Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonde hoor…
Zo zie je maar weer dat het iedereen kan overkomen
Ik hoop dat de Focus rijder het allemaal een beetje kon begrijpen. Uiteindelijk wordt zijn schade gewoon netjes vergoed.
Jouw kennende zijn er wel foto’s gemaakt?
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja ik heb wat foto’s maar die wil ik hier niet hebben.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Sterker nog, ook al siert het je dat je er open voor uitkomt, moet je eigenlijk nooit publiekelijk schuld erkennen, tenminste niet voordat je eigen verzekeringsmaatschappij erover geoordeeld heeft.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gister flink aan de beun geweest, samen met Waterman de voorbumper verwijderd en de dwarsbalk erachter los gemaakt om die te richten:
En toen het hele boeltje weer gemonteerd. Het zit allemaal weer prima recht nu. Rest me slechts nog te bedenken of ik de voorkant krasvrij wil laten maken. Ik denk echter eerder dat ik het voorlopig zo laat. Afgezien van de nieuwe kentekenplaat heb ik verder geen kosten gehad op deze manier. Een klein wonder. Er loopt bijvoorbeeld een koelleiding van de stuurbekrachtiging onder de bumper, deze was slechts een beetje verbogen. Had ook allemaal stuk kunnen gaan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een geluk bij een ongeluk dan zo te horen
Goed werk, nu weer lekker verder genieten
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Hoeveel werk was het om de voorbumber (dwarsbalk niet meegerekend) te demonteren?
Vroeger of later moet ik daar een keertje aan beginnen omdat de koplampen tegen die tijd een beetje teveel gaan verstrooien.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
nitRon schreef:DigiDaan schreef:Dan geef ik liever een keer wat extra uit aan een rondje remmen.
Nieuwe schijven, Ferodo DS2500 blokken, RVS remslangen en DOT 5.1
hoeveel betaal je voor je blokken? ik denk eraan ds performance te nemen, want die 2500 vreten je schijven op heb ik al gehoord
Om hier nog even op terug te komen, afgelopen week nog even bij Biesheuvel geweest. DS2500 voor mijn uitvoering (met 283mm schijven en ESP) kosten 190 euro per set.
Een beetje meer betalen voor spogtblokken is leuk, maar dit wordt me toch echt te gortig. Wellicht dat de ‘performance’ blokken iets beter zijn, anders worden het gewoon de Premiers. Wel ga ik de slangen vervangen voor RVS/teflon.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Technoloog schreef:Hoeveel werk was het om de voorbumber (dwarsbalk niet meegerekend) te demonteren?
Vroeger of later moet ik daar een keertje aan beginnen omdat de koplampen tegen die tijd een beetje teveel gaan verstrooien.
Valt wel mee maar in je eentje is het wat lastiger omdat zo’n bumper nogal onhandelbaar is.
Er moeten een aantal torx en M10 boutjes los. Vervolgens moet de bumper bij de zijschermen losgetrokken worden (waarbij volgens mij per definitie de uitsparingen scheuren.. ) en dan til je het geheel er zo af.
Maarreh, verstrooid licht? Waarom moet dan de bumper er af? Bij mij zal het nog een keer moeten gebeuren als ik de stelmotoren voor de koplampen wil vervangen. Die doen het niet namelijk en daarvoor moeten de koplamphuizen los.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En anders kom maar een keer deze kant op, raggen we dat ding bij De Appel op de brug en fixen we al die kleinigheden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Polycarbonaat wordt, onder invloed van UV licht, langzaamaan doffer en dus minder helder, met meer strooilicht tot gevolg. Dat is ook het geval met de licht-units in m’n Xsara. Er komt een punt dat ik dus nieuwe “lenzen” moet hebben voor de lampen. Ooit, nu nog niet per sé.
Ik heb al eerder gemerkt dat het met mijn grote tengels erg lastig is om lampen te vervangen, dus ook wanneer ik een complete nieuwe set pitten erin wil zetten is de bumber eraf mogelijk noodzakelijk.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
DigiDaan schreef:Technoloog schreef:Hoeveel werk was het om de voorbumber (dwarsbalk niet meegerekend) te demonteren?
Vroeger of later moet ik daar een keertje aan beginnen omdat de koplampen tegen die tijd een beetje teveel gaan verstrooien.
Valt wel mee maar in je eentje is het wat lastiger omdat zo’n bumper nogal onhandelbaar is.
Er moeten een aantal torx en M10 boutjes los. Vervolgens moet de bumper bij de zijschermen losgetrokken worden (waarbij volgens mij per definitie de uitsparingen scheuren.. ) en dan til je het geheel er zo af.
Maarreh, verstrooid licht? Waarom moet dan de bumper er af? Bij mij zal het nog een keer moeten gebeuren als ik de stelmotoren voor de koplampen wil vervangen. Die doen het niet namelijk en daarvoor moeten de koplamphuizen los.
Okey, ik vroeg me af of de bumper wel héél eraf kan. Zonder dat hij aan de zijkant inscheurd. Bij mijn ouwe bumper scheurde hij ook bij de uitsparing. Maar dat zal dan wel bij elke bumper dus gebeuren..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Technoloog schreef:Polycarbonaat wordt, onder invloed van UV licht, langzaamaan doffer en dus minder helder, met meer strooilicht tot gevolg. Dat is ook het geval met de licht-units in m’n Xsara. Er komt een punt dat ik dus nieuwe “lenzen” moet hebben voor de lampen. Ooit, nu nog niet per sé.
Ik heb al eerder gemerkt dat het met mijn grote tengels erg lastig is om lampen te vervangen, dus ook wanneer ik een complete nieuwe set pitten erin wil zetten is de bumber eraf mogelijk noodzakelijk.
Klopt het is flink pielen als je lampen wilt vervangen (of in mijn geval xenon monteren). Het makkelijkste is inderdaad de voorbumper er af.
Xsara Coupe 1.6 16v VTR
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nog niets gehoord van mijn verzekering. Vanmiddag maar eens even bellen of er al nieuws is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Verzekering gebeld en ze hebben wel de schadeformulieren binnen maar er was nog niemand mee aan de slag gegaan. Zodra iemand zich er mee bezig gaat houden krijg ik schriftelijk bericht.
Verder even getankt en zomaar een gemiddeld verbruik van 1 op 22,5 gerealiseerd. Zuinig rijden kan het hok nog wel dus
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
DigiDaan schreef:Verzekering gebeld en ze hebben wel de schadeformulieren binnen maar er was nog niemand mee aan de slag gegaan. Zodra iemand zich er mee bezig gaat houden krijg ik schriftelijk bericht.
Verder even getankt en zomaar een gemiddeld verbruik van 1 op 22,5 gerealiseerd. Zuinig rijden kan het hok nog wel dus
Ik kom maar niet boven de 1 op 19 uit Misschien toch maar eens een steen onder mijn gaspedaal leggen….
Ik begrijp dus dat de xsara weer helemaal in orde is ?
Groet, Dennis