15 van de 33
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

Evan’s Diesel CXen: Ambulance
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 13 juli 2009 11:23 PM
  [ # 211 ]
garagestmarien schreef:
Evan schreef:

die montagegaten zitten er vanaf de breaadspoor wel maar bij deze smalspoor niet in. De uitbultingen naar boven dus ook niet.

O ja, natuurlijk. Dus je komt begin augustus hier even dat stuk uit die blauwe zagen….

nee, misschien maken we een frame-pje om die originele fans te kunnen monteren, of de “nieuwe” fans komen iets lager te hangen. Tot nu toe zijn al die “mods” zonder moeite terug te brengen in originele staat en daar hou ik wel van.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 juli 2009 08:13 PM
  [ # 212 ]

De fans uit de TRD T2 zijn het geworden, met de zaag een beetje aangepast. 3 gaatjes in de neus van de CX geboord om ‘m met beugeltjes op te hangen.
De tussenkoeler zit op zijn plaats, vooralsnog zonder kinnebak. De rubber stootblokken zijn wat kleiner dan origineel, anders pasten de nieuwe trekogen/ophanging van de tussenkoeler niet.
Het gromt, kucht en schudt. Maw het loopt.
Morgen kinnebak maken en erop, lampen erin, ff bakolie wissel en handrem stellen, motorkap terug en de nieuwe draadboom voor de fans wegwerken en dan proefrijden!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 juli 2009 08:33 PM
  [ # 213 ]

Mooie foto’s weer, Evan!!!  Very Happy

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 14 juli 2009 09:48 PM
  [ # 214 ]

ik ben benieuwd hoe zo`n kinnebak eruit gaat zien… De mijne heeft `m ook niet en het misstaat opzich niet echt, maar een stukje extra bescherming zou niet weg zijn Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 14 juli 2009 09:53 PM
  [ # 215 ]

ik heb wel een idee, maar morgen aan de wagen zullen we een passend bakje maken. Ik maak iets met zoveel mogelijk luchtdoorstroming. Hoe meer koeling hoe beter tenslotte.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 16 juli 2009 05:46 AM
  [ # 216 ]

De wagen is zo goed als klaar. Er zijn in ieder geval geen lekkages of andere narigheden en eigenlijk functioneert het nu allemaal. Echt een prettige combi: de kracht van een TD2 met de soepele vering van een serie 1 smalspoor.
Het enige wat nog stoort is dat het luchtfilterhuis tegen het binnenscherm trilt wat een heel naar resonantiegeluid geeft.

Verder heeft de proefrit van een slordige 180 km niets ten nadele opgeleverd.

Morgen nog even de handrem stellen en die nare trilling verhelpen en dan is deze wagen klaar voor de vakantie; eind van de week vertrekt ie al….

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 juli 2009 11:12 AM
  [ # 217 ]

Mooi, mooi, mooi. Waar gaat de auto heen op vakantie? Krijg ik de kans om hier foto’s te maken?

Profiel  

Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 16 juli 2009 09:18 PM
  [ # 218 ]

dat zal alleen lukken als je richting het noorden komt, ga namelijk zondag op vakantie en deel daarvan is in noord frankrijk in de buurt van metz

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 juli 2009 10:11 PM
  [ # 219 ]

Dan zak je nog maar even af. Of waarom maak jij eigenlijk geen foto’s van je auto, Renko??? Hè??? Opdracht van je broer?  Laughing

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 25 juli 2009 03:16 AM
  [ # 220 ]

De TD prestige break rijdt weer. Apk zat er al op sinds begin februari. Vandaag maar even gewassen, een half jaar onder de bomen staan doet je wagen geen goed…..
een paar minpunten die nog gefikst moeten worden voor de reis naar F. volgende week. 
Een commandostang voor de versnellingsbak vervangen: pook heeft duidelijk te veel speling.
besturing uitlijnen: teveel trek naar rechts.
interieur netjes maken en opruimen….

Vandaag al 3 banden vervangen, de 4e was nog prima
achterste hoogteregelaar “losgemaakt” en opnieuw gesteld. Nu rijdt ie tenminste horizontaal Smile
de onderbeplating van de neus er weer op gezet
stop van de brandstofpomp gefixt, toch lastig als je m met de koppeling uit moet zette ipv het contact Smile

nog te doen na terugkomst:
diravi-stuurkolom vervangen: Gaat erg zwaar in stilstand of lage snelheid het sturen naar rechts!
buitenkant afmaken: sierstrips en voorschermen….

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 618

- C5 X Hypnos
Gepost: 25 juli 2009 04:17 AM
  [ # 221 ]

Mooi werk! Wat de banden betreft, is het niet zo dat als je de linker vervangt ook de rechter moet vervangen, of hoe moet ik dat zien?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2009 12:22 PM
  [ # 222 ]

Nee dat hoeft niet. Je mag alleen geen 2 verschillende soorten banden op 1 as hebben. Symetrische en asymetrisch mag niet bijvoorbeeld.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 26 juli 2009 01:03 AM
  [ # 223 ]

vandaag was het weer raak.

ik zag wat koelvloeistof op plaatsen waar het niet hoort: in de buurt van de snaeren…... Even een blik in het vaatje: ja hoor peil was zodanig laag dat ik de bodem kon zien. wat bijgevuld. en in slangen geknepen. zie ik langs de peolie van de waterpomp koelvloeistof naar beneden druppen…..
Fijn. Heb dus maar ook even de waterpomp kunnen vervangen vandaag…..
Aangezien ik alleen een van een ongeblazen diesel had liggen heb ik die er maar opgezet. We zullen zien of ie genoeg pompt Laughing

Nouja beter nu er achter komen dan halverwege de payage…...

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 26 juli 2009 05:37 PM
  [ # 224 ]

Net begrepen dat die pomp gelijkwaardig is, dus dat is een zorg minder.
Alleen nog schakelstang vervangen en interieur netjes maken/opruimen. Verder is ie wat mij betreft klaar voor Frankrijk…..

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 27 juli 2009 09:30 PM
  [ # 225 ]

Vandaag schakelstangdeel wat tussen de lange stang vanaf de pook zit en de kantelophaning onder de hoge dwarsbalk van het subframe zit, vervangen. Nu zit er een in met wel een nylon cup. Gevolg: speling op de pook kwijt en stuk strakker schakelen.

Wéér een lek in het koelsysteem gedicht. De bovenste slang op de radiator lekt bij de aansluiting. Ben benieuwd of het peil blijft dalen nu.
Auto rookt wel wat wittig, maar ik zag geen luchtbelletjes in koelwatertankje en ook was het CO bij het koelwatertankje iets van 0,01 procent> lijkt me niet evident verhoogd.

Nu ja voor de zekerheid neem ik die koppakkingset wel mee naar F.

Profiel  

15 van de 33
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook