Heb ik weer, explosie in de eind demper, een gat waar 2 vuisten in kunnen
Morgen ff foto’tje maken op de brug.
Ik had nog wel een dempertje op voorraad, maar moet eerst ff kijken waardoor die knallen kwamen
Iemand bekend met dit fenomeen??
Ps demper was niet eens rot….
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
dan zat je demper verstopt.
-niels- schreef:dan zat je demper verstopt.
Van ene moment op de andere :
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Dat hoeft niet perse. Kan ook zijn dat je ontsteking rot is of verkeerd staat.
En tja dan heb je zo een ontplofte demper Zelf ook meegemaakt een enorme knal en open gesprongen bij de naad van de demper In mijn geval waren de contact punten versleten samen met een kapotte condensator waardoor er lekker benzine dampen konden ophopen in de demper.En troost je het gebeurt nog wel eens bij een Gs
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Ben er ff ondergekropen, en demper was toch niet zo goed meer… ops:
Puntjes verhaal had ik ook aan zitten denken, en heb al een setje geregeld
Morgen op m’n werk (op m’n eerste vakantie dag….) de brug op.
Ik kan alleen zo snel nog geen afstel gegevens vinden. (heb nog geen werkplaats h boek)
Als iemand nog wat gegevens heeft, ga ik zo een foto van de demper er op gooien…..
is een hele opgaaf voor mij!!!
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Afstelgegevens staan in de vraagbaak. Als je die niet hebt (waar ik niet van uit ga natuurlijk ) heb ik er wel een te leen.
Uitlaat explosie heb ik een keer gehad met een mini jumbo. Daar kwamen eerst wel haren uit de uitlaat. De uitlaat van mijn GSA knettert als ik veel gas geef. Een beetje als een eend. Had jij dat ook?
Klinkt wel stoer hè, een GS met een rotte demper?
My other car is a broomstick.
Klinkt als een dubbele Ducati of tweederde van een Porsche?
Mathijs je hebt pb
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Handig als je bij elkaar in de buurt woont
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik heb ook al wel eens wat horen ploffen ergens achter in het uitlaatsysteem.
Een keer toen ik vlák na het uitzetten van de motor het contact nog even terug aanzette om de tijd even te zien… de motor was nog niet helemaal uitgedraaid en deed van schrik nog een slag. Resultaat: ‘boenk’ van achteren.
En een keer toen ik met iets overdreven veel gas en choke startte op koude motor. Dezelfde ‘boenk’.
En Geeskje knettert idd ook als je toeren maakt.
Draakje knetterde en plofte trouwens dat het een lieve lust was. Maar dan ook nog met bijna hetzelfde ‘zingende’ geluid van een tweecilindertje. Behalve het ploffen een erg mooi motorgeluid! Ik heb zin om er binnenkort mee te kunnen rondtuffen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik vind een sportieve nadetonatie in de uitlaat ook wel leuk klinken
Maar plofferde plof is iets anders dan KABOEM
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Wel eens van Van Bemmelen begrepen:
De schotjes in de demper kunnen door slijtage/roest wel eens los gaan zitten. Dat kan leiden tot slecht/niet meer lopen, of als er in ene een schotje los schiet: BOEMMMPLOFFF
Als zo’n schotje maar een beetje los zit, klinkt het vooral leuk als roffel/knetter bij gas loslaten
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Pffff,
Probleem…..
Heb onsteking weer in orde, nou ja, puntjes ff moeten vijlen want ik kreeg t verkeerde type binnen. (dus morgen nog een keer )
membraam van acceleratie pomp vervangen, benzine lekte er uit!!!
Dus webertje ook maar ff schoongemaakt.
Loopt weer uitstekend!!!!
maarrrr, ik vind t geluid zo leuk…......
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
als die knalpot al wat jaren heeft kan het gewoon een inwendig schot zijn dat loskomt en waardoor er een grote prop glaswol voor de uitlaatpijp komt te zitten .
gebeurde vroeger ( toen de GS jes nog alle dagen reden ) geregeld .
heb er ooit een knalpot onderuitgehaald waarvan de ophangrubbers doorgebroken waren :
die wagen deed alleen kleine stukjes in de stad , dus achterpot werd nooit warm , er zat zoveel water in dat die knalpot wel twintig kilo woog
Walter
Meten is weten , gissen is missen