





Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
De ruiten van mijn CX weigeren al een paar weken dienst, en da’s erg vervelend. De ruit van de chauffeur doet niets meer, de ruit van de pasagier wil wel naar beneden maar heeft wat hulp nodig om omhoog te komen. Tevens werkt de elektrisch verstelbare spiegel niet (heeft nooit gewerkt sinds ik de wagen heb.) Tijd dus om daar ook naar te kijken.
Daarom ben ik van plan de bekabeling en de stekkerverbindingen na te lopen.
A. Hoe neem ik een lederen Prestige deurpaneel eraf zonder dat het beschadig of laat kromtrekken?
B. Waar lopen de kabels van zodra ze in de deurstijl zijn verdwenen? Onder de mat? In de motorruimte? Kortom, wie weet waar ze zijn te vinden? Het elektrisch schema geeft geen duidelijkheid.
C. Wat is goed om slechte contacten met wortel en tak uit te roeien? Metalliek zuiver maken met een staalborstel? Contactspray? Nieuw oogje solderen? Zuurvrije vaseline ter bescherming? (is dit de huis tuin en keukenvaseline uit de apotheek?)
Gauthier














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om te beginnen moet je heel goed kijken naar de staat van de bedrading tussen de deur en de deurstijl. De bedrading gaat heel vaak stuk in die tule die de deur met de auto verbind. Pas daarna zou ik de bekleding gaan verwijderen. Vergeet ook niet om de schakelaars even goed te beoordelen ( of om te wisselen) want die geven ook vaak storing.
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Helemaal eens met Waterman. Heb me helemaal een ongeluk gezocht met exact hetzelfde probleem. Daarna heeft de wegenwacht zich nog een ongeluk gezocht. Toen kwam ik bij een citroen-specalist, die trok meteen tussen de deur en de carroserie de bedrading los, repareerde daar 1 draadje en klaar was het.
PS: deur rechts die het niet doet kan dus ook kabelboom deur links zijn!
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Was bij mij ook een draadbreuk daar. Is echt wel de makkelijkste plaats om dit te repareren, gelukkig. Eventueel kun je even het binnenpaneel verwijderen om de draad binnen de deur een beetje los te maken en zo wat meer werkruimte te krijgen.
ik had dit ook onlangs bij mijn cx die ik na 10 jaar schorsing weer in gebruik nam, een ruit deed helemaal niks meer en de ander wilde alleen nog naar beneden, het bleek uiteindelijk toch in de bedieningsschakelaars te zitten, die heb ik opengemaakt en gereinigd waarna de ruiten weer als een tierelier op en neer gingen.
sjaak














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kleine aanvulling: bij een Cx serie 2 is de overgang tussen deur en deurstijlen gewijzigd, en komen draadbreuken bijna nooit meer voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
De tules hangen er niet overal meer aan. De draden hangen er nogal treurig bij en zijn ooit al gelapt met plakband. Lijkt me dus iets dat dringend moet worden gerepareerd.
Zijn die tules nog verkrijgbaar?


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
waterman771 schreef:Kleine aanvulling: bij een Cx serie 2 is de overgang tussen deur en deurstijlen gewijzigd, en komen draadbreuken bijna nooit meer voor.
Bedankt Waterman771 - scheelt mij weer zoeken naar de oorzaak van het niet werken van mijn beide achterramen.




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
BEsuper schreef:De tules hangen er niet overal meer aan. De draden hangen er nogal treurig bij en zijn ooit al gelapt met plakband. Lijkt me dus iets dat dringend moet worden gerepareerd.
Zijn die tules nog verkrijgbaar?
Ja hoor de tules zijn nog verkrijgbaar in zwart van 3M geloof ik
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Sjaak81 schreef:ik had dit ook onlangs bij mijn cx die ik na 10 jaar schorsing weer in gebruik nam, een ruit deed helemaal niks meer en de ander wilde alleen nog naar beneden, het bleek uiteindelijk toch in de bedieningsschakelaars te zitten, die heb ik opengemaakt en gereinigd waarna de ruiten weer als een tierelier op en neer gingen.
sjaak
Dat heb ik bij een schakelaar ook: werkt alleen naar beneden. In de schakelaar zie ik niets geks, maar schoonmaken en contactspray lost het niet op. Op zoek naar een andere schakelaar dan maar.
dan kan je eerst beter een andere schakelaar uit je eigen auto proberen om te kijken of dat inderdaad het probleem is…
S






Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
bxsport schreef:
Ja hoor de tules zijn nog verkrijgbaar in zwart van 3M geloof ik
In ieder geval niet bij de automaterialenhandel hier ter gemeente. Ik zoek verder. Zijn dat dan dezelfde als origineel gemonteerd?
Zo nee, zijn de originele nog ergens verkrijgbaar?
O ja, de ruiten zijn spontaan weer beginnen werken. Dat neemt natuurlijk niet weg dat alles eens mag worden nagelopen, schoongemaakt en ingespoten met contactspray.
Ook zou ik het erg fijn vinden mocht mijn elektrische spiegel weer gaan werken. Al is het maar om er over op te kunnen scheppen dat zo’n oude wagen ook al over zulke modernistische spiegels beschikt.
Voor de spiegel zal het deurpaneel er wel af moeten, iemand tips? Massacontact op A-zuil heb ik niet gevonden, zou normaal op de lichtschakelaar moeten zijn aangesloten volgens het schema.