![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1597.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Bij het monteren van een trekhaak onder mn break,zag ik op de achtertraverse,chassisdelen,reservewielhouder,etc.veel roest?bv de reservewiel-houder heeft meestal een halve metalen maan die het wiel beschermd.Doch zag weinig meer van deze “halve maan”,weggeroest!Snap alleen niet dat een XM van 1998 (veel)meer roest heeft dan mn vorig XM uit 1991?? Ik heb dit met een staalborstel gereinigd en geverfd met een verf geschikt om over roest te schilderen en houd de roest ook tegen.Andere “vreemde"plekken zijn de punten van de deuren,dorpels zowel boven als onder.Ook zie ik enkele dagen wat LHM voor het R-voorwiel op straat liggen,maar kan niet zien waar dit vandaan kan komen?Pomp?wartels?Of is een bezoekje aan Chiparse-Almere beter?
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
LHM olie op de vloer is waarschijnlijk de retourleiding en is vrij simpel zelf te repareren/vervangen.
De houder van het reservewiel is niet het meest preventief tegen roest beschemde onderdeel van de XM.