Hallo,
Als de BX een tijdje stilgestaan heeft, en ik laat de hoogteverstelling gewoon in de rijstand staan, dan zakt de achterkant niet noemenswaardig in. Stap ik echter in, dan hoor je een harde metalige knal, twoinggg!! , en zakt de achterkant een centimeter of 10. Bij starten komt ie vervolgens weer snel genoeg omhoog.
Zou er ergens inwendig of uitwendig iets zitten waar de veerpoten op blijven hangen? De oliedruk is kennelijk normaal weggezakt, want de auto kan pas verder inzakken zodra die mechanische blokkade is opgeheven.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Pieter
-hij rijdt weer, met z’n nieuwe bumpertje!-
BX magic word: achterdraagarmlagers?
Niet teveel zorgen over maken, alle bxen waar ik ingezeten heb maken wel wat metalige geluiden als je instapt.
Gewoon stramme veerpoten of draagarmen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Jep ADAL’s ..
Jep en dat “niet teveel zorgen over maken” wil ik tegenspreken… zo onbelangrijk zijn die dingen nou ook weer niet…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
web schreef:Jep en dat “niet teveel zorgen over maken” wil ik tegenspreken… zo onbelangrijk zijn die dingen nou ook weer niet…
Ik bedoelde meer de kraakjes en rammeltjes als je instapt bij een bx
Als het inderdaad de ADALS zijn moet je die inderdaad vervangen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Kun je mooi zien aan je achterwielen…..of ze nog mooi recht staan of juist niet.
De BMW stand ja, /-\
Het twoing geluid is een andere hele goede indicator. De reacties van voorbijgangers als je luid krakend over een verkeersdrempel rijdt spreekt ook boekdelen.
Ik heb eens een BX een tsjilp geluid horen maken, wat kan dat zijn?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Die van mij doet dat ook, en volgens Chyparse en mijn garage in Deventer geen probleem. Ik maak mij dus geen zorgen. Sommigen zeggen dat het ook de krik in het reservewiel kan zijn.
Even een al weer wat oudere topic van mezelf nieuw leven inblazen, er zijn weer ontwikkelingen aan het ADAL front..
De reacties van voorbijgangers als je luid krakend over een verkeersdrempel rijdt spreekt ook boekdelen.
Nou, dat doet ie dus inmiddels ook. Net terug van vakantie, en met 4 man zwaar beladen door de ardennen hobbelen was de druppel.
Ik wil het best zelf gaan proberen, en heb de info op http://www.citroenbx.nl al bekeken. Het ziet eruit alsof dat me moet gaan lukken!
Alleen.. tijdgebrek! Om het wiel niet opnieuw uit te gaan vinden:
1. Wat kost een setje draagarmen achter bij de hegru in veldhoven? ik werk er, dus even langsrijden is geen moeite. Kopen ze ook de oude?
2. Wat kost een setje lagers? dan bouw ik ze zelf in.
3. Heb ik wat aan de hulp van Chyparse in Soesterberg, of zijn die meer hp-specialisten? (Daar moet ik toch eens naartoe, sapjes vervangen zit er ook aan te komen denk ik, en de druk in de bollen eens controleren) Ik woon in Ede, dus daarvandaan naar soesterberg is ook goed te doen. Dat haalt ie nog wel
Andere nuttige tips of hulp zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Als je toch in Veldhoven werkt… breng ‘m ‘s ochtends naar de Hegru, en 40 minuten later en 180 euro armer sta je weer buiten met nieuwe draagarmen. Kun je zelf niet tegenaan gaan prutsen, zeker als je er niet voor om hoeft te rijden.
Ds23man schreef:Ik heb eens een BX een tsjilp geluid horen maken, wat kan dat zijn?
Een vogeltje
Ik ben niet bang voor vieze handen, maar de Hegru is met zijn 90 euro per kant (toch?) wel heel aantrekkelijk….
Test
Thijsvandebles schreef:Ik ben niet bang voor vieze handen, maar de Hegru is met zijn 90 euro per kant (toch?) wel heel aantrekkelijk….
Mijn Digit is bij Hegru ook voorzien van nieuwe adals. Dat ging supersnel en het resultaat is supergoed.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
En als je toch bij Hegru bent…. Sapjes vervangen ze daar ook. Mijn ervaringen met Hegru zijn trouwens ook positief. Ik rij er graag voor van Nijmegen naar Veldhoven.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX