een zwager van me heeft een saxo en zijn dynamo heeft het begeven. Het vreemde is dat alles uitviel (kmteller/bezinemeter/radio/etc) maar hij kon wel door rijden? ik zou zeggen dat de bougies geen vonkjes meer kunnen geven als de accu op is!
Maar is het goed een dynamo makkelijk te vervangen en hoe duur is dit ongeveer om in een garage te laten doen? en moet je er een nieuwe opzetten of kan een 2ehands ook wel?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij de brezan e.d. zijn gereviseerde te koop. Veel goedkoper dan de dealer.
Arbeid een uurtje.. dat spaar je dus uit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Re: dynamo vervangen?
erwt schreef:een zwager van me heeft een saxo en zijn dynamo heeft het begeven. Het vreemde is dat alles uitviel (kmteller/bezinemeter/radio/etc) maar hij kon wel door rijden? ik zou zeggen dat de bougies geen vonkjes meer kunnen geven als de accu op is!
Ik denk dat er meer aan de hand is dan een kapotte dynamo :
De (hoofd) zekeringen al gecontroleerd?
De bougies en de rest van de elektronica (ECU enzo) is blijven werken op de accu, maar waarom is het instrumentenpaneel uitgevallen?
Ik heb weleens een gebroken multisnaar gehad (Xsara), de dynamo draait dan niet meer en gaat het accu-lampje branden als waarschuwing. Hetzelfde geld voor mijn Xantia, zonder multisnaar blijft de rest gewoon werken, dus ook het instrumentenpaneel. Lijkt me sterk dat de dynamo opeens pats-boem stuk is, heb je de koolborstels enzo gecontroleerd?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
of kan een 2ehands ook wel?
Dynamo’s koop ik altijd tweedehands. (Franse auto’s, Boels Stadskanaal)
Jeroen
mijn saxo heeft ook dynamo probleem, boordspanning bij draaiende motor is 12.8 volt
als ik de aanjager in de auto aan doe, dan zakt het naar 10,9 volt
mijn accu loopt onder het rijden dus leeg
blijkt ook nog eens zo te zijn dat mijn dynamo een van de duursten is op de franse planken(179€).. dus ik ga voor reperatie
gr marco
Saxo.. no limits
bluediscus schreef:mijn saxo heeft ook dynamo probleem, boordspanning bij draaiende motor is 12.8 volt
als ik de aanjager in de auto aan doe, dan zakt het naar 10,9 volt
mijn accu loopt onder het rijden dus leegblijkt ook nog eens zo te zijn dat mijn dynamo een van de duursten is op de franse planken(179€).. dus ik ga voor reperatie
gr marco
is je accu niet brak? Mijn loop spanning is 13.6 en stilstaand blijft ie op 12.8 hangen…