Nog 4 weken dan gaan we op reis met de C5 en de caravan
wie van jullie kan mij vertellen wat het beste voor de auto is
even een info : auto C5 2002 2lt automaat , caravan lmc totaal gewicht 1500 kilo
inverband met de automaat wat is het beste , in de automaat en 2200 toeren rijden
of in de tiptronic maar een versnelling lager 3000toeren
de afstand die we rijden is 2 dagen 400km
ik hoor graag van jullie
grt Kees
Na 6 andere merken mij eerste citroen { C5}
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Pak de motorgegevens en zie bij welk toerental het hoogste koppel wordt afgegeven… Dat is vaak al een aardige indicatie.
Maarre, waarom zou je op de vlakke weg die motor laten gillen als het ook met een lager toerental zou kunnen?
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Je moet zorgen dat je niet te lang ‘in de koppelomvormer’ blijft rijden.
Misschien in de sportstand zetten tijdens stadsverkeer/file/bergen/heuvels. en op de snelweg in de normale stand?
bedankt voor de reacties
maar nog even een vraagje , wat bedoel je met de koppel omvormer
en is lang in laag toeren rijden niet schadelijk voor de moter als hij 1500 kilo moet trekken
Na 6 andere merken mij eerste citroen { C5}