2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Alfa 147 distinctive velgen onder een CX
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 juli 2009 07:16 PM
  [ # 16 ]
Mulder schreef:

En dit zijn inderdaad dichte velgen

Ik vind dat open velgen alleen kunnen op een zwarte CX én als de “spaken"ook zwart zijn. Anders moeten ze inderdaad dicht en bijvoorkeur zo rustig mogelijk.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 20 juli 2009 10:07 PM
  [ # 17 ]

Ondanks dat een stalen velg met een mooie dop prima staat op een CX (serie I dan, op een serie II is het om de een of andere onduidelijke reden géén gezicht..) ben ik van mening dat er eigenlijk maar één velg (okee…twee) op de CX hoort:

de TRX of zijn evenknie de GTI-blokjesvelg (aka TRX-nepperts).

Die staat namelijk mooi op zowel serie I als II.
Als je dan toch voor een A-R velg gaat, neem dan zoals al meerderen opperen een gesloten type.
Dat oogt ‘rustiger’ en verstoort het ‘CX-beeld’ niet.

My two cents Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
onlyjos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 20-12-2007

Gepost: 21 juli 2009 03:10 AM
  [ # 18 ]

Bullshit!  FU

Het geblaat dat deze velg het CX beeld verstoord en dat dichte velgen op een CX hoort!  puke

Dat de CX origineel is geleverd met dichte velgen Turbo en blokjes velgen of origineel staal met dichte wieldoppen heeft te maken dat citroën eigenwijs wat om niet meer velgen te leveren!

De nieuwere citroëns die geproduceerd zijn onder de vlag van peugot hebben nu meer mogelijkheden gekregen om uit meerdere velgen te kiezen.

Dus de mensen die gekozen hebben voor bah bah lelijke velgen hadden dus moeten kiezen dat ze originaliteit freaks zijn!  Twisted Evil

Volgens mij heeft smaak te maken hoe je ergens tegen aan kijkt en niet hoe iets er standaard uit hoort te zien (hokjesdenken)

Ik hoor vaak hier op het forum dat een citroen hoort te rijden (zo denk ik er ook over) en dat deze er niet in showroomstaat hoeft te zijn! Ik heb deze velgen gemonteerd ten eerste om het rijden met een CX betaalbaar te maken gooi en ook omdat ik de blokjes velgen en stalen wieldoppen saai vind halelujah ….

Jammer dat er geen reactie komt dat dit een velg is om als goed alternatief te gebruiken!  depressed

wat moet ik hier nu weer neer zetten? Razz

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 21 juli 2009 03:24 AM
  [ # 19 ]

Nouja, we mogen het ook NIET mooi vinden, toch?  Cool

Maar wel handig dat ik nu ook weet dat er een alternatief is in de vorm van Alfa-velgen.
Er zijn natuurlijk meer velgen voor Alfa te vinden dan voor een CX….....

En daarom: bedankt voor de tip!  Wink

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 21 juli 2009 12:00 PM
  [ # 20 ]

onder de vlag van peugot

Citroen valt al sinds de tweede helft van de jaren zeventig onder de vlag van Peugeot. Dus.  Twisted Evil

Volgens mij heeft smaak te maken hoe je ergens tegen aan kijkt en niet hoe iets er standaard uit hoort te zien (hokjesdenken)

Behalve als het je smaak is dat iets er ‘standaard’ uit hoort te zien…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 juli 2009 12:19 PM
  [ # 21 ]
onlyjos schreef:

Bullshit!  FU

Het geblaat dat ...........................................
Jammer dat er geen reactie komt dat dit een velg is om als goed alternatief te gebruiken!  depressed

Je hebt zelf gevraagd naar meningen, dan vind ik ook, dat je die zou moeten accepteren. Over smaak valt verder niet te twisten.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juli 2009 12:54 PM
  [ # 22 ]

Maar Jos, ik ben in verband met dezelfde zoektocht nog steeds nieuwsgierig:

Ree schreef:

Welke wielbouten heb je gebruikt?

Ik weet dat ze op mijn velgen wel pakken maar echt minder vlees hebben dan de originele velgen. Ik ben benieuwd hoe dat met jouw velgen zit…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 21 juli 2009 12:55 PM
  [ # 23 ]

En bovendien: JIJ vindt het toch mooi, tis toch jouw auto?
Dan is het toch goed?
Wij (de hokjesdenkers) geven alleen aan dat we het met de grootste zekerheid zelf niet op onze wagens hadden gedaan, that’s it.
Zoals gezegd: als je om een mening vraagt moet je ook meningen kunnen accepteren waarop je niet gerekend had….

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 21 juli 2009 02:09 PM
  [ # 24 ]

idem

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2009 02:23 PM
  [ # 25 ]
Pascal schreef:

de TRX of zijn evenknie de GTI-blokjesvelg (aka TRX-nepperts).

correct me if I’m wrong, maar hoezo zijn GTi velgen TRX-nepperts? Volgens mij was de 14inch GTi velg eerder in omloop dan de TRX versies. Een vroege 14inch GTi velg is ook iets anders dan de 14inch GTi velg van na de TRX introductie, die meer op de TRX velg lijkt (vlakker design). Afgelopen vrijdag op de taxatiemeet in Delft waren alle drie de versies te zien en was het verschil ook meteen duidelijk. Maar mijn punt was dus eigenlijk dat een velg die er eerder was, geen neppert kan zijn (zoals een GS ook geen kleine CX kan zijn Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2009 02:25 PM
  [ # 26 ]
onlyjos schreef:

Bullshit!  FU

Het geblaat dat deze velg het CX beeld verstoord en dat dichte velgen op een CX hoort!  puke


Allereerst vind ik dit een onnodig groffe en van weinig respect getuigende reactie, Joske!

Kijk, JIJ zet een poll bovenaan je topic, wat volgens mij toch suggereert dat je om onze mening vraagt of er in elk geval nieuwsgierig naar bent. Als de antwoorden je dan niet bevallen, dan moet je niet gaan huilen, schelden en grof worden!

Hoezo is onze mening dan ineens “bullshit” en “geblaat”!?

Feit is gewoon, dat jij uit zuinigheid yes een set goedkope wielen op je Turbo 2 hebt gemonteerd , die wij niet onder een CX vinden staan.

Dit heeft geen hol te maken met het wel of niet zijn van een originaliteitsfreak.
En zoals anderen al zeiden So what? Als jij er happy mee bent, super!


Maar waar ik, uit technisch oogpunt, nu ook inmiddels wel nieuwsgierig naar ben:

Ree schreef:

Welke wielbouten heb je gebruikt?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2009 02:25 PM
  [ # 27 ]
Mulder schreef:

Citroen valt al sinds de tweede helft van de jaren zeventig onder de vlag van Peugeot. Dus.  Twisted Evil

Was dat niet al sinds eind jaren zestig?

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 21 juli 2009 02:38 PM
  [ # 28 ]

Versterkte samenwerking in 1974, volledige overname door Peugeot in 1980. Volgens mij.

Citroënloos

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 21 juli 2009 02:47 PM
  [ # 29 ]

Uit WIKI:
In 1974 gaat Citroën failliet. Hoewel het over de zuinige 2CV beschikt, is het bedrijf slachtoffer van de energiecrisis die in 1973 de kop opsteekt. Uit angst voor een enorme ontslaggolf stelt de Franse regering voor om Citroën te laten fuseren met Peugeot. Hieruit komt in 1975 de PSA groep voort.

Profiel  
 
onlyjos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 20-12-2007

Gepost: 21 juli 2009 03:47 PM
  [ # 30 ]

Allereerst no offence! en niet grof of persoonlijk bedoeld! (misschien een beetje uitlokken Cool )

Ik geef aan dat de mening die jullie geven ‘‘naar mijn mening’’ niet gebasseerd is op het beeld hoe de velgen staan onder de CX maar onder een hier op het forum gegroeid beeld dat er dichte velgen onder een CX horen omdat er blijkbaar nooit standaard open velgen onder een CX zijn geleverd en daar komt tevens de argumentatie vandaan ‘‘hokjesdenken’’ Exclamation

Maar als jullie mening is dat jullie de velgen lelijk of niet mooi vinden wil ik best accepteren hoor Grin

@t van ree:

De bouten die ik heb gebruikt heb ik meegeleverd gekregen bij de velgen bravo, de bouten zijn wat taps aan het eind zodat deze wat dieper in de velg komen! Deze bouten geven mij genoeg vlees om de velgen te monteren de originele TRX bouten waren zowieso ook te groot geweest en paste niet in het bout gat

Sable Doré schreef:

Uit WIKI:
In 1974 gaat Citroën failliet. Hoewel het over de zuinige 2CV beschikt, is het bedrijf slachtoffer van de energiecrisis die in 1973 de kop opsteekt. Uit angst voor een enorme ontslaggolf stelt de Franse regering voor om Citroën te laten fuseren met Peugeot. Hieruit komt in 1975 de PSA groep voort.

Bedankt voor een stukje geschiedenis weer wat geleerd Razz

wat moet ik hier nu weer neer zetten? Razz

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook