6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Sleutel afgebroken, wat nu?
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 22 juli 2009 03:47 PM
  [ # 76 ]

Is het niet handig om eens een sleutelboer te vragen? Ik ken er eentje in Kerkrade die een meester is om (welliswaar bij gewone cilinderslotenen dergelijke) dit soort zaken op te lossen.
Advies vragen kan altijd. Je moet er wel eentje hebben met een buitendienst. Niet ” Mister Minit” of zoiets. Die kan alleen maar sleutels kopieëren.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 22 juli 2009 04:17 PM
  [ # 77 ]

In Saab’s zitten ook van die blinde bouten, maar die hebben een getande buitenrand, en dus dus daardoor niet draaibaar. Het zou mooi wezen als deze bline bouten dat niet hebben! Succes met de klus!

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 22 juli 2009 07:26 PM
  [ # 78 ]

Die superlijm zou ik gewoon niet doen.
Grote kans dat het in het slotmechanisme loopt en dan kan je helemaal geen kant meer op.

Een noodoplossing is om de schakelaar zelf (plastic gedeelte waar de draden uitkomen) er met gepast geweld af te rukken en handmatig te bedienen.
In die schakelaar zit een spleetje waar je met een schroevedraaier in kunt.

Pas wel op dat het stuurslot buiten werking blijft, desnoods de pal daarvan eruit halen.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 22 juli 2009 08:26 PM
  [ # 79 ]
graddus schreef:

Euh waarom nou niet eerst gewoon concentreren op het verwijderen van het stukje sleutel. Dan kan het slot gewoon blijven zitten, nieuwe sleutel maken, klaar…


Precies, zo denk ik er ook over. Iedereen komt hier ineens met grof geschut aanzetten terwijl dat misschien niet eens nodig is!

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 23 juli 2009 12:37 AM
  [ # 80 ]

Mag ik ook nog een suggestie doen? Niet zelf verzonnen maar gewoon ‘how to remove a broken key’ in google ingetypt. De hit die bovenkwam klinkt hoopvol! (en ik dacht hier nog niet gesuggereerd).
http://www.ehow.com/how_16770_remove-broken-key.html
Het komt er dus op neer dat je een (klein, passend) zaagblad in het slot steekt zodanig dat de tanden van de zaag in de tanden van de sleutel grijpen. En dan maar hopen dat je hem eruit kan trekken….
Het is te proberen!

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 23 juli 2009 01:45 AM
  [ # 81 ]
jaco schreef:

Precies, zo denk ik er ook over. Iedereen komt hier ineens met grof geschut aanzetten terwijl dat misschien niet eens nodig is!

Mijn tips waren ook meer gericht op het idee dat je ineens NIET meer met het stukje sleutel kunt starten en dan sta je.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 juli 2009 02:41 AM
  [ # 82 ]
freek schreef:

Mag ik ook nog een suggestie doen? Niet zelf verzonnen maar gewoon ‘how to remove a broken key’ in google ingetypt. De hit die bovenkwam klinkt hoopvol! (en ik dacht hier nog niet gesuggereerd).
http://www.ehow.com/how_16770_remove-broken-key.html
Het komt er dus op neer dat je een (klein, passend) zaagblad in het slot steekt zodanig dat de tanden van de zaag in de tanden van de sleutel grijpen. En dan maar hopen dat je hem eruit kan trekken….
Het is te proberen!

Dit is reeds geprobeerd, misschien moet ik het nog eens proberen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 23 juli 2009 03:14 AM
  [ # 83 ]
KT88 schreef:

Die superlijm zou ik gewoon niet doen.
Grote kans dat het in het slotmechanisme loopt en dan kan je helemaal geen kant meer op.

Een noodoplossing is om de schakelaar zelf (plastic gedeelte waar de draden uitkomen) er met gepast geweld af te rukken en handmatig te bedienen.
In die schakelaar zit een spleetje waar je met een schroevedraaier in kunt.

Pas wel op dat het stuurslot buiten werking blijft, desnoods de pal daarvan eruit halen.

