1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Identiteitsonderzoek Dyane - Politieonderzoek…
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 21 juli 2009 09:27 PM

Ook hier maar even plaatsen, heb het ook op het 2cv-forum geplaatst:

[quote data=”” author=“Chinco” date=“1252147597”]Hallo allemaal,

Ik twijfel een beetje of ik het juiste subforum heb. Het gaat over een Ik heb m’n Dyane verkocht om omgebouwd te worden naar een Burton, op voorwaarde dat het identiteitsonderzoek goed zou gaan. Nu is de koets en het blok goedgekeurd, maar het chassis afgekeurd vanwege een weggeslepen chassisnummer!
Wat is het geval: op het kenteken staat “Chassisnummer ingeslagen in bodemplaat voor rechtervoorstoel” of iets dergelijks. Daar staat het ook werkelijk. Waarschijnlijk is er ooit een gebruikt chassis ondergegaan, waarbij het oude chassisnummer daarvan weggeslepen is.

De keurmeester beweert nu dat er naast het chassisnummer in de bodemplaat OOK een chassisnummer in het chassis moet zitten. Volgens mij klopt dit niet, want dan stond het wel op het kenteken, en doet de identiteit van het chassis er eigenlijk niet toe. Als het oude nummer niet meer leesbaar is, willen ze het kenteken innemen -> geen verkoop auto, leuke kostenpost. Sad

Wat te doen? Klopt het inderdaad dat het chassisnummer alleen op de bodemplaat staat? Of heeft de keurmeester gelijk?

Alvast bedankt!

Help!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2009 09:35 PM
  [ # 1 ]

Er moet een chassisnummer staan op de plaats waar dit in het kenteken vermeld is. Dat er op een andere plek een nummer weggeslepen is doet feitelijk niet ter zake. Er hoeft maar op één plaats een goed leesbaar nummer te zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 juli 2009 10:01 PM
  [ # 2 ]

Die keurmeester is dom.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 21 juli 2009 10:53 PM
  [ # 3 ]

Die plaats kan gewoon als enige nummer. Het chassis nummer mag zelfs op een andere plaats staan dan op het kenteken vermeld (apk regels)

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 22 juli 2009 12:19 AM
  [ # 4 ]

Ik heb hier een A-type staan waar bij invoer vanuit Frankrijk in 1991 onder douanetoezicht bij de douane het chassisnummer opnieuw ingeslagen is op de vloerplaat omdat het nummer in het chassis slecht leesbaar was.  De ingeslagen plaats staat op het kenteken vermeld.

Dit was de normale procedure in die tijd.

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 22 juli 2009 02:04 AM
  [ # 5 ]

Bedankt voor de reacties. Meest logische oplossing is inderdaad dat het onder toezicht van de Douane is gedaan, tenzij het illegaal is gedaan. Punt is alleen dat ik geen papiertje van de Douane heb, dus kan niets bewijzen.
Er is blijkbaar een chassiswissel geweest, maar ja, hoe dat nu uitpakt…

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 juli 2009 04:07 AM
  [ # 6 ]

welk bouwjaar?

bij de 2cv’s is er een serie geweest die af-fabriek de chassisnummers in de bodemplaat (van de koets) voor de bijrijdersstoel hadden.

dat was meen ik in ‘87

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 23 juli 2009 12:18 PM
  [ # 7 ]

Ik had op het 2cv-forum al uitgelegd, dat Dyane’s nooit het chassisnummer in de koets-bodem hebben gehad. Enkel op de chassisplaat (tot ca 1982) en daarna op de voorpoot.

Profiel  
 
Yvar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 29-01-2007

- Ami 6 Break
- Dyane 6
Gepost: 29 juli 2009 01:27 AM
  [ # 8 ]

Ik had op het 2cv-forum al uitgelegd, dat Dyane’s nooit het chassisnummer in de koets-bodem hebben gehad. Enkel op de chassisplaat (tot ca 1982) en daarna op de voorpoot.

Klopt. Nog meer verwarring: bij oudere types is het chassisnummer ook op het chassis te vinden, maar dan zit het voor de achterbank.
Dat ziet er zo uit: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/3766131019/

Yvar.

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 29 juli 2009 01:44 AM
  [ # 9 ]

Dank voor de foto, Yvar.

Wat betreft de 71 in het chassisnummer. Ik ben erachter dat dit correct is. er is doorgenummerd vanuit een andere reeks. mijn witte dyane uit 1971 had als nummer 74.
De foto van Yvar laat zien hoe het chassisnummer bij een 69- er er kan uit zien. Voor zover ik nu weet hebben alle exemplaren tót september 1969 (modeljaar 1968) nog deze locatie, vanaf modeljaar 1969 zit het voor de bank voor op de bovenplaat van het chassis. Heel even nog met dit uiterlijk, daarna als ‘rij’.

Vervolgens het typeplaatje: Dit is afkomstig uit Spanje. De Dyane is dus een Spaanse productie. Dit is ook te zien aan rode grondlak die gebruikt is. Of dat op deze auto zit weet ik niet, maar het is meestal wel te zien onder de aflegplank en op de binnenspatborden onder de kap.

Staat er in het vierkantje linksboven op het typeplaatje nog een cijfer? Bij mijn Dyane (1977) staat er 78, wat duidt op modeljaar 1978. En dat klopt ook wel (hoewel ik nog wel een grijze grille en deurhandles heb, maar dat terzijde)

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 29 juli 2009 06:10 PM
  [ # 10 ]

Het resultaat: kenteken ingenomen.

Er heeft een nummer op het chassis gezeten op de rechter voorbalk. Dit is weggeslepen, wat aanleiding gaf tot politieonderzoek, de zgn. 2 identiteiten.

Het nummer is ingeslagen in de bodemplaat, alleen zit het niet op de rand van de bodemplaat maar in het midden. Orginele plek is zeer waarschijnlijk toch die rand van de bodemplaat geweest, dat stuk is namelijk weggeroest. Dus waarschijnlijke reconstructie: nummer opnieuw ingeslagen in de bodemplaat (toezicht niet bekend) en is het chassis ooit gewisseld voor een gebruikt exemplaar.

Ergo: de slijpschijf moet er maar in. Maakt me wel bang voor mijn eigen Dyane die nog weer opgeknapt moet gaan worden… Zelf inslaan toch veiliger?

Iedereen bedankt voor de medewerking en info’s!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juli 2009 06:23 PM
  [ # 11 ]

Het is triest. Alsof iemand zo’n oude dyane omkat voor het financieel gewin.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 29 juli 2009 06:59 PM
  [ # 12 ]

je krijgt dus in deze het ‘nadeel v/d twijfel’ Crying or Very sad  Evil or Very Mad

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 29 juli 2009 08:24 PM
  [ # 13 ]

Jup. Ik vind het ook te triest voor woorden. Werd nog gezegd: 80 procent van wat aangeboden wordt gaat op deze manier naar het grof vuil…

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 30 juli 2009 02:14 AM
  [ # 14 ]

was dit de MU?

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 30 juli 2009 03:02 AM
  [ # 15 ]

Gelukkig niet! Die je laatst via MP aan mij vroeg, FY-25 FP.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook