2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
condensor van de airco is lek! is zover gerepareerd, foto’s op pag 3
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 28 juli 2009 07:01 PM
  [ # 16 ]
markwerkman schreef:

jongens, jongens wat een verhitte discussie over dit onderwerp Laughing
Maar ik heb even gekeken, en heb volgens mij geen ingebouwde droger, deze zit volgens mij er los bij gemonteerd aan de bijrijderskant.
Ondertussen ook de eerste prijzen voor een condensor binnen en de goedkoopste tot nu toe is rond de 110 euro.
Wacht nog wel even af of er nog andere aanbiedingen komen van de mensen die ik gemaild heb.

110euro ziet er mij al aannemelijk uit, maar wie weet komt er nog wat beters uit de bus ;D

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juli 2009 07:44 PM
  [ # 17 ]
nitRon schreef:

........maar een kilogram r134a laten vliegen = 10000km met een middeklasse auto….....

Geloof jij alles wat de industrie ons doen wil geloven? Ik mag hopen van niet… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 28 juli 2009 07:47 PM
  [ # 18 ]

tjah, nevermind, het is geen waar, laat maar vliegen Wink

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 29 juli 2009 02:17 AM
  [ # 19 ]
waterman771 schreef:
nitRon schreef:

........maar een kilogram r134a laten vliegen = 10000km met een middeklasse auto….....

Geloof jij alles wat de industrie ons doen wil geloven? Ik mag hopen van niet… Wink


klopt wel (niet de kms, maar is wel degelijk zo…). Ben en blijf vel tegen beun praktijken op airco systemen… (Dus R134A is een oude fietsband is ook een beunhaas praktijk.) Laughing

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 29 juli 2009 02:36 AM
  [ # 20 ]
waterman771 schreef:
nitRon schreef:

........maar een kilogram r134a laten vliegen = 10000km met een middeklasse auto….....

Geloof jij alles wat de industrie ons doen wil geloven? Ik mag hopen van niet… Wink

Dan snap je blijkbaar niet wat het mechanisme is waarmee CFK’s zo vernietigend zijn voor de ozonlaag. Iedere scheikundige kan je vertellen wat chloor, fluor en koolwaterstoffen doen in combinatie met ozon en UV straling.

Je moet dus inderdaad erg lang rondrijden voordat een auto voldoende meuk heeft uitgestoten om het effect van een kilo CFK te evenaren. Juist die fluor en chloor maken het effect op ozon vernietiging dramatisch veel erger en dan kan een bepaalde CFK verbinding (het is immers een groepsnaam, niet één enkele chemische verbinding) dus 1500 keer meer effect sorteren dan eenzelfde massa aan CO2.

(En 1500 kilo CO2 komt voor een beetje zuinige auto tegen 150 gram CO2 per kilometer, wel uit op 10.000 km)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juli 2009 02:37 AM
  [ # 21 ]

allemaal geneuzel: de airco van de TS is zo goed als leeg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juli 2009 02:41 AM
  [ # 22 ]
citroënmonteurtje schreef:

(Dus R134A is een oude fietsband is ook een beunhaas praktijk.) Laughing

Nee wijsneus, dat doen we met R12 Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 29 juli 2009 02:50 AM
  [ # 23 ]

Tja, ik denk dat hij inderdaad zo goed als leeg is, de pomp slaat nu niet meer aan. Crying or Very sad
Dat betekent volgens mij dat het systeem niet genoeg druk meer heeft en daarom automatisch uitslaat.
Moet nog een aantal aanbieders afwachten, en dan gewoon maar de stoute schoenen aantrekken en gewoon maar gaan doen.
Heb al wel meerdere zaken aan de zx vervangen, dus ook dit zal uiteindelijk wel weer goed komen Cool

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 29 juli 2009 03:59 AM
  [ # 24 ]
waterman771 schreef:

allemaal geneuzel: de airco van de TS is zo goed als leeg.

Sorry, maar dat is natuurlijk onzin.

Dat het in dit specifieke geval bijna niets meer uitmaakt, ok, soit, het kwaad is al geschied. Maar gewoon bij iedere airco beun-actie structureel alle koelmiddel naar vrije lucht laten afkoken, dat is andere koek.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 29 juli 2009 11:40 AM
  [ # 25 ]

Een beetje normale taal naar en over moderators lijkt ons toch wel gewenst, zeker wanneer ze dingen zeggen die voor geen meter kloppen, dan mag je er niets over zeggen, of de teksten worden gewist want de moderator heeft altijd gelijk!

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 29 juli 2009 08:54 PM
  [ # 26 ]

admin abuse? haal mijn teksten niet weg, ze spreken alleen de waarheid, wel beetje sneu dat dit moet gebeuren, natuurlijk wel makkelijk als je admin bent he Wink erg goed !! grtz

Profiel  
 
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 29 juli 2009 09:16 PM
  [ # 27 ]

Bij mijn Xantia HDi was het heel eenvoudig de condensor zelf te vervangen. Genoeg ruimte tussen radiotoren en motorblok, waardoor je makkelijk de koelradiator naar voren kunt halen en de condensor kunt bereiken. Let wel erop dat je de juiste o-ringetjes krijgt meegeleverd bij de nieuwe condensor voor de afdichting van de leidingen.Verder is het handig deze (droge) ringetjes met een zuurvrij product wat in te vetten alvorens te monteren.

Prijzen van ± € 100,- voor een condensor zijn volgens mij gangbaar. Soms heb je ook nog de keuze tussen een aluminium of stalen variant. Geen idee of het veel uitmaakt, maar het heeft weinig zin om voor een duur merk/uitvoering te gaan, omdat deze toch op een kwetsbare plek zit vanwege bijvoorbeeld steenslag.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 29 juli 2009 09:47 PM
  [ # 28 ]
joink schreef:

[...]

Prijzen van ± € 100,- voor een condensor zijn volgens mij gangbaar. Soms heb je ook nog de keuze tussen een aluminium of stalen variant. Geen idee of het veel uitmaakt, maar het heeft weinig zin om voor een duur merk/uitvoering te gaan, omdat deze toch op een kwetsbare plek zit vanwege bijvoorbeeld steenslag.

In verband met pekel en dergelijke heb ik dan toch liever een stalen geval, dan eentje van aluminium.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 30 juli 2009 12:15 AM
  [ # 29 ]

Zo, de rust is weer weder gekeerd op het forum Laughing
Ik heb ondertussen ook antwoord gehad van twee andere aanbieders en de prijs ligt ook hier zo ongeveer rond de 110 euro, het zijn wel allemaal aluminium uitvoeringen, ach en ook staal kan nog steeds erg slecht tegen pekel.
Nu alleen nog beslissen waar ik hem bestel.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 06 mei 2010 10:21 PM
  [ # 30 ]

Zo even dit topic sleep wakker maken.

Na een lange periode van niet knutselen en toch ook weer wel knutselen, aan de overleden zx, is het nu dan toch tijd om mijn condensor te gaan vervangen red face
Heb vandaag de nieuwe condensor bestelt bij een automaterialen zaak, als alles goed gaat moet deze dinsdag binnen zijn.
En dan moeten we nog een dag vinden dat we hem ook kunnen gaan monteren, heeft iemand nog tips over het hoe en wat, en vooral de dingen waar je extra aandacht aan moet geven?

Bij voorbeeld de te demonteren onderdelen, en de slang aansluitingen, moet het schroefdraad geborgt worden met Loctite of niet?

Alle tips zijn welkom, als we gaan monteren zal ik er een foto reportage van maken.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook