Rij ik gisteravond in Arnhem om mijn vriendin op te halen,
kom ik op een splitsing van de weg, met voor mij een Alfa Romeo en daarvoor een klein rood autootje, waarvan ik niet het kenteken heb gezien…
De rode auto besluit op het laatst om toch maar de andere richting te kiezen… De Alfa voor me gaat vol in de ankers, waardoor ik ook schrik en vol op de rem ga.
Ik zat er nog een aantal meter achter…
Terwijl ik rem blokkeren mijn wielen en glij ik door over het natte gladde wegdek…
Daar ging ik; BOEM tegen de achterkant van de Alfa.
De Alfa heeft niks aan schade.
Mijn Xsara heeft nu een motorkap die aan beide kanten omhoog staat, en de linkerkoplamp is afgebroken, maar nog wel heel.
Ook de bumper is iets naar binnen geschoten.
Ik denk zelf zo’n 700 euro schade, wat ik dus ook weer zelf mag gaan betalen.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Een goede vriend van me die in de garage werkt heeft de schade grotendeels hersteld!
De bumper hangt weer netjes zoals het hoort.
Aan de motor of onderkant van de auto geen schade, niks krom, alleen de linker koplamp is aan de achterkant gebarsten. dus moet een nieuwe in, welke al besteld is voor 50 euro.
Ook de motorkap staat aan beide kanten nog ietsje omhoog aan de voorkant, en is dus nog iets gekruld.
Morgenvroeg ff naar een schadebedrijf om te vragen of zij de motorkap nog ff kunnen rechttrekken… Geen idee wat het kost eigenlijk… Spuiten lijkt me niet nodig in elk geval…
Ben ik elk geval blij dat er motorisch niks mis is, en er ook geen dingen krom zijn….
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Das goed om te horen !
Maar die koplamp is (in mijn ogen) belangrijker dan die motorkap.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is even flink balen man, maar die koplamp is niet duur! Ik heb er eens eentje voor een seat besteld voor €150,-
Succes!
Allereerst wil ik zeggen dat ik het jammer vind dat hij in de prak zit…(zat)
één ding moet je me eens uitleggen als je wilt,
Je hebt het over een “vriend” die bij een garage werkt
Laatst had je het over een monteur..
Hoe komt het dan toch dat je de rammelproblemen niet onder de knie krijgt…daar kan hij toch ook naar kijken dan?
René van Maren schreef:Allereerst wil ik zeggen dat ik het jammer vind dat hij in de prak zit…(zat)
Laatst had je het over een monteur..Hoe komt het dan toch dat je de rammelproblemen niet onder de knie krijgt…daar kan hij toch ook naar kijken dan?
Die vriend van me is monteur bij de Ford garage. Heeft alle papieren, en APK keurmeester ook.
Hij heeft ook al vaak gekeken en erachter gekomen dat het niks anders kan zijn dan de banden…
Maar daar gaat dit topic niet over…
Ik heb een imitatiekap op de kop kunnen tikken voor 50 euro, link:
Zo zag de schade er dus uit vlak na het ongeval:
De rechterkoplamp zit er sinds vanavond weer goed in, is een nieuwe voor gekomen omdat hij aan de achterkant was gebroken.
Ook de bumper hangt er weer goed aan, alles sluit weer netjes.
Enige is nu nog de motorkap. Die sluit nog niet mooi, trilt een beetje op de snelweg en moet dus een andere voor komen.
Nu zoek ik alleen nog een goedkoop iemand die hem wit kan spuiten. Ik wil er zo’n 150 euro aan uitgeven.
Bij CarE kan het voor 200 euro excl. btw. Dat vind ik wat te duur. Ik hoef alleen de bovenkant te laten spuiten…
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Ik kan niet helemaal uit je tekst op maken of je een nieuwe motorkap wil of niet, bij http://www.tm-onderdelen.nl kun je een xsara motorkap krijgen voor 165 euro. Daarna zul je hem moeten spuiten, gewoon even de gouden gids opslaan. Schatting voor spuiten is ongeveer 150 Euro. Ik heb overigens nog geen ervaring bij tm-onderdelen maar heb wel ondervonden dat hun prijzen goed zijn.
Heb je overigens al gekeken of je je motorkap kan laten recht zetten ? Ik zie zo op het eerste gezicht geen lakschade.
Ijs schreef:Ik kan niet helemaal uit je tekst op maken of je een nieuwe motorkap wil of niet, bij http://www.tm-onderdelen.nl kun je een xsara motorkap krijgen voor 165 euro. Daarna zul je hem moeten spuiten, gewoon even de gouden gids opslaan. Schatting voor spuiten is ongeveer 150 Euro. Ik heb overigens nog geen ervaring bij tm-onderdelen maar heb wel ondervonden dat hun prijzen goed zijn.
Heb je overigens al gekeken of je je motorkap kan laten recht zetten ? Ik zie zo op het eerste gezicht geen lakschade.
Rechtzetten is geprobeerd… Zit er nu wat strakker op maar steekt nog steeds uit, en moet echt nieuwe kap op. Ben bij 3 bedrijven geweest.
DIe link die er staat is van de kap die ik donderdag ff ga halen… Kost niet zoveel en is nieuw. Nu alleen nog spuitadres
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
René van Maren schreef:Allereerst wil ik zeggen dat ik het jammer vind dat hij in de prak zit…(zat)
Laatst had je het over een monteur..Hoe komt het dan toch dat je de rammelproblemen niet onder de knie krijgt…daar kan hij toch ook naar kijken dan?
scherp opgemerkt..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ford monteur
Tja, wees blij dat het geen opelmonteur was, die kunnen alleen lassen.
g*e*i*n*t*j*e*
freddyonderstal schreef:Ijs schreef:Ik kan niet helemaal uit je tekst op maken of je een nieuwe motorkap wil of niet, bij http://www.tm-onderdelen.nl kun je een xsara motorkap krijgen voor 165 euro. Daarna zul je hem moeten spuiten, gewoon even de gouden gids opslaan. Schatting voor spuiten is ongeveer 150 Euro. Ik heb overigens nog geen ervaring bij tm-onderdelen maar heb wel ondervonden dat hun prijzen goed zijn.
Rechtzetten is geprobeerd… Zit er nu wat strakker op maar steekt nog steeds uit, en moet echt nieuwe kap op. Ben bij 3 bedrijven geweest.
DIe link die er staat is van de kap die ik donderdag ff ga halen… Kost niet zoveel en is nieuw. Nu alleen nog spuitadres
Ah mijn excuus, niet helemaal goed gelezen, ik zie nu de link ! (dislexie he )
tadaa..
Weet iemand een goedkoop adresje die mijn motorkap kan spuiten? Of iemand die het zelf enorm goed kan?
Ik had zo’n maximale € 150,- in gedachten. En alleen de bovenkant van de kap is goed. Onderkant maakt me niet zoveel uit.
Alvast dank hiervoor.
Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
je vraagt nu al diverse keren om een goedkoop adres, wat denk je dat 1800 forum leden allemaal een goedkoop adres bij jou in Wageningen weten??? je krijgt een voorzetje met een link van de goudengids met 3 adressen bij jouw in de omgeving, beetje vindingrijk worden… We zijn hier om kennis te delen, niet om met zn allen te zoeken voor jou. (mijn mening)
Enne zal lastig worden om voor dat bedrag je kap te laten spuiten, een beetje vbakman begint er niet aan omdat je werk je visite kaartje is.
succes met zoeken.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
spuiten is gewoon duur….
enige optie om het goedkoop te doen is denk ik het zelf doen met spuitbussen.
je krijg natuurlijk nooit een perfect resultaat.
of je rijdt gewoon een tijdje met een zwarte motorkap, staat misschien wel grappig bij een witte auto
suc6 verder.
freddyonderstal schreef:Weet iemand een goedkoop adresje die mijn motorkap kan spuiten?
Voor dat geld zal het met een roller en een bak latex van de gamma moeten vrees ik…..
spuitwerk moet strak, of spuitwerk moet NIET.
Ik denk dat 150 best krap is om een motorkap te laten spuiten maar je moet gewoon eens rondbellen, en anders kun je beter 50-60 euro meer uitgeven en dat het strak gebeurd als dat je dalijk met druipers zit of lak die eraf vliegt, je motorkap krijgt wel veel te verduren natuurlijk.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX