Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Via Google kwam ik van de week op onderstaande sites uit:
http://www.routesdumorvan.nl/ en (onderste deel) http://snoek23.hyves.nl/.
Dit lijkt op een leuke, weer enigszins betaalbare opvolger van Le Citron Pressé. Aan die laatste heb ik altijd al ‘ns mee willen doen (toen nog met de ouwe GSA X1 in het achterhoofd), maar kon het toen nog niet betalen - was geloof ik 2x zo duur per equipe. En ja, zoiets organiseren kost gewoon geld, maar RouteDuMorvan lijkt toch iets meer van het verenigings/hobby-principe uit te gaan en minder commercieel.
Ik weet nog totaal niet of ze in 2010 weer door kunnen/willen gaan, gezien de opmerking “om het verlies door onderbezetting te beperken”.
Vragen nu:
- wie van dit prachtforum heeft al eens meegedaan aan Pressé en/of Morvan en kan iets meer uitleggen over benodigde ervaring, technische autostaat, sfeer e.d.?
- wie van hier zou interesse hebben om volgend jaar ook mee te doen, met al onze actieve leden moeten we het aantal equippes toch op financieel gezond niveau kunnen tillen?
Voor de duidelijkheid: ik heb niets met de orga hiervan te maken, maar ben gewoon enthousiast over het initiatief. En verwonderde me over het ontbreken van resultaten op de zoekterm Morvan, behalve een sloperij en occasions hier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben wel eens in de Morvan geweest, overigens 1 van de weinig plekken waar ik geweest ben in Frankrijk.
Het is er lekker rustig en erg mooi.
Zover ik begreep: is de Morvan aantal jaar geleden qua wegennet gemoderniseerd. Toen ik er was kon je ook overal erg goed rijden.
Er schijnt extra geld in gegaan te zijn omdat iemand in ergens wat hoger in de politiek een band het met de Morvan
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Re: Routes du Morvan
Rogier Verhoef schreef:Vragen nu:
- wie van dit prachtforum heeft al eens meegedaan aan Pressé en/of Morvan en kan iets meer uitleggen over benodigde ervaring, technische autostaat, sfeer e.d.?
- wie van hier zou interesse hebben om volgend jaar ook mee te doen, met al onze actieve leden moeten we het aantal equippes toch op financieel gezond niveau kunnen tillen?
In het XM forum zag ik dat Lucas Unger dit jaar heeft meegedaan aan Morvan.
Lijkt mij heel leuk evenement om (volgend jaar?) eens aan mee te doen.
nah, daar ben ik iig best voor te porren.
Totaal aantal Berichten: 6319
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Helaas is het waarschijnlijk over 2 of misschien zelfs 3 jaar pas weer zover…..
Ik kan het iedereen aanraden, het is echt WAANZINNIG leuk. Een auto in goede staat en een goed op elkaar ingespeelde equipe met vooral een geoefende navigator is wel wenselijk. Zowel de moeilijkheidsgraad als het tempo liggen vrij hoog.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dan pas weer? Da’s jammer, zou een massale CiFo-opkomst geen uitkomst bieden?
En als je hier geoefend voor moet zijn: wat zou dan een goede training zijn voor een dergelijk evenement??
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 6319
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
We kunnen het ook met z’n allen nog een keer overdoen. Ik heb alle bordjes met letters hier nog in de schuur liggen .
Goede oefeningen zijn puzzelritten van de diverse citroclubs. We gaan met de XM Club in 2010 ook weer een kennismaking met rallyrijden organiseren. Dat soort dingen. Je moet in ieder geval wel weten hoe bolletje-pijltje, grensbenadering en meer van dat soort grappen werken.
Verder is een tripmaster wel handig, maar wij hebben ook zonder tripmaster een leuk resultaat behaald in de regelmatigheidsetappes dus echt nodig is het niet.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Lucas Unger schreef:We kunnen het ook met z’n allen nog een keer overdoen. Ik heb alle bordjes met letters hier nog in de schuur liggen .
Goede oefeningen zijn puzzelritten van de diverse citroclubs. We gaan met de XM Club in 2010 ook weer een kennismaking met rallyrijden organiseren. Dat soort dingen. Je moet in ieder geval wel weten hoe bolletje-pijltje, grensbenadering en meer van dat soort grappen werken.
Verder is een tripmaster wel handig, maar wij hebben ook zonder tripmaster een leuk resultaat behaald in de regelmatigheidsetappes dus echt nodig is het niet.
Groet,
L
Morvan overdoen met de XM club (of de CX club, of gezamenlijk…! ) lijkt me een fantastisch initiatief!
Overigens schitterde de CX door afwezigheid tijdens de Routes du Morvan. Iig niet gezien op de foto’s…