de wagen als eerste auto blijf rijden, wat niet het geval is.
Wie heeft hier ervaring mee?
Hugo
Ik zou dit topic eens goed doorlezen voor je de installatie er uit sloopt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dat heb ik al eens gelezen. Ik heb het blokje eruit gehaald, schoongemaakt en weer teruggeplaatst, maar helaas zonder het gewenste resultaat.
Dezelfde man van garage Rene heb ik gebeld, en die adviseerde juist de hele handel om te bouwen.
Volgens mij heb je dan niet het hele topic gelezen .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005