1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Startprobleem
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 augustus 2005 01:26 AM

Nadat ik afgelopen donderdag een compleet blok + C-matic bak uit België
gehaald heb, heb ik mijn defekte elektromagneet + kleppenhuis eindelijk
vervangen.
Nu komt het volgende probleem….
Mijn GS wil, na 3 weken stilstand ineens niet meer starten, als ik de
sleutel omdraai dan geeft de startmotor geen krimp. De accu is prima, hier
had ik de kabels van af gehaald. (al heb ik het ook de accu uit mijn 2CV
maar even aangesloten)
Wat mij opvalt is dat er op 2 van de 3 zekeringen slechts spanning staat. Op
de bovenste staat niks. Nu kan ik mij herinneren dat deze eens geknapt is en
dat hij toen ook niet wilde starten. Daar zit dus volgens mij het
probleem…

Weet iemand toevallig waar ik het beste kan zoeken naar het probleem? Ik ga
er vanuit dat de schakelaars, het contactslot enz. achter de zekeringen
zitten en niet er voor. Of zit ik hier naast?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 augustus 2005 01:33 AM
  [ # 1 ]

Je kan eventueel een tik op de startmotor geven. Heel snel, heel simpel en mits je niet te hard slaat: baadt het niet, schaadt het niet.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 augustus 2005 01:56 AM
  [ # 2 ]

Ik bekijk net het elektrisch schema en de startmotor zit dus rechtstreeks op de + van de accu. De - wordt geschakeld door het contactslot.
Dus, of het contactslot is defect (is door te meten, zal ik morgenavond doen) of het systeem dat “verteld” of hij in een versnelling staat, werk niet goed/is niet goed aangesloten.
(een C-matic is kan niet starten als hij in een versnelling staat)
Dat er op 1 zekering geen spanning staat kan dus kloppen, deze krijgt pas spanning als de startmotor loopt, en dat doet ie dus niet….  Evil or Very Mad

Lelijke Eend schreef:

Je kan eventueel een tik op de startmotor geven. Heel snel, heel simpel en mits je niet te hard slaat: baadt het niet, schaadt het niet.

Is nog een optie, zal ik morgen ook doen.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 augustus 2005 01:58 AM
  [ # 3 ]

Dan hoop ik dat het het contactslot is, anders moet die hele bak er ook nog onderuit (met een beetje pech).

Aankommende week heb ik een job, het weekend er op misschien ook een plannetje, maar als ik daarna geen werk meer heb, wil ik wel weer helpen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 augustus 2005 01:59 AM
  [ # 4 ]
Lelijke Eend schreef:

Dan hoop ik dat het het contactslot is, anders moet die hele bak er ook nog onderuit (met een beetje pech).

Aankommende week heb ik een job, het weekend er op misschien ook een plannetje, maar als ik daarna geen werk meer heb, wil ik wel weer helpen.

Dan rij ie al! (ik blijf positief denken!  Very Happy )

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 augustus 2005 02:04 AM
  [ # 5 ]

En dan is je tuin aan de voorkant ook al ingericht ? Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 augustus 2005 02:05 AM
  [ # 6 ]

Je kan ook overdrijven, pik!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 augustus 2005 02:08 AM
  [ # 7 ]

Als je GS dan loopt (wat ik natuurlijk hoop voor je) help ik daar dan wel mee, mits ik dan geen job heb.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2005 01:45 PM
  [ # 8 ]

Patje,
Je starter heeft een dikke plusdraad en een dunne schakeldraad. Volgens mij kan die niet de min schakelen.
Als je de twee grote koperen draad einden op je bendix ( dat dunne deel) doorvebindt met een schroevendraaier, wat geberut er dan?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 augustus 2005 12:52 AM
  [ # 9 ]

OK, na wat doormeet-werk ben ik een stukje verder gekomen.

De massa van de startmotor is OK, op de andere pool staat panning. De kleine pool krijgt spanning als ik de contactsleutel omdraai in “startpositie”.
Conclusie is dus dat de startonderbreker en het contactslot goed zijn en
mijn startmotor naar de haaien is.
Nu maar hopen dat het hierbij blijft, ik hoop vrijdag toch echt met mijn GS
richting Frankrijk te kunnen…

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 augustus 2005 12:57 AM
  [ # 10 ]

Je schroeft de startmotor van het ‘nieuwe’ blok er op, neem ik aan ?

Trouwens, ik vindt het wel heel raar dat een startmotor door 3 weken niet gebruiken ‘plotseling’ stuk gaat.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 augustus 2005 01:12 AM
  [ # 11 ]

Die 3 weken zijn in werkelijkheid 4 dikke weken. Dus even aanslingeren zit er ook niet in.
Morgen zal ik de startmotor van mijn reserve blok overzetten. Nu maar hopen dat het hierbij zal blijven…

Wil iedereen even voor mij duimen???

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 augustus 2005 01:43 AM
  [ # 12 ]

Ik heb zopas de ruil-startmotor getest maar… klopt het dat deze niet mooi
ronddraait als hij los ligt?
Het ronsel gaat wel naar achteren maar hij gaat alleen wat schokkende
bewegingen maken.

Weet iemand toevallig wat een startmotorrevisie ongeveer zal gaan kosten?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 augustus 2005 01:47 AM
  [ # 13 ]

Je startmotor draait zonder weerstand. Daardoor KAN het zijn dat die raar/onregelmatig/niet mooi draait. Ik zou hem er in schroeven en proberen (dat is de snelste methode op dit moment).

En natuurlijk duim ik voor je !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 augustus 2005 02:58 PM
  [ # 14 ]

Ik ben ondertussen begonnen aan de “operatie startmotor”, om deze te vervangen moet ik het spruitstuk + koeltunnels verwijderen. Alsof ik niet genoeg te doen heb.  Evil or Very Mad
Nu maar weer hopen dat ik alles weer een beetje dicht krijg.

Groetjes uit Mantgum, waar de WD40 rijkelijk vloeit….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2005 03:06 PM
  [ # 15 ]

het zit ook niet mee.

succes!

dat je maar weer snel kan genieten van je GS Smile

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook