






















Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
La Léo schreef:
Hee Wessie!
Jammer dattet niet gelukt is met het slot vandaag.
Toevalligerwijs heb ik vandaag zelf nog een S2 contactslot gedemonteerd. Oké dat was weliswaar in de bankschroef, vanaf een reeds gedemonteerd stuurcommando. En zelfs DAN is het nóg een boutklus, waar meneer Slijptol bij moest komen assisteren.![]()
De bottleneck is natuurlijk ‘t stuurslot. Die beugel zit vast met .o.a een blinde bout (anti-diefstal). Als je die er met een klein beiteltje weet af te tikken, kun je de beugel verwijderen en contactslot met stuurslot en al eruit jassen.
Maar goed, zoals ik al zei: zelfs in de bankschoef is dit nóg hakken & zagen geblazen, dus op de auto helemaal…
Oftewel, het is geen schande dat het je vandaag niet is gelukt!!!
Probeer anders toch, om de sleutel te bevrijden. Of ben je door al je truuks heen.
Goed, ik ga nu écht slapen.
Tschüß mit Einander!!
Léo
Als ik dus dat blinde boutje wel los getikt had!? Dan had ik hem dus vandaag wel los gehad, maar dan? Het zit er best diep in, het is een beste klus om dat er uit tekrijgen en Jaco moest nog rijden met de CX dus ik heb alles netjes weer terug gebouwd en we wachten nu op meer tijd en geluk.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Jaco, iets voor jou? http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=5304
Stoelen en sloten/startslot?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Laten we eerst nog verder prutsen Wes!
We hebben nog niet zo heel veel geprobeerd. We bedachten dat het misschien handiger was om eerst het slot te demonteren om vervolgens te proberen het sleuteltje eruit te peuren. Nu misschien eerst maar eens de nodige uurtjes peuren alvorens het slot eruit te beunen…





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
ambijajance schreef:























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Idd ambijajance, niet geschoten is altijd mis.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Krijg nou eerst dat slot er maar uit.
Ik weet echt niet hoe dat ding er verder uitziet en of na demontage dit slot verder open te maken is. Zou wel moeten.
Misschien is het een idee om achterin een klein gaatje te boren en met een naald het stukje sleutel eruit te duwen.
Léo, dom idee?


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Euh waarom nou niet eerst gewoon concentreren op het verwijderen van het stukje sleutel. Dan kan het slot gewoon blijven zitten, nieuwe sleutel maken, klaar…






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hier mijn antwoord aan Wes in het juiste topic!
eXpelliarMus schreef:Als ik dus dat blinde boutje wel los getikt had!? Dan had ik hem dus vandaag wel los gehad, maar dan? Het zit er best diep in, het is een beste klus om dat er uit tekrijgen en Jaco moest nog rijden met de CX dus ik heb alles netjes weer terug gebouwd en we wachten nu op meer tijd en geluk.
Hoi Wes,
Ja je was heel warm! Maar goed, als je het contactslot eruit hebt, wil niet zeggen dat de sleutel er dan ook uitkomt. Dan moet je wel eerst een andere voorhanden hebben om weer terug erin te zetten. Anders kan Jaco inderdaad niet op pad.
Heb zojuist even wat foto’s gemaakt, zodat je in elk geval een beeld hebt hoe het zit. Als je dat voor ogen houdt, weet je beter, waar je straks moet hakken of schroeven:
En zo ziet het eruit als het slot eruit is…
Ik heb zoals je ziet, het blinde boutje gedeeltelijk met de slijptol bewerkt, zodat het zwak en buigzaam werd en ik m.b.v. de bankschroef die beugel kon openbuigen. Als de unit op de auto zit, moet je dat met een tang zien te doen….
Het boutje bovenop, zit door de behuizing van het contactslot zelf geschroefd.
Ik hoop, dat dit je wat zal helpen Wes!! Vind het tof dat je dat doet voor Jaco. Zelf moet ik bekennen, het nog nooit vanaf een auto te hebben verwijderd. ops: Geduld is denk ik toch het sleutelwoord….
Snel weer verder aan het werk nu.
Tot laters wellicht Cafégangers!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neem een kleine vijl of ijzerzaag of dremel( die zo ik pakken) en vijl, zaag, slijp een sleufje in het breekboutje Dan kan je em er met een schroevendraaier uitdraaien.
Zit nooit heel vast.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
garagestmarien schreef:Krijg nou eerst dat slot er maar uit.
Ik weet echt niet hoe dat ding er verder uitziet en of na demontage dit slot verder open te maken is. Zou wel moeten.
Misschien is het een idee om achterin een klein gaatje te boren en met een naald het stukje sleutel eruit te duwen.Léo, dom idee?
Nou…dom… scoort eerder vrij hoog op de schaal “onuitvoerbaar”. Dat slot is n.l. één geheel. Allemaal elementen die in elkaar geperst en verzegeld zijn. Niet bedoeld om netjes te kunnen demonteren. Tuurlijk is alles uiteindelijk open te maken, maar het lijkt mij minder tijdrovend er gewoon een andere unit in terug te plaatsen.
Ik betwijfel verder, of je de sleutel er vanaf de achterkant uit krijgt.
Maar goed, er is niets aan verloren, het na verwijdering van de unit tóch te proberen natuurlijk! Maar dan moet Jaco zijn auto niet dringend nodig hebben en er voor de zekerheid een nieuw contactslot klaarliggen, is mijn advies in dezen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
eXpelliarMus schreef:Léo,
Ik heb het diravi huis iets laten zakken en dat gaf al meer mogelijkheden om er beter bij te komen, maar ik zie op de foto’s drie boutjes, kan ik uberhaubt het diravi huis zomaar ongestraft laten zakken?
En stel ik heb die beugel er netjes afgehaald dan krijg ik hem er toch nooit meer netjes op terug geschroeft, od zit daar ook schroefdraat op?Ik heb er geen mooite mee om het nog maals te open hoor, ik wil heelgraag dat dit weer goed komt voor Jaco en er ook nog wat van opsteken natuurlijk.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
bogaard77 schreef:Neem een kleine vijl of ijzerzaag of dremel( die zo ik pakken) en vijl, zaag, slijp een sleufje in het breekboutje Dan kan je em er met een schroevendraaier uitdraaien.
Zit nooit heel vast.
Ha, ook een heel goed idee, Joris! Een schroefsleufje maken.
Die truuk gebruikte ik vroeger als opticien ook vaak, als er weer eens een schroefje was afgebroken!
@ Joris & Offtopic: ben nog bezig aan de HD pomp. Even de beste uitzoeken!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
bogaard77 schreef:Neem een kleine vijl of ijzerzaag of dremel( die zo ik pakken) en vijl, zaag, slijp een sleufje in het breekboutje Dan kan je em er met een schroevendraaier uitdraaien.
Zit nooit heel vast.
Kijk das nen goede tip!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
eXpelliarMus schreef:eXpelliarMus schreef:Léo,
Ik heb het diravi huis iets laten zakken en dat gaf al meer mogelijkheden om er beter bij te komen, maar ik zie op de foto’s drie boutjes, kan ik uberhaubt het diravi huis zomaar ongestraft laten zakken?
En stel ik heb die beugel er netjes afgehaald dan krijg ik hem er toch nooit meer netjes op terug geschroeft, od zit daar ook schroefdraat op?Ik heb er geen mooite mee om het nog maals te open hoor, ik wil heelgraag dat dit weer goed komt voor Jaco en er ook nog wat van opsteken natuurlijk.
Die koperkleurige beugel dient enkel en alleen om het contactslot op z’n plaats te houden. Kun je dus gewoon later weer terugschroeven. Schroefdraad zit in het stuurcommando zelf.
En op de plaats van het blinde boutje, zet je dan een gewoon boutje terug uiteraard.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Maar om dit afgebroken gedeelte uit het startslot te halen word nog een hele klus, er zit een kleinballetje voor die moet ook nog opzij gehouden worden en erg veel ruimte bij de sleutel is er ook niet, zeg meer gerust nul!! Als het slot er uit is dan is er ook meer ruimte om te werken, ik had zo wie zo het stuur al verwijderd om ruimte te maken, je komt er bijna niet bij om in het sleutelgat te prutsen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “