Eind juni vertrokken met de nieuwe Berlingo XTR 1.6Hdi - 90 pk, kilometerstand +- 1800 km, naar Spanje.
Twee volwassenen, 1 kind, 3 fietsen op de trekhaak en verder goed geladen.
De twee draagbaren tegen het binnendak zijn een fantastisch ding.
Een opplooibare ligstrandstoel, èèn opplooibare zitstoel, èèn grote en èèn kleine parasol, een minisurfboard (60 cm), krukken (van de vrouw) ... allemaal tegen het dak.
De koffer volgeladen tot nok tegen de hoedenplank.
Rit van Antwerpen via Brussel, Parijs, Brug van Milau, door de Pyreneën, Perpignan, Barcelona tot in Vilanova i la Geltru.
1437 km in 14 uur 20 minuten.
Ginder ook nog lekker wat rondgehost (Taragona, Sitges,...).
En dan terug via dezelfde weg.
In totaal 3180 km gereden met een gemiddeld verbruik van 6,9 liter per 100 km aan gemiddelde snelheid van 79 km/uur.
Op de autostrades de cruisecontrole steeds op 135 km per uur.
Bij aankomst in Spanje viel zowel bij vrouwlief als mezelf op dat we - in tegenstelling tot bij heel wat vorige wagens - gèèn van beide rugpijn hadden…
Wij zijn uitermate tevreden over deze wagen.
Comfortabel, zuinig, groot laadvermogen. Kortom : een waar plezier om mee op reis te gaan !
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
aha, eindelijk nog eens positief nieuws
en je zal een fantastische vakantie hebben gehad
ben ook juist terug van een reis naar het zuiden (benidorm) totaal gereden kilometers 3894 met een gemiddeld verbruik van 6,2 litter. volle koffer,3 personen, cruise control op 125, en airco op automatisch (22°). Wat ik wel merkte is dat ik moeite had om de juiste zitpositie te vinden. terug gekomen via andorra (dus deftig in de bergen gereden). Geen enkel probleem gehad met te weinig trekkracht (1.6 Hdi 121 Fap) Ja, je leest goed 121pk ( ben ff bij ziptunning langs geweest). Zelfs een volvo X60 op zijn donder gegeven in het klimmen. Ben echt tevreden van mijne berlingo Xtr.
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Rijdt idd echt goed de nieuwe berlingo, hoe zit het eigenlijk met de geluiddemping op snelwegtemp (125-135) is de motor duidelijk te horen, of helemaal niet?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Wat de geluiddemping betreft :
Aan 135 kM/U draait ie rond de 3200 toeren.
Dat is vrij stil.
Ik heb de ganse weg zonder muziek gereden (vooral ‘s nachts gereden met slapend kid op de achterbank) en het motorgeluid heeft me geen ènkel moment gestoord.
En ik kan er prat op gaan : ik ben daar redelijk kieskeurig in !
het motorgeluid hoor je, maar het is niet storend.als je geen motorgeluid wil dan moet je een luxe berline kopen of te wel elektrisch rijden…. ik vind wel dat je op sommige stukken autostrade meer rolgeluid hebt dan op andere stukken.
en valt die 90 pk eigenlijk mee ,zo voor in de bergen en volbeladen?
Voor mij waren de 90 pk ruim voldoende.
Ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat we tekortkwamen tegenover andere wagens.