Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-01-2008
- XM Break Comfort 2.0i
Slecht nieuws die ik even wil delen…
Mn geliefde Break is aangetast door roest en niet zo’n klein beetje ook.
Ik heb net ff zitten kijken en het zit aan de langsbalk linksonder de portieren en volgens mij is t nu aardig gaan uitzaaien.
het lijkt me duidelijk dat het nu ook einde verhaal begint te worden voor mijn dame.
Foto’s
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ik zou alleen het linkergedeelte wat echt slecht is laten vervangen, de rest goed behandelen met antiroest spul en dan tectileren…
Succes/sterkte in ieder geval….
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Valt nog wel te lassen dit… Maar is ze dat waard?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mwoah…vind dit niet wereldschokkend eigenlijk, voor een auto die naar de 20 jaar lonkt…
Waarom is die plek onder de achterdeuren zo nat?
De roest schade eruitslijpen en nieuw plaatwerk inlassen, kost je een dag.
Dan goed tectyleren, ook ín de kokers, en je kunt gewoon doorgenieten van je voiture.
“of ze het waard is..” ??!!!
Tuurlijk; tis toch een Troen, wat kost dat laswerk nou helemaal?
Aanpakken die handel!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Idd, even berekenen wat je dit gaat kosten aan las werk en kijk ook even wat verder, zijn het alleen deze plekken of is er meer!?
Maar, zomaar deze XM laten afvoeren, zou ik niet doen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Pascal schreef:wat kost dat laswerk nou helemaal?
Als je het goed wil veel geld…
Dit is zeker nog te herstellen, (bijna) alles is te herstellen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Bij m’n vorige XM begon het goed te roesten achter de voorschermen. Daar hoopt al het vuil zich op en gaat dan lekker werken. Dat loopt dan door in de kokerbalken. Het is zaak om regelmatig de binnenschermen van de voorste wielkasten los te halen en de bagger erachter weg te halen…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-01-2008
- XM Break Comfort 2.0i
Pascal schreef:Waarom is die plek onder de achterdeuren zo nat?
De roest schade eruitslijpen en nieuw plaatwerk inlassen, kost je een dag.
Dan goed tectyleren, ook ín de kokers, en je kunt gewoon doorgenieten van je voiture…
Ja dat vroeg ik me ook eig af, die foto had ik met een flits gemaakt. Zonder flits had ik die ‘natte’ plek niet gezien.
Zijn die balken dan ook los te halen of niet? Want ik zat ook te denken dat het misschien binnen die balk ook zo verder aan te roesten is.
Citroenbx schreef:Dit is zeker nog te herstellen, (bijna) alles is te herstellen…
Herstellen wil ik wel zekers doen. Moet dan wel even mn spaarcentjes ervoor gebruiken. Maar wanneer is t dan niet te herstellen dan? Hoever kan roest gaan om te zeggen dat het niet te doen is?
Ik ga morgen meteen even de rest aan de onderkant bekijken, voor andere krokante plekken…
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
Het is op zijn minst merkwaardig, ik heb dit nog nooit bij een Xm gezien,
en ik heb er heel wat gezien…
Volgens mij is dit nog niet het einde van je XM, als je er verder plezier aan hebt zou ik het laten aanpakken…
S
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Bij een ID of DS zijn we blij als de roestschade zich tot dit beperkt heeft. Ik wil maar zeggen…..uitstukken en lassen die hap. Zonde om zo’n voiture ervoor op te geven. De XM is de volgende Citroën klassieker dus als je verder geen klachten over de auto hebt….DOEN! Begin eens met een borstel op de boormachine om de zaak schoon en kaal te maken; dan krijg je een beter beeld van de omvang.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
DeusXMachina schreef:Hoever kan roest gaan om te zeggen dat het niet te doen is?.
Zover:
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Belgen zijn Keverbarbaren!!!!!
Sorry voor alle Belgen hier maar ik kon deze reactie niet laten. Ik heb vroeger een Kever gehad en wat ons allen (Nederlanders, Zwiters, Britten en Duitsers) tijdens meetings altijd weer opviel was dat de Belgische deelnemers een barrel voor een prikkie hadden gekocht. Niet om op te knappen maar om er een Ghettoblaster op wielen van te maken door er voor een Godsvermogen aan audio in plaatsen. Het liefste bliezen ze de achterruit eruit met de woofer.
En er geldt: Eens besmet met het Kevervirus, altijd besmet. Dus nogmaals sorry.
Wim,
Disciplus Simplex
Ik heb een kennis die met een kever rijdt… en die heeft hem helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gestoken zodat hij weer goed is.
Van de motorruimte kan je eten en hij heeft er net 3000km opzitten (mee gaan toeren in Frankrijk). Dus ze zijn niet allemaal zo.
En sorry voor het offtopic gaan
Dat doet mij deugd
En om nog even off-topic te blijven: Kevers in Frankrijk. Die Fransen zijn niet vreselijk dol op Duitsers en hun spullen. Maar ze hebben een zwak voor Cochinelles. Geen enkel ander land meegemaakt waar ze er zo’n zwak voor hebben. Rijden met een mooie Kever in Frankrijk is een belevenis op zich.
Ik hoop van harte dat je kennis veel plezier beleeft aan zijn hobby.
Wim,
Disciplus Simplex
Zeer zeker… (heeft ook een T2 van volkswagen).
Maar hij vindt mijn BX stiekem ook wel tof. Mocht er altijd mee afkomen als er weer iets gelast moest worden. En dat is altijd tof om te weten .
En zo zitten we weer bij het roesten van een Citroën
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Re: XM & Roest…
DeusXMachina schreef:Slecht nieuws die ik even wil delen…
Mn geliefde Break is aangetast door roest en niet zo’n klein beetje ook.
Ik heb net ff zitten kijken en het zit aan de langsbalk linksonder de portieren en volgens mij is t nu aardig gaan uitzaaien.
Ik had iets eerder ook een topic neergezet omtrent roest bij/onder een XM.Ik heb bij mn vorige XM(1991) amper roest gezien,behalve een streepje onder de voordeur,maar voor de rest clean.Vreemd genoeg heb ik onder mn break uit 1998 veel roest onder de bodem en heb deze z.g.m.met staalborstel weggehaald en geverfd met Hammerride of zoiets,nu maar hopen dat ze het nog 10 jaar volhoud?Succes i.i.g.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens