renater6 schreef:Mocht het tot een ander contactslot komen, kun je die altijd pas maken op de sleutel die op de deuren past.
Scheelt een hoop werk.
Greetzz Renate.
Ja, leuk, maar dat is dus dezelfde sleutel die nu stuk is. Als ik een nieuw contactslot nodig heb, is het omdat ik de sleutel er niet uit krijg. Dan moet er dus ook een nieuw slot op de deuren…

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
jaco schreef:renater6 schreef:Mocht het tot een ander contactslot komen, kun je die altijd pas maken op de sleutel die op de deuren past.
Scheelt een hoop werk.
Greetzz Renate.
Ja, leuk, maar dat is dus dezelfde sleutel die nu stuk is. Als ik een nieuw contactslot nodig heb, is het omdat ik de sleutel er niet uit krijg. Dan moet er dus ook een nieuw slot op de deuren…
Maar je zou ook de sloten op de deuren pas kunnen maaken op de nieuwe sleutel!? Toch?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Als dat kan, is dat misschien een oplossing. Ik weet niet wat duurder is, sloten van een sloper monteren of sloten pas laten maken op een nieuwe sleutel.
Maar zover is het nog niet. Eerst gaan we prutsen om de sleutel te bevrijden!
Als het slot gedemonteerd is, is dat stukje sleutel er toch wel uit te krijgen?
Desnoods, als je aan andere hebt, sloop je het slot uit elkaar.
En die gebroken sleutel is bij de goede sleutelboer wel te kopiëren
Greetzz Renate.

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
ideetje ?
Doe je voor de rest gewoon draadjes tegen elkaar aanhouden

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
renater6 schreef:Als het slot gedemonteerd is, is dat stukje sleutel er toch wel uit te krijgen?
Desnoods, als je aan andere hebt, sloop je het slot uit elkaar.
En die gebroken sleutel is bij de goede sleutelboer wel te kopiërenGreetzz Renate.
De achterkant van die barrel, hoe heet dat in het Nederlands?, is dicht, voor zover ik weet. Je kunt dus niet van de achterkant de sleutel eruit duwen. Helaas.

Totaal aantal Berichten: 299
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Hé Wen, als je met BARREL Jaco’s CX bedoelt hoop ik voor hem dat ie van achter dicht is
barrel=cilinderhuis

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
In het ID/DS forum zijn er mensen geweest die een afgebroken sleutel uit de cilinder terug hebben weten te trekken door gebruik te maken van een figuurzaagje. Deze steek je met de tandjes naar je toe gericht in het slot en je morrelt hem tussen huis en sleutel. Daarna trekken…..eventueel met behulp van een platbektangetje om meer kracht te kunnen zetten.
Succes!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Kom maar langs met dat “barrel” ik heb best wel wat ervaring met sleutels en sloten.
Greetzz Renate.

- Xsara Scootertje.
Goed dames en heren forumers,
De showhost van dit ilusteren forum gaat morgen om 14:00uur aan de slag.
Of het allemaal gaat lukken…........................................ morgen meer.

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
eXpelliarMus schreef:Goed dames en heren forumers,
De showhost van dit ilusteren forum gaat morgen om 14:00uur aan de slag.
Of het allemaal gaat lukken…........................................ morgen meer.
Vergeet niet je hoge hoed en magische stokje Wes
Even wat anders: dat het achterklepslot niet meegaat met de CV is een kwestie van het schuifschakelaartje dat in het klepslotmechanisme zit; die even schoon en gangbaar maken.
Het wordt bediend door een stangetje, je ziet het vanzelf als je de zaak even openmaakt.
Flink WD40 erin spuiten is een tijdelijke maar afdoende oplossing.
Verder zou je een aftermarket CV aan de Kiekert CV-module kunnen hangen zodat de auto in ieder geval weer op slot kan.
Is een simpel klusje, ik heb de ontvanger zelfs in de Kiekert gebouwd en gebruik gemaakt van de originele relais’ die al aanwezig zijn.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Zijn ze nu nog aan het prutsen ?? Spannend hoor…

- Xsara Scootertje.
De beun redt Jaco’s sleutel actie is mislukt, zelfs het demonteren van het startslot is niet gelukt, ik had hem er bijna uit, maar de beugel om het startslot zelf werkte niet letter mee, mijn ideeën zijn even op.

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
eXpelliarMus schreef:De beun redt Jaco’s sleutel actie is mislukt, zelfs het demonteren van het startslot is niet gelukt, ik had hem er bijna uit, maar de beugel om het startslot zelf werkte niet letter mee, mijn ideeën zijn even op.
Wat hebben jullie allemaal wel en niet geprobeerd ??