






Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ree schreef:En vanaf vandaag zijn zowel de CX als de HY all-risk verzekerd…
Ree
Inclusief woon-werk clausule?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De verzekering is automatisch ingegaan op het moment dat Heffener de taxatiewaarde heeft doorgestuurd. Ik ben niet in de mood geweest om CitroKlassiek hierover te bellen.
Ik heb het met Heffener over deze clausule gehad en volgens hem was het absoluut geen probleem. Deze clausule kan gebruikt worden om mensen die woon-werk verkeer structureel met hun klassieker blijken te doen uit de polis te gooien. Als je schade rijdt tijdens incidenteel woon-werk verkeer kan niet achteraf deze voorwaarde als excuus gebruikt worden om niet uit te keren.
Ik moet wel zeggen dat hij niet een volleidg objectieve partij in deze is: hij voert alle schadetaxaties uit voor CitroKlassiek en is dus gebaad bij meer all-risk verzekerden, maar toch…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
PBO schreef:Ree schreef:En vanaf vandaag zijn zowel de CX als de HY all-risk verzekerd…
Ree
Inclusief woon-werk clausule?
En Boerderij-affik clausule?
*Marcules vertrouwt verzekeraars niet zo ontzettend en het zou hem niet verbazen dat dit ergens wordt uitgesloten.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
En sowieso weten ze niet waar ik werk en dat gaat ze niets aan
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:En sowieso weten ze niet waar ik werk en dat gaat ze niets aan
![]()
Ree
Nee precies. En als jij ‘s morgens om kwart over 8 op de A-weet
-ik-veel in een kettingbotsing terecht kom dan zal de expert niet vragen waar je naartoe onderweg was?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee, dat zal hij niet doen. Dat is niet zijn werk. Heffener is in prinicpe altijd deze expert, en hij heeft het mij zelf verteld.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
De enige manier waarop het aan het licht KAN komen is wanneer je de komende jaren meerdere schades claimt en keurig netjes op je schadeformulier invult de auto ten tijde van de aanrijding beroepsmatig te hebben gebruikt (indien van toepassing). En dan nog moet je net een wakkere schadebehandelaar hebben die uitvogelt dat het om “structureel beroepsmatig gebruik” gaat. Kans daarop lijkt me vrijwel uitgesloten.
Blijft desondanks een kromme uitsluiting imo.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tja, er staat dat woon-werk verkeer niet verzekerd is. De voorwaarden hebben het niet over “structureel”. Als ik door de slagboom op mijn werk geraakt word en ze komen er achter dat ik daar werk kan ik de sjaak zijn…
Maar ik zit te zeuren want ik gebruik de auto nooit voor woon-werk verkeer. Ik ga hoogstens voor privégebruik via mijn werk. Het loopt dus wel los.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Ree schreef:Maar ik zit te zeuren want ik gebruik de auto nooit voor woon-werk verkeer. Ik ga hoogstens voor privégebruik via mijn werk. Het loopt dus wel los.
Ree
Pcies, geen probleem dus
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vandaag voor het eerst na mijn vakantie mijn CX proberen te starten maar er zat nét niet genoeg prik meer in de accu om de dame aan de praat te krijgen. Met de auto van de buren ernaast sloeg ie direct aan.
Ze heeft op twee dagen een maand stil gestaan, maar dat moet ze toch kunnen overleven. Morgen ga ik even meten hoeveel lekstroom er is. Als dat niet zo veel is even de accu eruit rossen en doormeten.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb even naar de electra van de dame gekeken.
Er is twee maanden geleden een nieuwe accu in gegaan. Nadat ik gisteren het laatste beetje energie eruit gestart heb (hij was nog niet écht plat) heeft ze weer 2 maal een uur gereden, dus moet ie wel weer redelijk opgeladen zijn. De accu geeft nu 12,37 volt, dat vind ik aan de lage kant. Dat betekent dat ie tussen een kwart en de helft leeg is. Tevens is de indicator zwart in plaats van groen.
Ik heb geen goede spullen om een accu door te meten of stroom te meten. Ik heb een universeelmeter (tot max 0,2 amp) tussen het circuit geswoinkt en hij geeft geen lekstroom. Dat kan volgens mij twee dingen betekenen. Of er is geen lekstroom, of hij is te hoog voor het metertje.
Het lijkt me sterk dat er nul lekstroom is: er zit een digitaal klokje in en een autoradio die de zenders moet onthouden. De meter gaat tot 200 microamp, dat moet toch altijd wel als lekstroom aanwezig zijn?
Toch eens met betere spullen aan de slag om te kijken wat er aan de hand is, want na een maand moet de accu het nog doen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
12,3v na een nacht staan is niet zo gek. Heb je al gemeten hoeveel de dynamo laadt? Dat moet echt wel minimaal 14 volt zijn vanaf 2000 toeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee, niet gekeken. Gisteren heb ik er wel op gelet of het accu laadlampje uitging bij het eerste dotje gas, en dat gebeurde direct.
Goed, ik slinger haar wel even aan om te kijken of de dynamo het doet.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
1300 t/min geeft 14,4 volt. Dynamo is dus okay…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Als hij een lekstroom geeft van meer dan 0.2A dan moet je meter normaal toch oneindig geven? Dus geen lekstroom (of kleiner dan 0.2) is een waarde, groter is oneindig (een 1 helemaal links bij de mijne )