Totaal aantal Berichten: 27923
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Was er iemand trouwens nog ontevreden over de taxatiewaarde?
Ik had de indruk dat de meeste er wel blij mee waren
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoe kan je eigenlijk ontevreden zijn over je taxatiewaarde? Als ik volgens Heffener voor dat bedrag een gelijkwaardige auto kan krijgen vind ik de waarde goed. Het zou natuurlijk wel jammer zijn als blijkt dat je je geld in een dood paard hebt gestopt…
Mijn ervaring met andere taxateurs is dat ze de waarde een stuk hoger inschatten. De vorige keer was mijn HY getaxeerd op 9500 en deze keer (in betere staat) op 7500. Dat vind ik een realistisch bedrag in tegenstelling tot de vorige taxatie.
Ik had het niet vreemd gevonden als mijn CX 1000 euro hoger was ingeschat, maar ik denk dat ik voor het getaxeerde bedrag een prima vervanger kan vinden en is het dus nutteloos om over meer geld premie te gaan betalen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Goed gezegd, Ree, want daar gaat het toch uiteindelijk om. Een gelijkwaardig voertuig te vinden. Helaas kan emotionele waarde niet getaxeerd worden.
- CX 25 GTi Turbo 2
Ree schreef:Hoe kan je eigenlijk ontevreden zijn over je taxatiewaarde?
Als jij je auto voor een veel hoger bedrag heb gekocht en hij vind verborgen gebreken waardoor de auto minder waard blijkt te zijn.
Dan kan een lage waarde toch jammer zijn, want dan is de auto niet verzekerd voor de waarde waar jij een vervanger voor zou kunnen kopen
Nee Arjan, dan heb je je wagen gewoon te duur gekocht. Voor het getaxeerde bedrag zou je een gelijkwaardige vervanger moeten kunnen kopen.
- CX 25 GTi Turbo 2
jaco schreef:Nee Arjan, dan heb je je wagen gewoon te duur gekocht. Voor het getaxeerde bedrag zou je een gelijkwaardige vervanger moeten kunnen kopen.
Zo kan je het ook zeggen.
Ik bedoel als jij iets denkt te hebben wat goed is, wat niet goed blijkt te zijn. Dan valt de waarde lager uit.
Als je dan een vervanger moet hebben, dan wil je er 1 die zo is zoals jij eerst dacht te hebben
Snap je het nog
Maar goed, ik geloof niet dat er zoiets speelde vrijdag
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ja, ja, ik snap je wel. Ik had het al zo verwoord:
Ree schreef:Het zou natuurlijk wel jammer zijn als blijkt dat je je geld in een dood paard hebt gestopt…
Maar wij zijn toch te veel liefhebber/idioten dat we niet weten waar we mee bezig zijn.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
graddus schreef:Muhahahaha vooralsnog was alleen Tjerk snel genoeg om ook de muppet op de gevoelige plaat vast te leggen
wedden van niet:
En de rest:
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- BX 1.9 TURD, de Euro
Waar is de Sunny???
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
ops: Die is dus niet op de foto gezet, door mij…..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
gompy58 schreef:ambijajance schreef:Ik had mijn overschrijvingsbewijs niet mee, was geen probleem, email maar door zei de man.
Kan ik van zowel de XM als de AX deze vodjes niet vinden zeg…..
Ik zit altijd te klootvioolen met die papiertjes, vroeger met dat (kopie)deel 3, nu weer die overschrijvingsbewijsjes die je met je leven moet bewaken ergens….De vorige keer dat ik een auto particulier verkocht kon ik helemaal niks vinden, de koper stond al op de stoep. Zweetuitbreektijd…
Was ik vergeten dat ik een week eerder alles al keurig netjes in de auto had gelegd…... ops:das handig, hadden ze die voiture die nacht mee gepikt, kregen ze iig keurig alle papieren er vast bij
maar troost je, je bent niet de enige hoor…. ik zoek me ook altijd een ongeluk naar dat spul…
En gevonden !!
Alle deel 3’s en overschrijvingsbewijsjes en vrijwaringkjes keurig in het huwelijksboekje, omdat ik ooit dacht dat ik daar eens een keurig plekje voor moest verzinnen.
Als je je dan niet meer kan herinneren wat dat keurige plekje ook alweer was…....zucht..
Dus officieel getaxeerd vanaf vandaag of morgen…..
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als ik hier nog wat aan toe mag voegen…
Erg blij dat ik met Wouter mee ben gegaan met m’n eigen BX. Ondanks dat ik me niet had opgegeven en ook niet van plan was dat te laten doen, heeft Heffener m’n BX tussendoor ook getaxeerd: 2500 euro
Dat is minder dan ik er inmiddels in heb gestoken, maar voor een BX met de nodige gebruikssporen, zeker ook in vergelijking met Wouter’s brekkie wat mij betreft zeer acceptabel. Hoef ik niet meer zo bang te zijn dat er een trekker tegenaan rijdt…
Ook ik had natuurlijk mijn overschrijvingsbewijs niet bij me en ook ik kon dat vervolgens thuis niet vinden… ops:
Maar nu eindelijk gevonden en gemaild
Erg leuke middag, Ree bedankt!
- BX 1.9 TURD, de Euro
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200