3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Sleutel afgebroken, wat nu?
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 juli 2009 05:11 PM
  [ # 31 ]

Ik ben bang dat als ik superlijm gebruik het sleuteltje er keurig in vast gelijmt word!?

De truc met de magneet ga ik zeker wel proberen, niet geschoten is altijd mis. Wink

En geduld heb ik in overvloed!!

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Gepost: 19 juli 2009 05:21 PM
  [ # 32 ]

Hoi Jaco, tja een lullige situatie, maar niet onoplosbaar.

De methode van Bogaart is wel echt de meest effectieve. Vastlassen met behulp van een accu. Is een beproefde methode en nee, je last niets aan het slot zelf vast, want dat is van aluminium.
Uiteraard moet je het staafje wel isoleren, anders krijg je zelf een schok(je).

Ik zou dus op z’n aanbod ingaan en wanneer je tijd hebt, even naar Bussum gassen. En dan maak je van die afspraak met Wes gewoon een gezellige frikandellen meeting o.i.d.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 juli 2009 05:33 PM
  [ # 33 ]
La Léo schreef:

Hoi Jaco, tja een lullige situatie, maar niet onoplosbaar.

De methode van Bogaart is wel echt de meest effectieve. Vastlassen met behulp van een accu. Is een beproefde methode en nee, je last niets aan het slot zelf vast, want dat is van aluminium.
Uiteraard moet je het staafje wel isoleren, anders krijg je zelf een schok(je).

Ik zou dus op z’n aanbod ingaan en wanneer je tijd hebt, even naar Bussum gassen. En dan maak je van die afspraak met Wes gewoon een gezellige frikandellen meeting o.i.d.  Laughing

Echt niet!! Ik wil ook beunen!! Ga jij eens gauw terug naar hoekje!!

Maar idd, “De methode van Bogaart is wel echt de meest effectieve.”

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Gepost: 19 juli 2009 05:36 PM
  [ # 34 ]

Edit: in het kader van: “het kan atlijd nog erger” heb ik hier een leuke anekdote:

Enige tijd geleden brak bij die Prestige van Aart het aluminium deel van het contactslot spontaan in tweeën!! Shocked  Natuurlijk geschiedde dit, toen ik haar toevallig een keertje leende.  Evil or Very Mad  Stalen staafjes van de cilinder sprongen alle kanten op maar de sleutel was nog heel. Na een heel gepriegel om alle staafjes die nog in het slot zaten er ook uit te krijgen, paste de sleutel zowaar weer! Alleen, het was heel lastig ‘mikken’ omdat het één groot gat was geworden. je moest vanaf dat moment erg pielen om hem te starten, maar het lukte, alleen viel de sleutel er weleens uit.
Ik dacht: nouja, dan maar zo. Het vervangen van een contactslot, met name bij Série I, is n.l. een ontzettende boutklus.

Dit ging dus enige weken goed, al was het was onhandig. Tot de dag, dat het contact op een of andere manier bleef hangen, en de auto niet meer wilde stoppen met starten!!  Oftwel de startmotor blééf maar draaien. Sleutel terugdraaien hielp niet meer!  surrender

De auto wilde dus op hol slaan, want ik kon niet uitstappen om de accu los te gooien. Gelukkig was er iemand in de buurt, dus met de voet op de rem de kap open getrokken en toen de pool losgetrokken. Pffff….
De startmotor begon al aardig te smeulen door de hitte, maar gelukkig bleek er uiteindelijk niets beschadigd!

Toen toch maar een ander contactslot erin gebeund. Helaas dus nu niet meer zo’n mooie spitse vroege-Série I sleutel, maar in elk geval marcheert alles weer naar behoren!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 19 juli 2009 05:39 PM
  [ # 35 ]
eXpelliarMus schreef:

Echt niet!! Ik wil ook beunen!! Ga jij eens gauw terug naar hoekje!!

Oh sorry Wes.  Surprisedops:
Ik was in de veronderstelling dat jij de methode met de accu niet zo’n fijne vond, vandaar…


* Kruipt nu snel terug in haar hoekje*

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 juli 2009 05:42 PM
  [ # 36 ]
La Léo schreef:
eXpelliarMus schreef:

Echt niet!! Ik wil ook beunen!! Ga jij eens gauw terug naar hoekje!!

Oh sorry Wes.  Surprisedops:
Ik was in de veronderstelling dat jij de methode met de accu niet zo’n fijne vond, vandaar…


* Kruipt nu snel terug in haar hoekje*

Ik ben er wel een beetje bang voor, maar wil natuurlijk altijd leren, om dan later weer andere uit de brand te helpen. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juli 2009 05:47 PM
  [ # 37 ]
La Léo schreef:

Vastlassen met behulp van een accu. Is een beproefde methode en nee, je last niets aan het slot zelf vast, want dat is van aluminium.

enkel het binnenwerk van een serie 2 slot is van alu hé, de rest in plastic wat kan smelten. Daarbij is een serie2 sleutel, zoals al gezegd, niet van staal…. dat lassen dat gaat lastig worden dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 19 juli 2009 05:56 PM
  [ # 38 ]
waterman771 schreef:

enkel het binnenwerk van een serie 2 slot is van alu hé, de rest in plastic wat kan smelten. Daarbij is een serie2 sleutel, zoals al gezegd, niet van staal…. dat lassen dat gaat lastig worden dus.

Ja ook plastic, daarom moet je dus isoleren, zoals Boog al zei.

Sleutel niet van staal? Waarvan dan? het gaat erom dat het bij hitte ergens aan vast last, toch?
Overigens lukt die magneettruuk dan ook niet.  Crying or Very sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juli 2009 05:58 PM
  [ # 39 ]

De sleutel is van een brakke legering vrees ik… dat last écht niet!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 juli 2009 06:05 PM
  [ # 40 ]

Het zal monnikenwerk worden, maar er uit ga ik um krijgen!! Twisted Evil

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 19 juli 2009 06:25 PM
  [ # 41 ]

wat kan:


dun zaagje (figuurzaag-zaagje) afbreken en dan onder de sleutel erin, met sleutel eruit .


als u begrijpt wat ik bedoel. We hebben daar goede ervaringen mee Sad:).

.komma

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 19 juli 2009 06:42 PM
  [ # 42 ]

Wes en ik gaan als het goed is dinsdag een middagje prutsen. De methode met de pincet gaan we zeker proberen, evenals die met superglue denk ik. Wat mij betreft hebben we daarvoor alle tijd en hopelijk kan ik het geduld lang genoeg opbrengen. Wink Het belangrijkste is dat het stukje sleutel er zodanig uitkomt dat ik een nieuwe kan laten maken.


Maar Leo, voor het geval het helemaal mislukt: heb jij nog een slotenset liggen toevallig? Dan heb ik het over startslot + deursloten + kofferslot.


Edit @ Dirk: ook een goede tip, nemen we ook mee. Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 19 juli 2009 07:04 PM
  [ # 43 ]
jaco schreef:

Maar Leo, voor het geval het helemaal mislukt: heb jij nog een slotenset liggen toevallig? Dan heb ik het over startslot + deursloten + kofferslot.

Vast wel, ik zal eens gaan kijken. Just in case!
Maar met het geduld en de handigheid van Wes, zou het toch gewoon moeten lukken!!

Houd ons op de hoogte!

Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 19 juli 2009 07:09 PM
  [ # 44 ]

Natuurlijk gaat het lukken Leo, daar heb ik alle vertrouwen in.

Profiel  
 
renater6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 22-02-2008

- CX 2.0 RE
Gepost: 19 juli 2009 09:14 PM
  [ # 45 ]

Mocht het tot een ander contactslot komen, kun je die altijd pas maken op de sleutel die op de deuren past.

Scheelt een hoop werk.

Greetzz Renate.

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook