Heb vanavond na een snelwegrit een motoruitval gehad. Herstarten had geen zin. Olie, koelvloeistof, lhm in orde. Geen lampjes.
Na een tijdje bij de ANWB in de telefooncentrale vertoeft te hebben: herstarten en perfect lopen. Dus gauw naar huis en de ANWB weer afgebeld.
Ik trof wel wat losse rubberkorrels onder de kap aan (onlangs een kapotte motorbovensteun gehad). Alle slangen leken in orde, met hier en daar een heel klein beginnend scheurtje.
Wie heeft er een idee wat dit kan zijn en wat te doen?
klinkt bekend en als een gare ontstekings (BDP) sensor. Als deze afkoelt doet hij het weer even.
OK, morgen even naar de monteur voor een nieuwe.
Over welke auto hebben we het eigenlijk? de 22trs of de pallas? Ik vermoed dat de pallas IE namelijk 2 sensoren heeft en de 22trs geeneen (conventionele verdeler?). En als het de Pallas is met 2 sensoren, welke heeft dan kuren? Mijn T2 heeft er namelijk maar 1. Misschien kunnen andere forumleden nog tips geven.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
freek schreef:Misschien kunnen andere forumleden nog tips geven.
Jouw Pallas heeft er inderdaad twee. Je ziet ze zitten als je het reservewiel weghaalt, achterop het blok. Stekkertje los en dan demonteren met dopje 10.
Beiden testen met een Ohm meter. Waarde moet rond de 90 Ohm liggen. Best kun je de sensor verwarmen met bijv. een aansteker. Schiet de waarde van één van de 2 dan ineens naar 170 of rond die koers, dan is die kapot en moet vervangen!
Succes!
La Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Bij mij gaf de sensor oneindig bij warm zijn (draadbreuk).
Altijd zo’n ding extra in je dashboardkastje leggen (al is het de defecte, je kunt er dan mee thuiskomen).
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).
Het is inderdaad de Pallas.
Morgen voorzichtig de weg weer op en bij de monteur in Delft zien te komen. Zijn er in Delft nog meer forum-leden met BDP’s in voorraad? Stel dat de garaga op vakantie is
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wat kost zo’n BDP-sensor eigenlijk?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
tilanus schreef:Wat kost zo’n BDP-sensor eigenlijk?
Plm. 35 euro voor een gebruikte.
Ik heb een tijdje terug het GTI survival pakket van Hydraulique aangeschaft. Daar zit een sensor, een relais en een injectiemodule in.
Edit: ik zie dat de BDP sensor bij CX-Basis 99 euro kost…
Iets dichterbij!
Op de Citromarkt [onderdelen] bied iemand een nieuwe voor 77 euro.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ken jij die “Iemand” toevallig?
Citroen!
Koop in ieder geval een nieuwe; het is een berucht onderdeel en dan heb je in ieder geval de zekerheid dat je even vooruit kan. Koop ook een 2ehandse voor in het dashboardkastje (incl. steeksleuteltje 10(?)). Ik zag dat CX Basis ze aanbiedt voor 99,-. Erg fors, nog niet zolang geleden waren ze 70 gulden….
Geplaatst: 23 Jul 2009 12:00 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Ken jij die “Iemand” toevallig?
Hoe zo?
Ik ken veel Citroën rijders, maar ‘Zloek uit Kollum’ niet.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dacht dat jij de aanbieder was, jij verkoopt toch ook onderdelen?
If not, no offence…
Citroen!
Zo nu en dan, maar het is nu vakantietijd.
Heb zojuist in Delft 110 euro per 2 betaald (ex btw). Dit waren nog oude prijzen zei men, ze gaan ook hier naar 70 euro.