Vandaag de tamelijk doorgezakte bestuurdersstoel (rechts op de 1e foto) van mijn Super ontdaan van de bekleding. De schuimvulling van de zitting is slecht, en het schuimpaneel dat aan de bekleding van het zitgedeelte is vastgenaaid is naar de linkerkant ook al sterk verkruimeld.
Onderaan is het matje, waaraan de haakjes van de spanrubbers om de staaldraden bevestigd zitten, uitgescheurd, dus de stoel zit nóg zachter dan normaal al het geval is.
Om te voorkomen dat ik er binnenkort helemaal doorheen zak wil ik het matje vervangen, en kijken of ik een nieuwe en steviger vulling voor het zitgedeelte kan bemachtigen, beter nu opknappen dan gescheurde bekledingsstof riskeren.
Het stoelframe blijkt op twee plaatsen al eens gelast, het geheel maakt een dusdanig broze indruk dat ik overweeg ook dit te vervangen. Hieronder het resultaat van deze sloopactie:
Alle bevestigingsmateriaal als spanners, strookje stof, clips en krammetjes van de voorste dwarsbuis van het stoelframe, stangetjes en de canvasstroken uit rugleuning en zitting:
De bijrijdersstoel is nog stevig en netjes, enkel het stangetje bovenin de rugleuning was losgeschoten en stak aan één kant door de stof, dit kon ik zonder demontage herstelen. De stof zojuist even ingespoten met een bekledingreiniger, en daarna afgeborsteld. Ik laat ‘m zoals-tie is, kan mooi als voorbeeld dienen hoe de zaak weer inelkaar gezet moet worden. Groet, spijker5.
Goed werk!
De jute matjes aan de onderzijde zijn nieuw verkrijgbaar. Die kan je dus gewoon vervangen.
Als ik een tip mag geven zet bij de achterste drie elastieken er aan beide kanten een bij (dus twee elastieken per gat ipv een)
De zitting blijft langer stevig zonder dat de stof doorzakt of gaat lubberen.
Goede Ami 8 stoelframes zijn moeilijk te vinden, dus als deze te redden is:doen!