Dat je bang bent voor superlijm kan ik nog inkomen. Maar dan ga je vervolgens als de Hulk tekeer om het anders op te lossen ?..... Shocked

Ik denk zo: als dat stukje wat er in zit niet door klemmen vast is komen te zitten maar gewoon door metaalmoeheid is afgebroken, dan zal de minste geringste trekkracht ‘m er weer uit doen komen.
En door de nauwe pasvorm zit je altijd goed als je de twee delen even stevig aan elkaar drukt…..

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 23 juli 2009 03:56 AM
  [ # 84 ]

Op dezelfde engelstalige site zie ik ook een tip met een vishaakje…Dat ziet er ook wel veelbelovend uit, als je een haakje lang genoeg en met een kort bochtje erin kan krijgen….

 

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 juli 2009 04:13 AM
  [ # 85 ]
ambijajance schreef:

Op dezelfde engelstalige site zie ik ook een tip met een vishaakje…Dat ziet er ook wel veelbelovend uit, als je een haakje lang genoeg en met een kort bochtje erin kan krijgen….

 

Helemaal top, maar deze gaat niet werken bij Jaco zijn startslot, daar voor zit hij te diep.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 23 juli 2009 10:34 AM
  [ # 86 ]
eXpelliarMus schreef:
freek schreef:

Mag ik ook nog een suggestie doen? Niet zelf verzonnen maar gewoon ‘how to remove a broken key’ in google ingetypt. De hit die bovenkwam klinkt hoopvol! (en ik dacht hier nog niet gesuggereerd).
http://www.ehow.com/how_16770_remove-broken-key.html
Het komt er dus op neer dat je een (klein, passend) zaagblad in het slot steekt zodanig dat de tanden van de zaag in de tanden van de sleutel grijpen. En dan maar hopen dat je hem eruit kan trekken….
Het is te proberen!

Dit is reeds geprobeerd, misschien moet ik het nog eens proberen.


Nou ja, we hebben het eigenlijk nog nauwelijks geprobeerd. Eerst hier nog maar eens mee verder.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 juli 2009 01:41 AM
  [ # 87 ]

Zei ik toch…....was bij het ID/DS-forum ook al langs gekomen en werkte!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 juli 2009 10:21 PM
  [ # 88 ]
eXpelliarMus schreef:

Maar om dit afgebroken gedeelte uit het startslot te halen word nog een hele klus, er zit een kleinballetje voor die moet ook nog opzij gehouden worden en erg veel ruimte bij de sleutel is er ook niet, zeg meer gerust nul!! Als het slot er uit is dan is er ook meer ruimte om te werken, ik had zo wie zo het stuur al verwijderd om ruimte te maken, je komt er bijna niet bij om in het sleutelgat te prutsen.


Ik ben vandaag nog even aan het prutsen geweest met een figuurzaagje. Op een gegeven moment kwam ik op het lumineuze idee om eerst even de sleutel te gebruiken om het contact één slag te draaien. Dan is dat balletje waar Wes het over had ‘weg’ en zou de sleutel er makkelijker uit moeten gaan. Toch?

Maar goed, na een uur prutsen was hij er nog niet uit. The story continues.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 27 juli 2009 10:26 PM
  [ # 89 ]

Ik wil de truc met de pincet eigenlijk ook wel proberen. Maar dan heb ik wel een hele dunne pincet nodig. Waar haal ik zoiets? Bij de Etos kan ik geen pincet vinden die fijn genoeg is…

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 juli 2009 10:51 PM
  [ # 90 ]
jaco schreef:

Ik wil de truc met de pincet eigenlijk ook wel proberen. Maar dan heb ik wel een hele dunne pincet nodig. Waar haal ik zoiets? Bij de Etos kan ik geen pincet vinden die fijn genoeg is…

of bij een winkel met medische instrumentaria. die hebben allerlei leuke dingetjes !  wel iets duurder. maar als je de boel niet hoef te slopen…..
maar ik weet niet hoeveel pak- en trekkracht die fijne hebben…... zal eens kijken of ik iets heb liggen wat klein genoeg is en wat er in past.
zie je het afgebroken deel ??

of: van 2 naalden de tip ombuigen tot een klein weerhaakje, en zo tegelijkertijd aan 2 kanten van de sleutel hengelen…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook