Hallow Citroën Forum leden,
Ik ben nieuw op dit forum & wilde me even voor stellen.
Ik ben anton Jacobs uit steenbergen & hoop binnen kort samen met mijn vader, Kees Jacobs, verder te kunnen gaan met het reviseren van onze Traction Avant BL Old Sport uit ‘47.
Mijn vader ongeveer 25 jaar geleden al begonnen met reviseren alleen toen het te druk werd met zijn werk is hij hier nood gedwongen mee moeten stoppen. Sinds die staan de gereviseerde onderdelen klaar maar moet de rest nog worden gedaan. Foto’s volgen later.
Ik had nog wel 1 vraag, ik weet dat de traction avant bl niet echt heel speciaal is maar dit is een old sport, is dat wel speciaal?
Met vriendelijke groet,
Anton
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
OLD was een fabrikant van accessoires voor de traction. BL betekend “berline Legere” ook wel “sport” genoemd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus hij is niet zo heel speciaal? Ut is & blijft natuurlijk een hele mooie oldtimer maar ut is niet een bijzonder model?
Hier nog enkele foto’s, hij staat er zoals op de foto’s te zien is niet al te florisant er bij maar als je van dicht bij bekijkt & door de stof ziet ie er volgens mij nog heel goed uit
Links voor.
Rechts voor
Achterkant
Binnenkant
Dashboard
Kilometerstand
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Traction Avant BL Oldspor schreef:Dus hij is niet zo heel speciaal? Ut is & blijft natuurlijk een hele mooie oldtimer maar ut is niet een bijzonder model?
Iedere klassieker is speciaal, vooral voor de eigenaar. Dat maakt dus helemaal niets uit. Wees welkom op het forum en hou ons maar op de hoogte van de vorderingen! Veel plezier en succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Welkom en succes met de geplande werken, ik volg dit topic graag op.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Welkom hier. Ben benieuwd naar het restauratie verslag!
Mijn volgende “erbij” auto wordt ook een trax
Bedankt voor jullie reactie’s
Nu hebk nog paar vragen, ik heb namelijk niet zo heel veel verstand van tractions omdat ik zelf meer in de Volkswagen Oldtimer scene zit.
1) Hoe gaat het gas geven, remmen & in z’n versnelling zetten van de traction want ik zie maar 2 pedalen :
2) Is 36630 orginele km’s veel voor een in z’n 1ste lak staan de Traction :
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Denk dat je gaspedaal “even” weg is.
En nee als dat de originele kmstand is is dat uiteraard erg weinig, maar de kans is groot dat je er een 1 voor moet zetten. Kijk naar slijtage sporen op stuur, pedalen bekleding enz.
Engbokho ik denk dat het gaspedaal niet even weg is, want op de orginele tekening staat hij er ook niet bij daarom snapte ik er al niks van nog idee :
Het zijn echt de orginele Kmters, ze staan zo ook op alle papieren, er moet geen 1 voor. Slijtage valt heel erg mee, op foto’s lijkt ut misschien anders maar dat komt opdat er al aan gewerkt is & hij in stoffige schuur heeft gestaan.
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gaspedaal van een traction zit niet bij het pedalenstel, maar komt direct uit het schutbord.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kijk daarom kon ik um niet vinden, mijn vader heeft namelijk de motor & alles er om heen al gereviseerd dus het bijbehorende gaspedaal ook Thx voor het antwoord
‘Uitrespect voor jou en ter nagedachtenis gaan we hem restaureren pa!’
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi hoor, maarree… Konden julie er nu niet even een doek of hoes overheen leggen? Zo kras je de deuren met die fietsen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Leuke traction hoor!
Ben benieuwd naar de foto’s als ie uit de schuur is.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Hey,
Wat lachen! Ben toevallig ook onlangs met mijn vader begonnen zijn Traction weer aan de praat te krijgen. Wij hebben dezelfde als jouw vader, alleen uit 1956 (met bijbehorende verschillen, waaronder een kofferbak ipv wieltje). Correct me if I’m wrong.
Woon in Wouw, dus wie weet kunnen we nog eens “meeten”! Vandaag voor het eerst een serieuze testrit met onze Traction gereden. Waaronder een km of 5 op de snelweg. Verlichting werkt nog niet helemaal naar behoren en het begon wat te stinken, maar verder rijdt ie weer prima! Nu snel nieuwe banden eronder, want die rubber BLOKKEN van 25 jaar oud tonen geen enkele flexibiliteit meer.
Ben nu bezig met het spuiten van de pilote velgen. De velgen die er nu onder zitten (die dichte) zijn niet zo mooi, en mijn vader had ooit al 5 pilote velgen verzameld. Leuk om zo te doen met je vader samen.
Mijn vader kocht zijn Traction toen hij ongeveer mijn leeftijd had (23) en de auto was toen in hele goede conditie. Hij reed er om wat bij te verdienen soms wat bruiloften mee, en verschillende ooms/tantes zijn erin getrouwd. Hij heeft zelfs een keer de krant gehaald omdat mijn vader geen tijd had om (bij een “klein” mankement) de Trax weer op tijd aan de praat te krijgen voor een bruiloft van een oom en tante van me. Zodoende zijn ze, heel ludiek, toch getrouwd in de Traction. Weliswaar op een aanhanger achter een andere auto… Het krantenartikel hebben we nog steeds ergens.
Mooi ook die verhalen van mijn ouders toen ze nog bij de Tractionclub zaten. Geen blaaskaken daar zoals bij de Jaguarclub veel het geval is, maar een gezellige bende autogekken. Weekenden weg, kampvuren, goede vrienden en veel drank.
En ik kan me ook als klein kind de vakanties in Frankrijk nog goed herinneren waarbij mijn vader bij werkelijk elke autosloop naar Tractions/onderdelen wilde zoeken. En elke boer met stapels autobanden op zijn erf werd gevraagd naar maat 165/400!
En ik vrees het virus nu ook te pakken te hebben, haha.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Goed om te horen dat er weer een Traction tot leven wordt gewekt. Alleen Pilotevelgen op een koffermodel is niet bepaald origineel. Deze velgen werden alleen gemonteerd tussen 1938 en 1946.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als alle tractions die met pilotevelgen rondrijden ook werkelijk in die periode gemaakt zouden moeten zijn… Het zijn gewoon populaire wieltjes in de tractionwereld. Leuk dat er hier twee jeugdige enthousiastelingen bijgekomen zijn, misschien dat de traction dan ook op dit forum een beetje uit het slop komt.