bedankt voor de tips tot nu toe!
ik heb inderdaad gemerkt dat ik er nog een liter of vijf bijkrijg na het afslaan van de pomp. de grootste hoeveelheid die ik tot nu toe heb getankt is dan ook 33 liter. hoe kom ik erachter of het inderdaad de ontluchting is, of dat mijn leidingen vuil zijn?
van de week heb ik te horen gekregen dat het misschien ook wel het metertje zelf zou kunnen zijn, wat stuk is gegaan door piekstroom (14 ipv 12 volt). het electrisch systeem van citroen kennende best een optie..
ik streef toch eigenlijk naar perfectie wat betreft het functioneren van mijn auto. hoe kan ik nagaan waar het probleem zit?
en nog een laatste vraag: iemand interesse in het eventueel ruilen van auto? ik wil misschien toch over een tijdje diesel gaan rijden, aangezien de lpg installatie niet in mijn auto past de installatie kwam uit een berlingo, dacht dat dat wel zou gaan ( ook een TU-blok) .
gr richard
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
ZXfurore schreef:piekstroom (14 ipv 12 volt).
Als het om piekstroom gaat dan is moet dat meer dan 14 volt geweest zijn. De dynamo geeft normaal 14 volt af.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
sorry, ik bedoelde 17 volt. mijn excuus
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73