3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Alfa 147 distinctive velgen onder een CX
Gepost: 21 juli 2009 05:37 PM
  [ # 31 ]

En hoever steken deze bouten dan door het gat in de velg (als je dat even droog oefent dus he)?

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 21 juli 2009 05:44 PM
  [ # 32 ]

Toch nog even off topic reagerend op La Leo ’ En bovendien zijn TRX’en fantastisch als ze nieuw zijn en bij droog weer, maar belabberd en zelfs riskant als ze half versleten zijn en/of bij nat wegdek.’
Ik vind dit toch een verkeerd beeld van de TRX: ik rij al 8 jaar op TRX’en, en zeker niet alleen nieuwe en heb nooit riskante situaties meegemaakt bij nat wegdek met mijn turbo2. Je moet natuurlijk wel met verstand rijden. En helaas doet niet iedereen dat zoals van de week in Duitsland bij een kettingbotsing met 60 auto’s bij regen. Het moest mij denken aan mijn Autobahn ervaringen waar sommigen bij regen volgas blijven doorjakkeren….
Overigens: op zich knap dat je passende Alfa-velgen hebt gevonden. De off-set + breedte van veel Alfa-velgen wijkt vaak teveel af om zonder ingrepen te passen.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juli 2009 07:03 PM
  [ # 33 ]

Mijn TRXen zijn te oud (uit 1990) maar met redelijk goed profiel. Als ik daarmee vol gas geef bij nat wegdek in zijn 2de versnelling (25gti) slippen mijn banden door. Dat vind ik onacceptabel en dat gebeurt zeker niet bij mijn XMV6 met nieuwe banden. Dat je niet met die versnelling (m/s2) kan optrekken betekent ook dat je niet met die versnelling kan remmen.

Je remweg op TRXen is dus gewoon veel langer dan met een moderne auto. Hier is je rijgedrag bijna niet op aan te passen omdat afstand houden bijna omogelijk is omdat er toch altijd mensen tussen kruipen.

Onder mijn CX dus nieuw rubber. Dan de keuze voor nieuwe TRXen of een alternatief. Het wordt het alternatief.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 21 juli 2009 10:07 PM
  [ # 34 ]

Sorry Onlyjos, ik moet mij aansluiten bij het merendeel van mijn forumgenoten: prachtige auto heb je, jammer van de velgen Wink

Ik ben zelf héél erg enthousiast over mijn ‘gewone’ GTi-velgen, ik heb ze laten stralen en poedercoaten waardoor ze er als nieuw uitzien, en kan mij niets voorstellen dat beter staat op een serie II CX. Dat gezegd hebbende, het is altijd goed om alternatieven te hebben (en aangezien het stralen+poedercoaten alleen al me zo’n EUR 300,- heeft gekost heb ik er respect voor als je voor EUR 60,- een setje hebt weten te kopen) en dat hoeven wat mij betreft heus niet alleen origineel geleverde types te zijn. Persoonlijk vind ik de velgen die jij hebt gemonteerd niet zo mooi, maar het geeft zeker een aparte uitstraling en ik vind het er ook geen Sjonnie-auto van geworden, het blijft gewoon netjes.

Wat ik wél heel erg mooi vind, is de oplossing die Ree heeft gevonden. Wat ziet dat er fantastisch uit Ree, ik kan niet wachten om ze er ‘in het echt’ onder te zien!

Gr,
Jaac

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juli 2009 10:17 PM
  [ # 35 ]
jmmj schreef:

ik kan niet wachten om ze er ‘in het echt’ onder te zien!

Ik kan ook niet wachten. Ik ben nog aan het wachten op de juiste spacers/bouten…

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de velgen van Onlyjos eruit zien als de auto rijdt…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 21 juli 2009 10:42 PM
  [ # 36 ]
Ree schreef:

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de velgen van Onlyjos eruit zien als de auto rijdt…

Ree

Als hij maar hard genoeg rijdt, erg mooi.  Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2009 10:44 PM
  [ # 37 ]

Ik heb op de te smalle 190ers TRXen onder mijn Turbo ook geen noemswaardige problemen.
Soms kan ik bij net wegdek zelfs in de 2de versnelling gewoon volgas optrekken zonder wielspin.
Een andere keer (zal wel met vuil en modder in het wegdek te maken hebben) dan spint die wel wat, maar niet gevaarlijk, gewoon doorschakelen en het is weg.
Overigens als de Turbo inkickt trekt die het nog even, maar langere tijd vol Turbo vermogen gaat dan wat te ver Wink

Ik had het wel eens opgezocht, volgens mij zijn de banden uit ongeveer 2000. Het profiel nog wel goed.

Het is gewoon erg jammer dat Michelin niet de moeite neemt om in deze maat een moderne band te leveren.
De ontwikkelingskosten zullen wel te duur zijn…
Jammer want veel mooie klassiekers (en vooral de top uitvoeringen) staan op mooie TRX velgen Sad
Denk aan: Ferrari, BWM, Peugeot, Ford, Renault, etc…

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juli 2009 10:47 PM
  [ # 38 ]
Arjan Verkade schreef:

Een andere keer (zal wel met vuil en modder in het wegdek te maken hebben) dan spint die wel wat, maar niet gevaarlijk, gewoon doorschakelen en het is weg.

Dat ie spint is niet gevaarlijk, maar die versnelling die je voelt is óók de maximale vertraging die je tijdens het remmen kan realiseren. En dat is erg weinig in vergelijking met de remcapaciteit van modern rubber.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2009 10:52 PM
  [ # 39 ]
Ree schreef:
Arjan Verkade schreef:

Een andere keer (zal wel met vuil en modder in het wegdek te maken hebben) dan spint die wel wat, maar niet gevaarlijk, gewoon doorschakelen en het is weg.

Dat ie spint is niet gevaarlijk, maar die versnelling die je voelt is óók de maximale vertraging die je tijdens het remmen kan realiseren. En dat is erg weinig in vergelijking met de remcapaciteit van modern rubber.

Ree

Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens dat dat de maximale vertraging is Wink

Optrekken doe je met het vermogen op 2 van de bandjes, alleen voorop de auto.
Remmen doe je op alle 4 de banden voor en achter.
Er is dus meer grip met remmen, dan met optrekken Wink

Waar ik het zeker mee eens ben is dat de TRXen zeker niet tegen moderne banden op kunnen in de regen, ook niet met remmen Wink

Ook om die rede zou ik dus graag in TRX maat nieuwe banden zijn. Ook al gaat dan dat leuke oude profiel dan verloren…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2009 10:52 PM
  [ # 40 ]

@Arjan: een bmw op Trx’en is pure zelfmoord als het ook maar een heel klein beetje vochtig is…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 21 juli 2009 11:38 PM
  [ # 41 ]
Arjan Verkade schreef:

Nee, daar ben ik het niet helemaal mee eens dat dat de maximale vertraging is Wink

Je hebt gelijk, maar zo veel druk staat er niet op de achterwielen, helemaal niet tijdens het remmen. Voor mij in ieder geval geen TRXen meer. En ja, dat heeft ook te maken met de twee botsingen die ik mede dankzij die banden gehad heb. Ook al was het mijn schuld niet, ik denk toch dat ik met modern rubber heel wat schade had kunnen beperken.

Dus, Onlyjos, goede keuze voor “nieuwe” banden!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juli 2009 11:40 PM
  [ # 42 ]
waterman771 schreef:

@Arjan: een bmw op Trx’en is pure zelfmoord als het ook maar een heel klein beetje vochtig is…

Kan ik begrijpen, wel jammer zo…

Profiel  
 
Gepost: 21 juli 2009 11:58 PM
  [ # 43 ]

Ik vind deze velgen best mooi en ga het zelf ook doen.
Weiger zoveel geld aan TRXen te geven + de orignele ” velgen hebben voor mij TE smalle banden…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 22 juli 2009 12:07 AM
  [ # 44 ]
Sable Doré schreef:

Uit WIKI:
In 1974 gaat Citroën failliet. Hoewel het over de zuinige 2CV beschikt, is het bedrijf slachtoffer van de energiecrisis die in 1973 de kop opsteekt. Uit angst voor een enorme ontslaggolf stelt de Franse regering voor om Citroën te laten fuseren met Peugeot. Hieruit komt in 1975 de PSA groep voort.


In 1974 heeft PSA 30% van de aandelen van Citroën gekocht. In 1976 werd Citroën volledig overgenomen door PSA. Wink

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 22 juli 2009 12:16 AM
  [ # 45 ]

Ik kijk er nu nog een keer naar. En kom tot de conclusie dat ik deze velgen eigenlijk helemaal niet zo lelijk vind! Is dus gewoon een kwestie van wennen Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook