Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Deel 1 heeft de 40 pagina’s bereikt. Hier gaan we verder met het 2de topic over mijn CX.
Even een korte samenvatting en wat gegevens:
Type: CX 25 GTi Turbo 2
Kleur: Gris Perlé
Bouwjaar: 25-08-1989
Importdatum: 22-12-1998
Huidige kmstand: 208.xxx
De CX is voorzien van ABS en middenarmsteun
Gelukkig geen schuifdak.
De CX is een orgineel Duitse auto en is dus in 1998 naar Nederland gekomen. De auto stond zo’n 2 jaar binnen gestald toen ik hem kocht.
Om hem bij aanschaf APK klaar te maken is er het nodige vervangen.
o.a. fuseekogels, 1 achterwieldraagarmlager, veerbollen achter vervangen, remleidingen vervangen, stuurkogels, voorremmen gangbaar gemaakt, etc.
Later zijn de Diravi en de ABS goed werkend gemaakt.
Al het werk dat resulteerde wel een jaar later in een probleemloze APK
Nog even wat foto’s uit het vorige deel opgezocht om alles compleet te maken
Hier de CX na een waxbeurt
De nette Turbo velgen met op dit moment TRX 190/65/R390 banden erop.
Het prachtige interieur, natuurlijk van alle luxe voorzien.
De erg prettig zittende armsteun en de bekende lekkere VIP stoelen.
Foto’s na het plaatsen van de jaloezie op de achterruit.
De motorruimte na schoonmaak beurt. Ook een leuk detail is het oude 2 liter olieblik zoals op die plek hoort te liggen.
De deels gele verlichting
Ook niet te vergeten 2 filmpjes van de CX
<embed src=“http://www.youtube.com/v/0gJVI5XjSwM&hl=nl&fs=1” type=“application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=“always” allowfullscreen=“true” width=“425” height=“344”></embed>
<embed src=“http://www.youtube.com/v/_AnAGtZ6VQg” type=“application/x-shockwave-flash” width=“425” height=“350”> </embed>
Voor de volledige history en nog meer foto’s kan je deel 1 doorlezen
Het prachtige interieur, natuurlijk van alle luxe voorzien.
behalve airco ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is 1 van de weinige dingen die mist op deze CX
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Neemt de moeite om te waxen/polishen, gaat fanatiek poetsen, neemt (zo te zien) de tijd voor het nemen van foto’s…
Had je nou niet éventjes de krik eronder kunnen zetten om je velgen mooi uit te lijnen voor de foto’s ?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het linker voorwiel staat anders netjes recht
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Arjan Verkade schreef:Het linker voorwiel staat anders netjes recht
Niet voor beide rotatie-assen
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hij staat zeker wel recht, CX voorwielen kunnen niet eens scheef staan in de hoogterichting dankzij de coole wielophanging…
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het gaat om de velgen en het plaatje daarvan. Detail!!!
Het verschil tussen een plaatje en een foto.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Arjan Verkade schreef:Dat is 1 van de weinige dingen die mist op deze CX
Behalve leer en een schuifdak?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tjerk schreef:Arjan Verkade schreef:Dat is 1 van de weinige dingen die mist op deze CX
Behalve leer en een schuifdak?
Beide heb ik ook geen behoefte aan
ABS heb ik al. Als er airco in zou zitten dan zou de CX helemaal af zijn.
Net eens bezig geweest met de roest rond de dorpels. Ik denk dat het allemaal best mee valt, ik heb hier wel ergere foto’s gezien
Voordat ik begon.
Nadat ik vandaag gestopt ben.
De rest van de foto’s .
Ik mis nu een klein stukje van de buitenste laag bij de grootste roestplek. Ik denk verder geen probleem. De middenplaat is nog wel heel. Zover ik van Evertjan begreep is dit het dragende en belangrijke deel van de CX
Ik ben het van plan nadat het goed schoon is in de Noverox te zetten. Tot nu toe bevalt dit spul mij eigenlijk wel goed.
Het viel mij ook op dat er veel zand onder de zwarte kappen zit. Ik vermoed dat dit na ophoping gaat schuren en zo wat extra zwakke plekken in de lak maakt en vervolgens krijgt roest een kans. Ik voelde vooral op de rand naar onderen wat putjes een krasjes…
Mijn plan is nu ook om de lak gewoon in de wax te zetten om water af te stoten. Verder jaarlijks schoonmaken en op roest nakijken
Ik verwacht komende dagen er nog wel wat uurtjes in te stoppen, maar het is niet onbelangrijk.
Als iemand nog tips heeft dan neem ik ze graag mee
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Noverox lijkt leuk in het begin, maar het beschermt niet tegen verder roesten.
Mijn tip: Mike Sanders Fett, dat stopt de roest wel.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zover ik op internet zie is Noverox wel iets dat wel beschermt tegen het verder roesten
Ik heb het van de winter zonder enige voorbehandeling op aantal toch al opgegeven delen van mijn achterklep gedaan. Elke keer dat ik de klep open deed vielen er stukjes roest van de klep af. Sinds ik er Noverox op gesmeerd heb is er geen enkel stukje meer af gekomen en alles is nu keihard
Ik mag aannemen dat als ik nu wel de juist voorbehandeling doe dat het resultaat er niet minder om zal worden?
Net weer even verder gegaan met het achterportier. Helaas ging het na een half uur regenen en heb ik de boel moeten opruimen. Jammer ik was net lekker bezig..
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan, ik heb goeie ervaring met deze spul:
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_algemeen.htm
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op internet zag ik al verschillende topics waar Noverox en Fertan met elkaar vergeleken worden
Zover ik zo snel even las is het maar net waar je de voorkeur aan geeft
GWHENDRIKS2 schreef:Arjan, ik heb goeie ervaring met deze spul:
Hoe kan dat nou?
Jij rijdt in een Xsara!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik gebruik sinds enige tijd Corroless. Dit is een roeststabiliserende primer, die oa wordt gebruikt in de off-shore industrie. Het voordeel boven Noverox is dat ik de hechting van Noverox niet vertrouw op de gelakte delen rondom de roestplekken.