Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Leuke velgjes om te zien!
Een bumperlip zou trouwens niet misstaan op de Break valt me nu op.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
UPDATE:
ik ben net teruggekeerd met een Franse Renault Clio vanuit Sensil, waar we ‘s nachts gestrand zijn met de BX. Vanaf vertrek uit Mimizan liep de temperatuur van de olie en koelvloeistof al snel op, maar we konden lekker 120-130 blijven rijden, en ik dacht dat de hoge temperaturen kwamen door de brandende zon. Boven Parijs ging het fout en om half 12 (‘s nachts) kwamen er grote pluimen rook uit de uitlaat en het koelvloeistoflampje ging branden. Kap open en overal koelvloeistof en dampende olie bij bougies.
Uiteindelijk afgesleept door een franse bergingswagen en in een dorpje Sensil gedropt. Hier konden we nog een hotel vinden en ‘s ochtends hebben we een auto gehuurd en zijn naar Holland gereden. De anwb heeft ons wat geholpen als tolk via de telefoon want die mensen kunnen ábsoluut geen Engels.
Mijn BX staat daar nu nog en heb daar al duidelijk gemaakt (en bij de anwb) dat hij niet gerepareerd kan worden voor een bedrag onder de dagwaarde. Ik moet voor vrijdagmiddag mijn huurauto ingeleverd hebben daar en wil dan gelijk m’n BX meenemen (ben er toch ). Ik neem dus de huurauto mee op een ambulance en verwissel die in Sensil voor m’n BX.
Ik wilde vragen of iemand nog wat tips of aandachtspunten heeft voor eventuele declareringen van geld bij de anwb of reisverzekering. Ik heb anwb europadekking zonder vervangend vervoer.
Edit: En ik zoek eigenlijk nog iemand die de garage kan bellen of ik m’n BX vrijdagmiddag op kan halen .
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb met m’n vader de huurauto teruggebracht en m’n BX opgehaald. Alles ging voorspoedig al zat ik na de tocht er aardig doorheen. Beste nasleep van de vakantie zo zonder slaap . De plek waar de BX stond leek erg veel op de shop van Bernie & Leepuu, erg grappig. Teveel troep en auto’s op te weinig plek, verder wel erg behulpzaam en zo is alles toch verrassend soepel verlopen. Voor iemand die nog geen lid is van de ANWB (zeker onder de 25), zéker doen.
Hier wat foto’s. De Renault is de huurauto die we op weg naar Parijs op de aanhanger gezet hebben.
Het plan is nu om de kop eraf te trekken, aangezien ik toch wat weken vrij heb (maar inmiddels ook blut ben ops: ).
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
HAHAHAHA! Je bent dus geholpen door mijn vrienden van anatol! Die gasten zijn inderdaad ok. Toen ik in 2006 bij de anwb werkte heb ik heel veel met die garage samengewerkt Leuke tent!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Haha, grappig . Zeker na een lange tocht is het leuk als het dan bij de garage ook soepel verloopt. Wat ik ook makkelijk vind is dat het financiële gebeuren allemaal via de ANWB loopt, zo was het daar alleen een kwestie van de auto opladen en doei zeggen .
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
fijn dat de Bx weer in de NL is! ben benieuwd wat er exact mee was…
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De hoeveelheid witte rook is echt spectaculair, en ik denk daarom dat de koppakking lekt. De motor is 2 keer kort oververhit geweest, dus ik ben benieuwd hoe de kop er aan toe is. Hoe kan je eigenlijk zoiets nagaan? Moet je daarvoor naar een deskundig bedrijf?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik denk dat de koppakking ver heen is inderdaad. Ik hoop dat de kop nog recht is….
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ook.. Planning is nu om de tri door de apk te krijgen zodat ik daar tijdelijk mee kan rijden. Ik hoop (en denk) dat het alleen een kwestie is van brandstofslangen en wielen vervangen/vernieuwen. En die wielen haal ik wel even van de break.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ben vandaag eigenlijk heel de dag bezig geweest met de tri, omdat ik daar tijdelijk mee wil gaan rijden. Ik heb de 16v velgen+banden onder de tri gelegd, zodat dat geen apk afkeurpuntje wordt. Verder wat kleine dingen gefixed zoals dashboardlampjes.
Alleen nu blijkt de motor maar op 3 cilinders te lopen… Alle bougies vonken en zien er lichtbruin uit. Morgen hoop ik de compressie te kunnen testen. Nog een plaatje van de tri met 16v velgen:
Persoonlijk vind ik het wel leuk staan, maar voor een BX als deze prefereer ik de origine 165 bandjes met de wieldoppen.
Edit: ik wilde vandaag even op de ‘cockpit’ slaan omdat de snelheidsmeter weigerde.. Mep ik er dus dwars doorheen. Ik heb het idee dat al het bruine plastic écht véél sneller sneuvelt dan het zwarte materiaal.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En erop slaan hélpt niet eens…
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het lopen op 3 cilinders kan ook een haperende/vuile injector zijn.
Zoek even uit welke cilinder niet meewerkt en wissel die injector met een andere cilinder. Dan weet je meteen genoeg (tenminste, ik ga er van uit dat je een 105PK multipoint TRI hebt)
Snelheidsmeter altijd even kijken onder de motorkap of daar de kabel vast zit en anders moet je het dash verwijderen (een paar schroefjes en twee vleugelmoertjes) maar meppen heeft inderdaad vrij weinig zin. Neja, JAn uit Yerseke heeft vast nog wat bruine interieurdelen liggen dus dat komt wel goed.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik wist zelf ook dat meppen geen zin heeft. Het was meer een mep uit frustratie . En gelukkig heb ik een jaar geleden een berg met bruine interieurdelen op de kop getikt en heb ik ook zo’n cockpit reserve.
Het is inderdaad een multipoint, en ik zal ook de injectoren eens bekijken. Hoe kom ik er eigenlijk achter wélke cilinder niet meewerkt? Kan ik daarvoor gewoon 1 bougiekabel los halen en dan kijken of het verschil maakt? (en dat dan 4x)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jep, gewoon stuk voor stuk de bougiekabels losmaken. waar je geen vershil hoort heb je dan de slechte injector te pakken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat heb ik dus net geprobeerd, en bij het lostrekken van elke bougie gaat de motor minder lopen ... Volgens mij kunnen het dan twee dingen zijn: óf de motor klinkt gewoon altijd zo (heeft nu een beetje iets weg van een diesel, maar draait wel 900rpm stationair), óf er is toch nog wat schade aan kleppen opgetreden door het kapot gaan van de d-riem.