4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Choke CX 2400 GTI
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 juli 2009 08:16 PM
  [ # 46 ]

Inderdaad, de klep opent meer als hij koud is. Hij werkt gewoon precies hetzelfde als de gasklep, dus je krijgt hetzelfde effect door het gaspedaal een beetje in te drukken.  Wink 

De ECU zorgt verder voor het mengsel.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 27 juli 2009 09:29 PM
  [ # 47 ]

Zo, de klep probeert kippenvel te ontwikkelen bij -18 oC, gezellig naast het lekkere bruinbroodmetpitten. Dit als xtra check of de klep echt volledig opent bij vriestemperaturen. Bij +22 oC staat ‘ie nog half open, maar ja, dat laatste doet de huidige altjd Rolling Eyes  Wink

Vraagje: ik neem aan dat ik de stationaire klep weer moet bij regelen bij warme motor, als de nwe luchtklep inderdaad wél helemaal sluit op temperatuur? Dus de stationairschroef iets verder opendraaien?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 juli 2009 10:06 PM
  [ # 48 ]

Ja, maar die stationairschroef kun je gewoon (zelfs met de hand) instellen op wat je dan ook prettig vindt als stationair toerental, dus dat komt wel goed…

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 juli 2009 12:51 AM
  [ # 49 ]

Zo die zit erin, ging deze keer wel erg rap. De nwe klep opent in ieder geval netjes, na een uurtje in de diepvries stond de klep duidelijk verder open. Tijdens de Top Gear herhaling weer netjes op omgevingstemp laten komen en gemonteerd.

Ik weet alleen nog niet of de klep ook helemaal sluit: na rondje goed warmrijden (beide fans aan), kon ik de stationair-stelschroef zelfs verder indraaien dan ‘ie oorspronkelijk zat Confused

Morgenavond eens kijken hoe de koude start gaat Idea  Confused:

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2009 12:53 AM
  [ # 50 ]

De klep zal nooit helemaal sluiten. Dat is normaal. Zolang ie maar goed open en dicht gaat én alles slangen goed aansluiten moet je een mooi en stabiel stationair toerental kunnen krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 juli 2009 12:15 AM
  [ # 51 ]

Kijk, we komen er wel, in ‘t café en hier: bedankt voor al het meedenken!

Net eens gestart weer, “koud” betekent dus +26 graden Wink
- motor pakt na 5 a 10 seconden starten met moeite op
- en pakt dan wat rommelig op, “rrrr-rrr-rrr-rrr-rrr” bij 1000 rpm
- als ik bij het starten laatste maanden trouwens maar een tikje gas bijgaf, sloeg de motor veel sneller aan (en kon ik dus met het voetje beetje “choken”).

Goed? Nie goed? Dan gaan we tzt maar ‘s kleppen stellen, misschien ook maar eens compressie meten?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2009 12:46 AM
  [ # 52 ]

Ja sorry Rogier, wij hadden inderdaad 2 zaken door elkaar gehaald.  Surprisedops:

Hoe dan ook, als die luchtschuif maar werkt….

En ja: kleppen stellen kan ook erg veel schelen hoor!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2009 12:58 AM
  [ # 53 ]
Rogier Verhoef schreef:

- als ik bij het starten laatste maanden trouwens maar een tikje gas bijgaf, sloeg de motor veel sneller aan (en kon ik dus met het voetje beetje “choken”).

Doet jouw koude-start injector het eigenlijk wel???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 30 juli 2009 01:35 AM
  [ # 54 ]

Doet jouw koude-start injector het eigenlijk wel???

Da’s een hele goede vraag. En hiernaast bedacht ik omdat je eerder stelde

iets meer dan 1,000rpm koud, maar ook warm


weet je zeker dat je geen valse lucht aanzuigt, dus buiten de luchtmassameter om? Als de luchthoeveelheid nml anders is dan de ECU denkt krijg je natuurlijk ook een beroerd lopende motor.
Kijk alle inlaatslangen heel goed na mn de harmonika-delen die onzichtbare scheuren kunnen vertonen (alleen zichtbaar bij uittrekken). Ik leef met je mee: dit zijn de problemen die je maar niet loslaten…

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 juli 2009 01:54 AM
  [ # 55 ]

Koudstart injector doet het sinds ik 1jr geleden de accu + dynamo vervangen heb. Met te weinig prik deed ‘ie erg weinig Wink

Harmonica zal ik er eens afhalen en bekijken. Maar warm loopt de boel netjes, dus tja, zal het echt? Meten uhhh kijken is weten, komt morgen.

Als’ie stuk is: beetje te krijgen zo’n harmonica?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 30 juli 2009 02:08 AM
  [ # 56 ]

Als ie warm echt(!) mooi rustig loopt lijkt het idd iets anders. En ik bedacht me later: bij valse lucht zal de motor ook snel afslaan bij sterk afremmen op de motor tot stilstand (door te arm mengsel: onderdruk -> veel valse lucht). Controleren kan nooit kwaad maar de kans dat je iets vindt is klein. Misschien toch iets electrisch? aarde, stekkertjes. Probeer het eens met de koude-startinjector losgekoppeld. Maakt dat verschil?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 juli 2009 12:04 PM
  [ # 57 ]

Rogier, ik heb zelf ook een ietwat moeizame koude start. Moet altijd een tikje gas bijgeven, en dan heel even op 3 cylinders lopen voordat hij netjes loopt. Vanaf dat moment is het een naaimachine. Smile  Koude startinjector doet het perfect bij mij, de luchtklep is het ook niet…

Ik vermoed zelf dat injectoren reinigen zou kunnen helpen, en misschien is de brandstofpomp bij mij aan vervanging toe (bij jou uiteraard niet).

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 31 juli 2009 01:53 AM
  [ # 58 ]

Vanavond nog ff aan de harmonica geprutst. Zat sowieso vol kek van de carterventilatie, eens in de tig jaar ff schoonmaken is geen luxe geloof ik Laughing

Monteren is trouwens wel een crime die volgens mij inderdaad heel wat luchtlekken kan veroorzaken als je haast hebt, ja. Pfff, voordat ik netjes de harmonica én het stuk ervoor netjes over dat hardplastic verbindingsdeel had, ff Fransch vloeken voordat het lukte Evil or Very Mad  Twisted Evil

Auto sloeg trouwens bijna meteen aan nu. Maar nog steeds op 3 pootjes met neiging tot afslaan. Op vakantie dus gewoon met de voet chokeje spelen, daarna zien we wel verder Cool

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook