Na revisie van het stuurhuis, de veercylinders, remklauwen en vervanging van remaccu, hogedrukregelaar, 5 veerbollen en centrifugaal regelaar en voorste hoogteregelaar heb ik nog steeds een interne lekage in het systeem. De HD pomp slaat na 3 seconden al weer aan. Vorige week weer het stuurhuis gedemonteerd en laten testen bij Chyparse, alles okay! De auto komt bij laagste stand redelijk snel omhoog tot de rijstand, maar daarna komt de voorkant héél langzaam omhoog tot de hoogste stand. Als ik de DS weg zet, ligt ze na een half uur al met haar kin op de kasseien. Zou dan toch één van de (gereviseerde) veercylinders niet goed zijn? Zou je dit kunnen controleren door de retourleiding van de lekzak af te halen om te zien of er een grote retourstroom plaatsvind? De DS rijdt verder goed, ik heb er zo 5000 km meer gereden naar Zuid Frankrijk en Spanje!
Remservo?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij een remservo zakt ze achter. voor blijft langer boven.
Ja aan de lekstroom kan je wel iets zien.
Ook kan je van de hoogteregelaars de retour leiding en de lek leiding checken. de lekleiding mag niet of heel weinig lekken.
De retour leiding mag geen lek hebben als de auto in de rijstand staat.
Hoe vaak slaat de pomp aan als ie in de hoogste stand staat?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt, Renee en Bogaard77
Als de HD regelaar op druk is duurt het slechts 2 a 3 seconden tot de pomp weer aanslaat, en dan duurt het vrij lang tot ie weer op druk is. Ik heb het idee dat de pomp minder vaak aan slaat als de auto in de hoogste stand staat, maar nog te vaak.Bij rijstand de retourleiding van de (gereviseerde) hoogteregelaar losgetrokken en deze druppelt wat, volgens mij normaal. Ik ga vanavond even de lekleidingen loshalen, ff kijken of er veel LHM doorstroomt. Ik denk niet dat de remservo lek is omdat vóór de reparaties dit probleem zich niet voordeed. Oh ja, de HD pomp heb ik vervangen door een gebruikte omdat de oude uitwendig lekte, zou het misschien ook kunnen dat deze te weinig druk geeft? Persoonlijk denk ik niet omdat als de auto éénmaal op druk is, deze omhoog zou moeten blijven, zonder aan de voorkant zo snel in te zakken. Groetjes allemaal….
Robert
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De retour van de hoogte regelaar mag een heel klein beetje lekken. Niet continu druppelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Uit de hoogteregelaar retourleiding komt een druppel uit iedere 3 sec. het zelfde voor de remservo. Weet iemand een manier om de hogedrukregelaar uitgang af te pluggen zodat ik het primaire circuit kan testen?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het primaire circuit is goed als er geen lhm door de retourleiding loopt als de pomp druk opbouwt.
Je kan een oude stukje leiding dichtsolderen en in het secundaire gat draaien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Primaire circuit afgestopt, pomp slaat niet meer vaak aan. voor de zekerheid ander HD pomp gemonteerd (gebruikt) deze maakt een schurend geluid, lijkt me niet goed maar de pomp slaat nu iets minder vaak aan (8 sec) bij 2000 rpm is het probleem weg, dan slaat pomp aan om 30 sec en dan ook maar héél even. Gisteren retourleiding remservo losgehaald deze druppelt wat maar na een nacht los laten liggen met druk op de auto lag er vanochtend toch een behoorlijk plasje onder. We gaan weer ff verder zoeken, bedankt Bogaard77
Robert
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op de remservo zitten dacht ik 2 retourledingen. een die een heeel kelin beetje mag lekken en een die als je het pedaal intrapt even mag stromen en dan droog moet blijven. Bij een gare servo lekt die ...
Hiernog een stukje van marco:
Als je het probleem van de hoogte regelaar wilt oplossen, dan moet je het achterspat board demonteren.
Zet de wagen niet ! op blokken, als de wagen op hoogte is heeft deze achter een druk van 65 bar.
Achter komt de auto van de grond met 60 bar en sluit deze [wagenhoogte] bij 65 bar. Hier ben ik achter gekomen door mijn hydraulische test bank er op de grond naast te zetten, door middel van een drukmeter kon ik dus de druk aflezen.
Als de wagen op wagenhoogte is trek je de retourleiding los [plastic], het beste is om er dan een transparant slangetje op te schuiven.
Er mag nu slechts druppelend gewijs olie uit komen, als je binnen 1 sec. al een potje nodig hebt dan is het mis.
Nu draai je de stalen retour los [als er dus druk op staat], de hand bediening in de auto staat nog steeds op rijstand.
Kom als je deze retour [staal] los hebt niet aan deze handel, ook niet ! aan de hoogte regelaar komen met je handen.
Uit deze stalen retour mag slechts weinig olie komen, het beste is om een oud stuk hydr. leiding te nemen [staal met wartel] ,en hierop een transparant slangetje te schuiven en in een potje te hangen. Bij mij lekte deze als de neten. Op mijn testbank kan ik de hoogte regelaars ook los meten, en heb ik dus een andere gemonteerd [2e hands]. Als dit toch goed blijkt te zijn, dan is het bijna zeker de hoofd remcilinder, ook dit kun je testen door de retour leidingen los te trekken [rubber 2 stuks bij rempedaal typen].
Als de wagen op druk is mag er geen olie uit komen, en als je op de rem trapt gedurende 1 sec. wel, dan niet meer [rem ingetrapt houden]. Er zijn 2 soorten hoofdrem cilinders, staal en gietijzer let dus op als je er 1 koopt. Veer cilinders lekken bijna nooit, ik heb er al veel getest maar nog nooit heb ik een lekken veer cilinder gezien.
De druk dalingen staan in het boek der boeken, kijk uit wat je koopt, ik heb maar liefst 4 hoofd remcilinders gekocht. Deze zaten nieuw in het doosje, maar waren geen gulden [euro] waard. Ook deze kon ik testen voor het inbouwen ., de nieuwe lekten nog harder dan mijn oude!!. Ze kwamen van 4 verschillende handelaren, alle 4 retour gestuurd en veel gezeik mijn geld terug gehad.
Bij brink classic cars, hier bij mij in Tilburg notabene, kocht ik wel een lek dichte, mijn auto [groen systeem] blijft een volle dag op wagen hoogte en de druk regelaar klikt om de 4 min. pas in, dus het kan wel. O, voor komt de auto met 85 bar van de grond en de regelaar sluit bij 90 bar, wagen hoogte bereikt. De stalen retour zit rechts boven op de regelaar. Zowel voor als achter geld dus, dat als er 5 bar aan druk wordt verloren de auto al op de grond ligt. Als de hoofdrem cilinder lekt duurt het ook erg lang voordat de auto weer
op druk is.
Groeten Marco.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aan deze info heb ik wat aan, goed hoor! mijn nieuw gereviseerde hoogteregelaar lekt ook als de pest, Wie weet hoe het zit bij de centrifugaal regelaar? daar komen 2 retourslangen naar het reservoir, bovenop de regelaar zit een verdeelblokje met aansluitingen naar de koppelingsvergrendeling en het bloc hydraulique, daar komt ook een dikke retourslang vanaf. Bij mij stroomt hier veel LHM doorheen, is dat goed? bij de andere slang stroomt/lekt er nix.
To be continued…..
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sorry, ik heb een 5bak…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Probleem verholpen, vandaag een nieuwe centrifugaal regelaar van Citrotech gemonteerd. Pomp slaat nu aan om de 3 min.
Bedankt allemaal,
Robert