Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik zat me zo eens af te vragen of er onder een Visa viercylinder benzine ook viergaats naven passen van bijvoorbeeld een C15, ZX of iets dergelijks.
Dat vergroot de keuze in velgen nogal.
Nu heeft een Visa 17RD viergaats naven. Maar die heeft weer een andere voorwielophanging.
En hoe zit dat met de achteras? Heeft zo’n diesel een heel specifieke achteras, of alleen andere naven en trommels? Of misschien wel de achteras van een 205?
Iemand ervaring met deze materie?
Hoeveel kost zo een ombouw en de aankoop van de velgen uit de meer keuze reeks?
En hoeveel zou het kosten om nieuwe driegaats velgen te kopen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Als ik er iets anders op zet dan komt het gegarandeerd van de sloperij.
Daar vind je geen passende driegaats velgen meer tegenwoordig. Viergaats wel in overvloed.
En genoeg donors voor naven als dat past.
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007
- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Als iemand toevallig nog 4 gaats velgen heeft liggen….ik ben geïnteresseerd…..
Plop
Follow the leader
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Niemand een idee?
De achterkant kun je zonder meer ombouwen. De voorkant in principe ook, alleen weet ik niet hoe goed dat gaat met de aandrijfassen.Het nog wel eens zo zijn dat voor de 3 gaats naven dunnere assen gebruikt zijn. waar dop 30 op past, assen voor 4 gaats hebben dop 35 nodig om de moeren te lossen.
Test
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Wat voor naven kan ik gebruiken dan Thijs? BX of 205, ZX misschien?
Thijsvandebles schreef:assen voor 4 gaats hebben dop 35 nodig om de moeren te lossen.
Volgens mij moet dat 32 zijn.
32, die maat ken ik niet.
Volgens mij pak je gewoon de naven van een visa/c15 diesel.
Test
Ik heb binnenkort waarschijnlijk een 89er Peu 309 voor afbraak.
Als hij hier staat wil ik alle mogelijke maten van de assen wel posten, deze is in elk geval 4 gats.
Van een ZX heb ik de complete voorpoten ook nog liggen.
Je geeft maar een schreeuw.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017