Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Hallo allemaal,
Sinds vorige week ben ik ook een trotse GS-bezitter. Het is mijn eerste auto en ik ben er erg blij mee. Misschien kennen jullie hem; hij heeft een tijdje op Marktplaats gestaan. Ik heb hem voor de koop laten keuren bij een citroen-garage die gespecialiseerd is in old-timers. Alleen de uitlaat moet vervangen worden, de rest is in prima staat.
Enig minpunt is dat er aan de linkerportieren goed roest is weggehaald, bij het spuiten van de lak is alleen de verkeerde kleur gebruikt. Dus dat is wel te zien. Maar dat maakt mij weinig uit.
Verder ben ik 27 jaar en woon in Delft.
Nu vooral belangrijk, de foto’s:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
GS als 1e auto, leuk! (Ik kan het weten: mijn eerste auto was ook een GS). Ben je al lid van de GS/A-vereniging?
Veel plezier ermee!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Ik moet inderdaad nog even lid worden van de vereniging. Lijkt me wel erg handig en leuk.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Leuk zeg! Wat een mooie kleur ook! Veel plezier met deze GS.
Kun je eens een foto maken van het interieur? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet bij zo’n vroege GS.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi exemplaar! veel plezier ermee
Mooie auto en een mooie caravan op de achtergrond
Je GS zakt voor sneller in dan achter ?
Schijt aan originaliteit.
Mooi hoor! Veel plezier ervan!
Lelijke Eend schreef:
Je GS zakt voor sneller in dan achter ?
Inderdaad! Grappig gezicht
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Tssja, hij zakt niet heel snel in elkaar. Opstijgen gaat gewoon wel snel, binnen 5 seconden, maar inzakken duurt langer. Ik zal binnenkort wel wat interieurfoto’s maken.
De caravan is van mijn schoonouders. Maar hij is inderdaad erg cool.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
PSA schreef:Mooi hoor! Veel plezier ervan!
Lelijke Eend schreef:
Je GS zakt voor sneller in dan achter ?
Inderdaad! Grappig gezicht
Dat doen alle GS en volgens mij. Meer gewicht op de vooras EN motor olie die in he LHM circuit komt via de pomp. Daardoor verslijten veercylinders en hoogte regelaars niet of nauwelijks…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
De mijne niet. Die zakt eerst achter en daarna pas voor. Duurt wel de hele dag.
Mooie GS! Ik wilde al vragen of je caravan gaat trekken met de GS. Ik wel heel erg retro
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mooimooimooi, leukleukleuk. GS/A is natuurlijk dé eerste auto
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mijn GS zakt achter ook eerder dan voor, maar het duurt wel ff voor ie zakt.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Ah, fijn om te horen dat het niet abnormaal is dat hij een paar uur ‘hoog’ blijft staan. Volgende week met de GS op vakantie. Erg spannend allemaal. Hij is vorige week door de garage gekeurd en er was niets mis mee, dus ik maak me geen zorgen over een behouden rit. Maar het voelt wel erg goed als hij zonder problemen thuis komt.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Sterker nog: Hoe langer hij “hoog” blijft, hoe beter. Dat betekent, dat er weinig interne lekkage is.
Thuiskomen moet wel lukken, mechanisch zijn ze behoorlijk sterk, vind ik. Ga je naar Frankrijk?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Ah, goed om te horen dat ‘boven blijven’ goed is voor de wagen.
Ik ga naar Duitsland. Frankrijk zou natuurlijk beter zijn, qua hulp, waardering en citroëngevoel. Andere keer.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, als je in Duitsland pech krijgt, kan je -buiten de ADAC- het beste de duitse GS-club bellen (ff googlen).
Citroen!