ik heb het volgende probleem:
Wanneer ik onder de 3000 toeren blijf en zeer rustig schakel (bij het ontkoppelen de toeren goed laten zakken) is er niets aan de hand.
Wanneer ik er een iets sportievere rijstijl opnahoud en dus boven de 3000 toeren in de 2de versnelling ga en ik dan snel naar de 3de versnelling schakel kraakt er iets in de versnelling. Het klinkt alsof je je ontkoppelingspedaal niet diep genoeg indrukt.
Ik had echt last van de krakende versnelling toen ik eergisteren in de ardennen een steile berg op moest rijden, en ik dus ongeveer 3300 toeren maakte in de 2de versnelling en dan snel moet schakelen naar mijn 3de versnelling om zo niet teveel snelheid te verliezen.
Bij naderde controle had de auto er ook last van op platte stukken.
Ik heb dan vandaag met mijn zus haar berlingo (diesel, bouwjaar 05/2009) gereden, en daar kon ik wel zonder problemen schakelen in hoge toeren van 2 naar 3. Het schakelen verliep ook een stuk minder stroef met haar berlingo.
Bij de garage merkte de monteur er natuurlijk niets van, en kreeg ik de auto na enkele uren al terug!? Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ahuum ... de monteur merkt er niks van ?!
Dan laat je die toch meerijden en je demonstreert em het probleem zèlf.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009