beugel voor reservewiel
bougie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 29 juli 2009 12:02 PM

Hallo,

Ik heb een beugel gekocht om het reservewiel onder de motorklep te plaatsen. Het is een vaste beugel en bestaat dus uit een stuk. Hij is niet “inklapbaar”. Alleen ik krijg het niet passend. Mij luchtfilter moet half weg en de draadeind waar ik het wiel mee vast moet zetten komen niet door de velg heen. Hij zit er wel goed in. Past maar op een manier.
Heeft iemand ervaring?

http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)

Profiel  

Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 777

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 29 juli 2009 01:30 PM
  [ # 1 ]

Het is ooit begonnen met een 2cv Mixte, een beugel onder de motorkap om het reservewiel op te bevestigen en een vlakke laadvloer achterin (en een opklapbaar ruggedeelte van het achterbankje). Mijn zus heeft zo’n uitvoering, haar auto is van 1963 en toen hadden ze kleinere luchtfilters (435 cc 18 pk-blok) dus dat kan het verplaatsen van je (verondersteld dat je een modernere 2cv6 hebt) grote zwartplastic luchtfilter verklaren.

Die beugel zou wel moeten kunnen scharnieren, maar hoe de constructie exact zit weet ik niet. Volgens mij zou er ook geen probleem met het tapeind om het wiel te bevestigen moeten zijn, immers zijn alle 2cv’s voorzien van dezelfde maat wielmoeren. Voor de bevestiging van het reservewiel zou je evt. eenzelfde soort constructie kunnen maken zoals in een ID/DS (met een soort van sjorbanden).

Profiel  

bougie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 juli 2009 08:33 PM
  [ # 2 ]

het zit erin.
De beugel kan niet scharnieren en het luchtfilter is inderdaad te groot. Het luchtfilter heb ik schuin gezet en ook de accu beugel heb ik aan gepast. Nu zit het erin en nog erg netjes ook!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 29 juli 2009 08:53 PM
  [ # 3 ]

Heb je nog wel genoeg vermogen met dat scheve luchtfilter ? Want de lucht zal dan ook anders stromen en dat kan vermogen kosten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 777

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 29 juli 2009 09:33 PM
  [ # 4 ]
bougie schreef:

het zit erin.
De beugel kan niet scharnieren en het luchtfilter is inderdaad te groot. Het luchtfilter heb ik schuin gezet en ook de accu beugel heb ik aan gepast. Nu zit het erin en nog erg netjes ook!

Goed bezig!  Cool

Profiel  

bougie
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 juli 2009 02:35 AM
  [ # 5 ]
Lelijke Eend schreef:

Heb je nog wel genoeg vermogen met dat scheve luchtfilter ? Want de lucht zal dan ook anders stromen en dat kan vermogen kosten.

De inlaat is nog oke. daar is niets aan veranderd. alleen de bocht is iets verdraait. Maar gaat als de blixem. De accu beugel afzagen was het meeste werk.
Zit er goed is!!!!!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook