Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd, ik ben nu die particulier. OOk hier het verhaal van de software opnieuw en opnieuw en opnieuw installeren.
Gisteren me eens redelijk kwaad gemaakt en ze gaan nu toch ook de druklager vervangen. Wel eerst moeten beginnen over rechtzaken en testaankoop eer ze wakker werden. Dus niet echt klantvriendelijk.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
misschien eens een poll doen ‘wie heeft de druklager al vervangen gehad bij de 1.6HDI,2.0HDI,benzine’? kwestie van een klein beetje een richtwaarde te hebben bij hoeveel autos dit procentueel al is gebeurd. Als het echt veel gebeurt zou dit toch een terugroepactie moeten geven, zeker omdat ze nu degelijkere monteren, dat lijkt mij toch te bewijzen dat de vorige niet fatsoenlijk waren.
PSA zit door de crisis helaas met weinig geld nu, en ik denk dat dat alles behalve de klantvriendelijkheid ten goede komt. Besparingen, en zeker zware besparingen zoals bij hen, zijn altijd op de kap van enerzijds personeel en anderzijds de klant.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Het probleem is dat het een vrij dure ingreep is (2 dagen werk en de onderdelen weet ik niet), en dat het op zich voor hun geen gevaar is. Gaat het stuk, dan zullen we het wel vervangen is hun motto, en na 2 jaar is het ons probleem niet meer want dan zijn de kosten voor de klant.
Service kan je dit niet noemen, maar zo gaat het wel. En ik denk dat citroen zeker niet het enige merk is dat zo te werk gaat.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Een collega van mij heeft trouwens hetzelfde probleem, echter met een C5 (nieuwste model), met volautomaat! Ik lees hier op het C5-forum-gedeelte niets over. Eerst 2x software gereset, na een paar dagen dezelfde problemen, gisteren 2 relais vervangen. Hopelijk is zijn probleem nu over.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Gunther schreef:misschien eens een poll doen ‘wie heeft de druklager al vervangen gehad bij de 1.6HDI,2.0HDI,benzine’? kwestie van een klein beetje een richtwaarde te hebben bij hoeveel autos dit procentueel al is gebeurd.
Bij mij een paar weken geleden, heeft helaas niet geholpen.
Vandaag voor het eerst bij een andere dealer geweest.
De eerste 75km naar huis gingen goed.
Natuurlijk wederom een update (komen die dingen elke 2 weken uit?)
Maar schijnbaar ook iets af/bijgesteld.
Als het zo blijft….
Als morgen het hobbelpaard weer terug komt….
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
jhvink schreef:Ik heb het alleen bij een koude motor. Als ik dan wil wegrijden lijkt het of de auto helemaal niet reageert. Hij gaat komt dan heel langzaam op gang. Als ik dan teveel gas geef komt-ie er met een klap opeens in. Op verzoek van de dealer moet ik hem aan het eind van de dag brengen zodat ze de volgende dag bij een koude motor dit ook kunnen ervaren. Maar misschien is dit geen EB6V probleem?
Gisteren is de dame bij de dealer geweest. Volgens de receptionist was het een “vermogensprobleem” en ligt het niet aan de versnellingsbak. Ze heeft aan de monitor gehangen, de software is aangepast en het kleppendeksel is vervangen. Wat dat ermee te maken heeft weet ik niet, ben geen techneut. Men vertelde wel dat hetzelfde probleem momenteel bij een stuk of 6 C4(G)P’s speelde, alle met een km-stand tussen 40 en 70.000, ook een collega-dealer had dezelfde ervaring. Citroen Nederland was er niet mee bekend. Volgens de dealer hadden de uitgevoerde acties bij de andere dames goed resultaat. Ben benieuwd, eind volgende week naar Oostenrijk, lijkt me een goede test.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
vanmorgen auto naar de garage gebracht.
Had ze van te voren al gezegd om het mij te laten weten als de leasemij moeilijk deed. Niks gehoord, dus ging er van uit dat alles in orde was.
Monteur maakt vanmorgen een testritje, uiteraard geen slippende koppeling of horten/stoten. Er was dus ook nog geen toestemming en men wilde eerst e.e.a. op het citroen-platform bespreken, want ja, het was wel een reparatie van 800 euro en wie moest dat dan nu gaan betalen? Daarbij zou mijn auto ook nog eens niet in de serie vallen die voor vervanging van de drukgroep in aanmerking komt.
Ik heb uitgelegd dat ik bijna 50.000 per jaar rij en als ik dan zeg dat er iets aan de auto mankeert, men er rustig van uit mag gaan dat dat ook zo is. Ik heb ze ook gewezen op dit forum en het aantal topics wat over de EB6v te vinden is.
Laten we hopen dat ze alsnog besluiten om tot vervanging over te gaan. Zo niet, dan gaan we maar in de clinch met de lease maatschappij…
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik hoop dat het in orde komt, bij mij lijkt er nu ook schot in de zaak te komen. Want zo een hobbelpaard als auto is ook niet altijd alles.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
ze gaan gelukkig over tot vervanging druklager.
Alleen nu niet voor het weekend klaar waarschijnlijk.
Op zich geen ramp, maar dan moet het wel lekker weer worden, want heb een C3 Pluriel als leenauto…
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
De mijne is a.s. maandag aan de beurt voor vervanging druklager.
Ben beniewd naar de resultaten. Reparatie zou 2 dagen duren..
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.
Toch nog klaar gisteren, vooralsnog lijkt het ok te zijn. Maar goed, dat was voorheen ook zo, dus over een paar dagen laat ik jullie weten of alles nog goed is.
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
hbiesheuvel schreef:Toch nog klaar gisteren, vooralsnog lijkt het ok te zijn. Maar goed, dat was voorheen ook zo, dus over een paar dagen laat ik jullie weten of alles nog goed is.
so far, so good (maar dat was de vorige keren ook, dus we testen nog even verder…)
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
cor123 schreef:De mijne is a.s. maandag aan de beurt voor vervanging druklager.
Ben beniewd naar de resultaten. Reparatie zou 2 dagen duren..
Nou, vandaag dag 1 in de garage, nog niks gehoord
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.
cor123 schreef:cor123 schreef:De mijne is a.s. maandag aan de beurt voor vervanging druklager.
Ben beniewd naar de resultaten. Reparatie zou 2 dagen duren..Nou, vandaag dag 1 in de garage, nog niks gehoord
Vandaag opgehaald, rijdt als nieuw
Kijken voor hoe lang
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.
Nieuwe software EBV6
Jawel, hedenmorgen in een half uurtje nieuwe software (+inleren) gekregen. Ondanks het vervangen van de drukgroep eerder dit jaar werd het schakelen toch weer iets te stoterig.
Lijkt weer in orde. Maar eens zien voor hoe lang.