Thijsvandebles schreef:XBXG schreef:Nu volgt uiteraard de quiz: waar in de BX zit het door mij gebruikte stukje metaal, waar het stekkertje nu op zit??
Prijs: eeuwige roem!
Mag ik meedoen?
Lipje van de kofferbakverlichting?
Goed!
Thijsvandebles schreef:Over die adal, gewoon even hier in het dorp af melden. Altijd goed.
Dat gaat helaas niet, Thijs. Ze zijn daar op zaterdag niet open. Althans, zaterdag keuren ze niet en ik kan echt niet een dag vrij nemen door de weeks.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat ze nergens APK keuren op zaterdag?
Zijn er dan ook steekproeven?
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Arjan Verkade schreef:Ik dacht dat ze nergens APK keuren op zaterdag?
Zijn er dan ook steekproeven?
Klopt. Hooguit misschien bij een RDW centrum, maar bij een keurstation is het vrijdagmiddag om ongeveer 5 voor vijf wel afgelopen…
De volgende APK-keuring staat gepland voor vrijdag 24 juli bij de Hegru in Veldhoven.
Daar zullen eerst de adallen worden vervangen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Goed, ik heb het nu helemaal gehad met dat rothok.
Vanochtend wilde ie weer niet starten. Wéér de startmotor. Die heb ik nog geen maand geleden vervangen en nu moest ik wéér een klap erop geven met de hamer.
Op zich valt daar nog wel mee te leven, maar net als vorige week ging het starten daarna erg moeilijk. Wéér bleef de chokekabel hangen en wéér sloeg de BX midden op een druk kruispunt af.
Starten lukte totaal niet meer en flinke zwarte rookpluimen kwamen uit de uitlaat. Ik heb aan de chokekabel lopen duwen en trekken maar niks lukte. Toen ben ik daar maar 10 minuten blijven staan (wel aan de kant van de weg) en toen starttie ie ineens weer, precies zoals vorige week.
Ik heb een afspraak staan bij de Hegru voor aanstaande vrijdag, maar ik vraag me serieus af of het nog zin heeft om geld te steken in deze BX…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Startmotor van de sloop geeft natuurlijk geen garantie dat ie het langer dan een week hoeft te doen dus een gereviceerde bied uitkomst. Net als de choke kabel. Zet er een nieuwe op en je bent van dat gedoe af, die dingen kosten geen drol. Ik kan me niet voorstellen dat je voor 2 “lullige” dingetjes die BX naar de sloop wil brengen. Dus pak dat nou even aan en laat het niet liggen, daar is je BX echt te goed en mooi voor! Hulp word hier genoeg aangeboden als je het niet zelf kan of wil.
Of wil je eigenlijk gewoon een andere .
My other car is a broomstick.
Ik wil geen andere, maar gewoon een auto waarmee ik niet elke week stilval.
Na een aantal keren heb ik het wel gehad. Ik ga eens heel goed nadenken wat nu te doen, maar morgen ga ik “lekker” met de trein naar m’n werk. De BX rijdt geen meter meer totdat ie APK is gekeurd (al moet ie daar wel heen rijden...)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mathijs schreef:Startmotor van de sloop geeft natuurlijk geen garantie dat ie het langer dan een week hoeft te doen dus een gereviceerde bied uitkomst. Net als de choke kabel. Zet er een nieuwe op en je bent van dat gedoe af, die dingen kosten geen drol. Ik kan me niet voorstellen dat je voor 2 “lullige” dingetjes die BX naar de sloop wil brengen. Dus pak dat nou even aan en laat het niet liggen, daar is je BX echt te goed en mooi voor! Hulp word hier genoeg aangeboden als je het niet zelf kan of wil.
Of wil je eigenlijk gewoon een andere .
Beetje bizar dit Wout, met name omdat een aantal mensen al adviseerden om de startmotor te laten reviseren.
Hij heeft dus gewoon wat onderhoud nodig en jij wilt hem al gaan slopen
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Je vertelde dat je gemiddeld 40.000 kilometer per jaar reed, dat is natuurlijk ook niet niks.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Sja, sloop heeft niet zoveel zin, dat weet ik ook wel. Dan ben ik écht al mijn investeringen in de BX kwijt.
Ik was gewoon zó woest op dit (mooie) scheithok dat ff alle frustratie eruit moest. Bij een BX zeg je dan gewoon dat ie naar de sloop gaat…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Tja, er zijn nog zo weinig Bleu Olympes over in Nederland… Ik zou zeggen haal hem door de APK heen en ga ervoor
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Uhm, als ik voldoende middelen daarvoor had, was ie ook al lang APK gekeurd en flink onder handen genomen. Vind het best triest om zo’n fijne BX zo te zien aftakelen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bovengenoemde zaken vallen toch in de categorie “kleingheidjes”, Wouter. Even doorbijten, kabeltje stellen en (nu wel) een gereviseerde starter erin en gaan met dat apparaat. Ohja, en nieuwe ADAL’ers natuurbaar
Edit: hier in Den Haag op de sloop graveren ze altijd de aanschafdatum in electrische toestanden. Binnen 4 weken stuk = ruilen. Bij jou niet?
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
XBXG schreef:Uhm, als ik voldoende middelen daarvoor had, was ie ook al lang APK gekeurd en flink onder handen genomen. Vind het best triest om zo’n fijne BX zo te zien aftakelen.
Is ook.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Hilko16TZI schreef:Bovengenoemde zaken vallen toch in de categorie “kleingheidjes”, Wouter. Even doorbijten, kabeltje stellen en (nu wel) een gereviseerde starter erin en gaan met dat apparaat. Ohja, en nieuwe ADAL’ers natuurbaar
Edit: hier in Den Haag op de sloop graveren ze altijd de aanschafdatum in electrische toestanden. Binnen 4 weken stuk = ruilen. Bij jou niet?
Ik ga vanmiddag nog de oude startmotor wegbrengen ter revisie. Degene die er nu op zit bewaar ik dan als reserve.
Waar zouden chokekabels in godsnaam besteld kunnen worden? Ik neem aan toch niet bij elke automaterialenzaak?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX